Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Buddy
#190291
Hallo,

Buddy eet al een hele tijd vers, maar nog maar een maand of zo botten. Tot nu toe heeft hij enkel kippevleugels gegeten, wat hij trouwens erg goed doet.
Nu heb ik kalkoenvleugels gekocht om eens wat anders te zijn, maar ik lees nu dat kalkoenbotten heel scherp zouden zijn. Kan ik die dan beter niet geven? Een vleesmolen heb ik niet dus ik kan ze niet malen...
(ik vind ze ook tamelijk groot, zou dat een probleem zijn voor een Jack Russell?Qua hoeveelheid dan?)
Laatst gewijzigd door Buddy op wo 20 okt 2004, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#190349
Ik heb geen idee wat kalkoenvleugels wegen eerlijk gezegd.... Dus of het teveel is voor een JR durf ik niet te zeggen. Maar een hond kan best eens een grote maaltijd aan hoor. Geef je hem de dag erop gewoon wat minder. Tja, qua kalkoenbot: ik geef het alleen gemalen omdat ik het te hard en te scherp vind. Maar ik ken ook weer genoeg mensen die het wel zo geven. Moeilijk. Misschien moet je de vleugelbotten zelf doorknippen met een snoeischaar en dan even voelen wat je er zelf van vindt.
Door tieneke
#190545
Had pas kalkoennekken voor de nollebakmonsters en die waren groot,lang en zeer hard toen ik ze klein knipte.
Vanmiddag weer de ouderwetse kippennekken gegeven ;)
Door 202spots
#190621
Zelf vind ik de vleugels ook te scherp en worden hier ook gemalen...
Misschien kan je de tip eraf knippen want dat is geloof
ik de scherpste botjes,en dan in 't dikkere gedeelte van de vleugel zitten ook 'n paar van die hele dunne lange botjes...misschien kan je die eruit trekken/knippen en dan de rest van de vleugel aan Buddy geven?
Of anders hapklare maat knippen of met de hamer bewerken om alles plat te slaan ???

Mijn super duper vleesmolen heeft 'n hijs aan de kalkoennek...zijn heel heel hard!!
Maar om het in een stuk doorslikken en in de keel blijven steken reden krijgen ze hier ook alleen maar gemalen kalkoennek.
Door casangio
#190637
Hier wordt ook alleen gemalen kalkoen gegeven, ook de billen worden gemalen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door