Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Netty
#190180
Tof is van de week ingeent, ook tegen rabies.
ik heb het paspoort laten stempelen bij de RVV, het is dus nu gelegaliseerd.
nu vroeg de meneer daar of ik Tof ook weer mee terug neem vanuit Maleisie, dat was eerst niet het plan, ze zou naar mijn dochter in Singapore gaan.
Nu blijkt dat Singapore de meest idiote invoer beperkingen heeft voor onderandere honden, een quarantaine tijd van 30 dagen, waarbij de hond niet uit het hokje mag ??? anders moet je weer helemaal overnieuw beginnen >:(
dus gaat ze gewoon weer mee terug naar Nederland als ik ook weer terug ga.
nu vertelde de meneer mij dat er dan een bloedproef gedaan moet worden, om te kijken of er voldoende antistoffen tegen de ziekte rabies in het bloed zijn.
dat kan in Nederland, ik ga dan naar de dierenarts en laat bloed afnemen, die sturen het op naar Duitsland en dan kunnen ze na 2 weken zien of ze voldoende antistoffen heeft ontwikkeld.
ik heb hier een paar maal gelezen dat er hier ook in Nederland testen gedaan kunnen worden, Tannetje zou dat kunnen heb ik ergens gelezen.
nu mijn vraag, is dat dezelfde test of is dat voor een andere ziekte zoals Parvo.
het voordeel zou zijn dat het niet te lang onderweg is, dan heb ik het allemaal gedaan ruim voordat ik weg ga.
wie kan mijn vraag beantwoorden ;D
Door Elvira
#190513
ik heb op rabies laten testen voor UK en het kan volgens mij ook in België. De eerste test was trouwens negatief, dus moest hij nog een keer ingeent worden en weer wachten en nog een keer testen. Is een duur grapje. En toen kregen die engelse mond en klauw zeer en zijn we niet naar engeland gegaan. :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#190544
Netty schreef: Tof is van de week ingeent, ook tegen rabies.
ik heb het paspoort laten stempelen bij de RVV, het is dus nu gelegaliseerd.
nu vroeg de meneer daar of ik Tof ook weer mee terug neem vanuit Maleisie, dat was eerst niet het plan, ze zou naar mijn dochter in Singapore gaan.
Nu blijkt dat Singapore de meest idiote invoer beperkingen heeft voor onderandere honden, een quarantaine tijd van 30 dagen, waarbij de hond niet uit het hokje mag ??? anders moet je weer helemaal overnieuw beginnen >:(
dus gaat ze gewoon weer mee terug naar Nederland als ik ook weer terug ga.
nu vertelde de meneer mij dat er dan een bloedproef gedaan moet worden, om te kijken of er voldoende antistoffen tegen de ziekte rabies in het bloed zijn.
dat kan in Nederland, ik ga dan naar de dierenarts en laat bloed afnemen, die sturen het op naar Duitsland en dan kunnen ze na 2 weken zien of ze voldoende antistoffen heeft ontwikkeld.
ik heb hier een paar maal gelezen dat er hier ook in Nederland testen gedaan kunnen worden, Tannetje zou dat kunnen heb ik ergens gelezen.
nu mijn vraag, is dat dezelfde test of is dat voor een andere ziekte zoals Parvo.
het voordeel zou zijn dat het niet te lang onderweg is, dan heb ik het allemaal gedaan ruim voordat ik weg ga.
wie kan mijn vraag beantwoorden ;D
Voor dit doel moet het bloed onderzocht zijn door (door de overheid) aangewezen lab's. In duitsland zitten er een aantal, maar de meeste testen (voor engeland althans) worden volgens uitgevoerd in Brussel (louis pasteurhuppeldepup). Vandaaruit heb je de uitslag meestal met een week binnen.
Door oebaya
#191359
Nederlandse dierenartsen werken of met Duitsland (toen ik in Nederland woonde is het bloed van mijn honden daarheen gestuurd) of met het Belgische Louis Pasteur Instituut.
Maar het bloed kan pas onderzocht worden 30 dagen na de enting, behalve als de hond regelmatig tegen rabiës geënt is geweest, dus volgens voorschrift van de fabrikant zijn herentingen heeft gehad. Dan kan je gewoon meteen bloed af laten nemen.
gr.
Nicolette
Door Netty
#191379
oebaya schreef: Nederlandse dierenartsen werken of met Duitsland (toen ik in Nederland woonde is het bloed van mijn honden daarheen gestuurd) of met het Belgische Louis Pasteur Instituut.
Maar het bloed kan pas onderzocht worden 30 dagen na de enting, behalve als de hond regelmatig tegen rabiës geënt is geweest, dus volgens voorschrift van de fabrikant zijn herentingen heeft gehad. Dan kan je gewoon meteen bloed af laten nemen.
gr.
Nicolette
ik laat het na 3 weken testen, de een na laatste enting was in '98, en dan nu de 18de de laatste.
ik moet het wel zo doen, anders kom ik in tijd nood.
ik wist hier niks vanaf, anders was ik eerder begonnen. het plan was om haar in azie te laten bij mijn dochter in Singapore, maar daar zou ze weer voor 30 dagen in quarantaine moeten, nou dus niet, ze gaat gewoon met mij mee terug in mei.
het is krap, maar we proberen het, volgens mijn dieren arts kan het bloed al na 2 weken op gestuurd worden ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#191390
Netty schreef:
ik laat het na 3 weken testen, de een na laatste enting was in '98, en dan nu de 18de de laatste.
ik moet het wel zo doen, anders kom ik in tijd nood.
ik wist hier niks vanaf, anders was ik eerder begonnen. het plan was om haar in azie te laten bij mijn dochter in Singapore, maar daar zou ze weer voor 30 dagen in quarantaine moeten, nou dus niet, ze gaat gewoon met mij mee terug in mei.
het is krap, maar we proberen het, volgens mijn dieren arts kan het bloed al na 2 weken op gestuurd worden ???
Misschien kan dat ook wel die 2 weken, maar ik denk dan dat 30 dagen safer is en dat ze mischien daarom een maand adviseren, ook omdat de test €90 euro kost. Wij hebben toen na een week of 6 getest en toen hadden we een hele hoge titer, dus misschien is 2 weken ook wel genoeg.
Ik hoop voorje dat het allemaal gaat lukken. :D
Door oebaya
#191422
Angelique schreef:

Misschien kan dat ook wel die 2 weken, maar ik denk dan dat 30 dagen safer is en dat ze mischien daarom een maand adviseren, ook omdat de test €90 euro kost. Wij hebben toen na een week of 6 getest en toen hadden we een hele hoge titer, dus misschien is 2 weken ook wel genoeg.
Ik hoop voorje dat het allemaal gaat lukken. :D
Nou of 6 weken een hogere titer geeft? Ik heb 2 honden die toen, nog, jaarlijks waren geënt tegen rabiës laten testen en ze haalden de minimaal benodigde 0.5, waren toen resp. 1 en 2 jaar oud. Mijn Zweedse pup werd een maand na 1e enting getest: titer 1.66, mijn pups ca. 5/6 weken na 1e enting, weet het niet meer precies: 6.01 en 5.75. Heb ik nog een aardige: 6 jaar oude labrador, wel regelmatig geënt, heeft een certificaat waar op staat: titer hoger dan 10 IU/ml. Bloed is niet afgenomen vlak na een herenting.
Wie dus weet hoe titers opbouwen mag het zeggen.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Angelique
#191682
oebaya schreef:

Nou of 6 weken een hogere titer geeft? Ik heb 2 honden die toen, nog, jaarlijks waren geënt tegen rabiës laten testen en ze haalden de minimaal benodigde 0.5, waren toen resp. 1 en 2 jaar oud. Mijn Zweedse pup werd een maand na 1e enting getest: titer 1.66, mijn pups ca. 5/6 weken na 1e enting, weet het niet meer precies: 6.01 en 5.75. Heb ik nog een aardige: 6 jaar oude labrador, wel regelmatig geënt, heeft een certificaat waar op staat: titer hoger dan 10 IU/ml. Bloed is niet afgenomen vlak na een herenting.
Wie dus weet hoe titers opbouwen mag het zeggen.
gr.
Nicolette
Ikkuh niet weten, ik alleen vertelluh hoe het hier ging Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hitam
#191921
Ja, als ze/hij in het verleden al is geënt dan zal de titer nu ruimschoots voldoende zijn.
Door Netty
#191929
Hitam schreef: Ja, als ze/hij in het verleden al is geënt dan zal de titer nu ruimschoots voldoende zijn.
zou ik dan al bloed kunnen laten prikken na 2 weken?
ik ben al hartstikke blij met het advies wat jullie hier aan mij geven :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#193567
Als dat niet in strijd is met de gestelde eisen, ja. Ik weet dus niet wat de eisen voor Maleisië precies zijn.
Door oebaya
#193665
Hitam schreef: Als dat niet in strijd is met de gestelde eisen, ja. Ik weet dus niet wat de eisen voor Maleisië precies zijn.
Begrijp dat het certificaat nodig is voor terugkeer in Nederland. Zou dus de RVV bellen en vragen hoe lang er tussen enting en bloedtest moet zitten. Het kan best zijn, dat ze die 30 dagen eisen.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door