Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door De Geijsjes
#1895346
... het is geen vraag meer, dus heb de tekst maar weggehaald  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door De Geijsjes op wo 12 jan 2011, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1895784
;D *aagmodusaan* je mag het nog wel met ons delen...  *aagmodusuit*
Door De Geijsjes
#1896040
Nadia schreef: ;D *aagmodusaan* je mag het nog wel met ons delen... *aagmodusuit*
;D ;D ;D ;D aagje !!!!!!

Kortgezegd komt het erop neer dat ik geen herinnering van DA had gehad voor de enting
op 1 jarige leeftijd. Denk dat het komt omdat ik bijna alle entingen als pup apart heb laten zetten met een
paar weken er tussen. Ik kwam er nu achter dat het 4 maanden geleden had moeten
gebeuren :-[ slechte hondenmama he :-[
Ik was benieuwd of het erg uitmaakte dat we dus "te laat" zijn maar heb geen antwoord meer nodig. Ik ben maar
gewoon gegaan voor de DHP, maar ze gaf aan dat alleen Pi nodig is omdat de D en H van nobivac
allebei nu ook 3 jaar geldig zijn :D Dus hij is weer beschermd ;) Fijne DA !!!!!
Door Nadia
#1896397
Ahh fijn!
Ik was ook een slechte hondenmama. :(

Fijn zo'n meedenkende DA!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1896446
De Geijsjes schreef: ;D ;D ;D ;D aagje !!!!!!

Kortgezegd komt het erop neer dat ik geen herinnering van DA had gehad voor de enting
op 1 jarige leeftijd. Denk dat het komt omdat ik bijna alle entingen als pup apart heb laten zetten met een
paar weken er tussen. Ik kwam er nu achter dat het 4 maanden geleden had moeten
gebeuren :-[ slechte hondenmama he :-[
Ik was benieuwd of het erg uitmaakte dat we dus "te laat" zijn maar heb geen antwoord meer nodig. Ik ben maar
gewoon gegaan voor de DHP, maar ze gaf aan dat alleen Pi nodig is omdat de D en H van nobivac
allebei nu ook 3 jaar geldig zijn :D Dus hij is weer beschermd ;) Fijne DA !!!!!
Maar het volgens schema van nobivac moet je DHP wel boosteren op 1 jarige leeftijd, pas dan ben je zeker 3 jaar beschermd.
Door De Geijsjes
#1896480
*Dorothea* schreef: Maar het volgens schema van nobivac moet je DHP wel boosteren op 1 jarige leeftijd, pas dan ben je zeker 3 jaar beschermd.
pffff ... het is voor een leek als ik wel een doolhof hoor dat enten :(
ik zal het morgen nog eens voorleggen kijken wat ze zeggen
Door Paula1976
#1896605
Gewoon gaan titeren!! Dan vertelt de uitslag van de titerbepaling je wel of je wel of niet moet enten! C'est simple!!
Door ellenned
#1901467
De Geijsjes schreef: pffff ... het is voor een leek als ik wel een doolhof hoor dat enten :(
ik zal het morgen nog eens voorleggen kijken wat ze zeggen
Volgens mij hebben wij dezelfde DA Daisy? Ik heb Yilla laten titeren met 1 jaar maar ze daaruit bleek dat ze geënt moest worden, de DA raadde het ook aan om te boosteren, dus dan zegt ze 2 verschillende dingen?
Door De Geijsjes
#1901915
ellenned schreef: Volgens mij hebben wij dezelfde DA Daisy? Ik heb Yilla laten titeren met 1 jaar maar ze daaruit bleek dat ze geënt moest worden, de DA raadde het ook aan om te boosteren, dus dan zegt ze 2 verschillende dingen?
Ja we hebben dezelfde DA, maar er werken wel meerdere dierenartsen he :-\ Ik ga
maandag bellen, ben het vrijdag vergeten.
Door De Geijsjes
#1902681
Nagevraagd bij DA: volgens de fabrikant hoef je niet meer te boosteren en
is de enting 3 jaar geldig. Gijs zou nu goed ge-ent moeten zijn.
Door ellenned
#1903108
De Geijsjes schreef: Nagevraagd bij DA: volgens de fabrikant hoef je niet meer te boosteren en
is de enting 3 jaar geldig. Gijs zou nu goed ge-ent moeten zijn.
Ik geloof dat ik dan toch zou titeren voor de zekerheid, Yilla had die boost wel nodig.
Door De Geijsjes
#1903136
Grappig dit  >:( >:( >:( >:( Net weer gebeld en weer iemand anders aan de lijn gehad en
het moet toch geboosterd worden  >:( >:( >:( >:(

Ben eigenlijk heel erg pissig ... ik ging voor DHP en ze legt uit dat de D en H 3 jaar
geldig zijn en de P niet ... dus jast er een Pi in ... ?! Schiet mij maar lek ...  :(
En tsja nu zo voor de vakantie wil ik het toch wel in orde hebben en dat betekent dus weer
veel entingen tegelijk terwijl ik dat niet wilde.  :(
Door ellenned
#1903145
Ja, en ik denk dat ik weet wie je de vorige keer aan de lijn hebt gehad en wie nu.........

Balen!
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1903156
??? maar P in DHP is toch Parvo en Pi is Para Influenza...
En Para Influenza is niet dodelijk, daar zou ik sowieso niet tegen enten.

Ik zou persoonlijk DHP wel boosteren op 1 jarige leeftijd en dit daarna niet meer enten of na 3 jaar titeren.

Ik heb je verhaal nog een keer gelezen en ik denk dat ze bedoelen dat DHP 3 jaar geldig is en dat Pi 1 jaar geldig is.
DHP-Pi wordt namelijk vaak in 1x gespoten. Ik zou nu dus 1x DHP laten boosteren en géén DHP-Pi er in laten jassen.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op ma 17 jan 2011, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door De Geijsjes
#1903194
HannekeKjell schreef: ??? maar P in DHP is toch Parvo en Pi is Para Influenza...En Para Influenza is niet dodelijk, daar zou ik sowieso niet tegen enten.

Ik zou persoonlijk DHP wel boosteren op 1 jarige leeftijd en dit daarna niet meer enten of na 3 jaar titeren.

Ik heb je verhaal nog een keer gelezen en ik denk dat ze bedoelen dat DHP 3 jaar geldig is en dat Pi 1 jaar geldig is.
DHP-Pi wordt namelijk vaak in 1x gespoten. Ik zou nu dus 1x DHP laten boosteren en géén DHP-Pi er in laten jassen.
Klopt! (maar het werd anders verteld, dat de DH 3 jaar geldig is en dat het om de P ging ... :-[ :-\)

ben best beetje boos ... heel boos eerlijk gezegd (ook op mezelf dat ik niet heb opgelet wat er op het flesje stond en dat ik
toch weer me wat heb laten aansmeren dat ik niet wilde !). En tegelijkertijd verdrietig omdat Gijs nu Pi heeft gehad en dat is nergens
voor nodig hij gaat nooit een kennel in, gaat gewoon gezellig mee op vakantie :-\
Ben net langsgeweest en DHP laten zetten. Over 3 jaar ga ik inderdaad titeren.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door