Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ine
#189963
Helaas is Oxo ziek.
Eind augustus was het ons al opgevallen, dat zijn gebitje niet mooi wit was, maar we gaven de schuld aan het voer.
Begin deze maand vonden we hem rustiger als anders en we vonden hem afgevallen, dus naar de da.
We hebben een wormenkuur gekregen en we moesten proberen om urine op te vangen. Dat laatste waren we steeds te laat mee en Oxo moet je niet achterna rennen, want dan doet hij echt niets meer. De da vond het gebit ook te geel en ook de ogen waren twijfelachtig!
Nu net dus weer naar de da, bloed afgenomen en veel te hoge waarde voor de lever. Hij heeft vocht gekregen en hij heeft prednison. Als hij lever zou lusten, mocht ik hem daar ook dagelijks wat fliebeltjes van geven, maar helaas, hij weigert het. Eigenlijk begint hij nu alles te weigeren, dus smeren we elk uur wat voer aan z'n poot en hebben we voor de zekerheid een spuitje, om hem in de bek te spuiten.
Hij heeft geen koorts, maar verder is het een zielig hoopje poes!
Hij was al zo lekker gewend, zou dit iets met heimwee te maken kunnen hebben?
We hebben de zorg op ons genomen, maar dit is zo'n zielig gezicht, dit doet echt pijn!
We doen ons best voor deze schat, want dat is het!
Iemand enig idee, waar dit door kan komen?
Door zurca
#189966
Geen idee Ine, helaas..
Is een leverafwijking bij katten te vergelijken met die bij mensen? En wat is het vooruitzicht volgens de dierenarts?
Sterkte en een knuffel voor Oxo :-*
Door Francisca
#189989
Wel sneu hoor. :-\ Ook ik zou het niet weten helaas. Sterkte. :-*
Door gonny
#189997
wat zielig!!! maar ik denk niet dat een leverafwijking veroorzaakt word door heimwee hoor!! heel veel sterkte met Oxo!!! :-*
Door ine
#190152
Gadverjakkie, ik maak me echt zorgen om die lieverd! Het is echt een droppie, zo lief!
Laten we maar duimen, dat die prednison iets doet, want dit gaat zo niet :'(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#190178
Ine schreef: Gadverjakkie, ik maak me echt zorgen om die lieverd! Het is echt een droppie, zo lief!
Laten we maar duimen, dat die prednison iets doet, want dit gaat zo niet :'(
Ik hoop het ook, heeft Carlo niets gezegd over de kansen op genezing?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#190208
Ik geloof ook niet dat een leverafwijking door heimwee ontstaat... ik ben bang dat je "gewoon" een hele zieke kat hebt. Ik hoop dat je hem goed kunt helpen. Heel veel succes hiermee :-* :-*
Door ine
#190249
sylvia schreef:
Ik hoop het ook, heeft Carlo niets gezegd over de kansen op genezing?
Carlo wilde er eigenlijk weinig over kwijt, maar vond het zeer zorgwekkend! Ook hoe flauwtjes hij op alles reageerde was naar om te zien. Normaal is Oxo een kat, die je wel laat merken, of hij het leuk vindt of niet, maar zelfs die reactie was erg flauwtjes.
Als hij niet zelf gaat eten, moeten we overmorgen terugkomen. Anders zelf even opletten en na het weekend komen. :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#190668
Is er bloedonderzoek gedaan? Het kan zijn dat hij AIHA heeft, dan breekt hij zijn rode bloedcellen af en daardoor raakt zijn lever overbelast. Verder kan het nog een leverontsteking zijn, een tumor of FIP. De laatste twee hebben een slechte prognose, de andere twee een betere.
Door Mayka
#190676
Ach, die arme Oxo!
Ook ik denk niet dat het door heimwee wordt veroorzaakt al kan stress wel een rol spelen bij (ontwikkeling en verloop van) verschillende ziektes. Zoals idd ook bij FIP waar ik het wel een beetje op vind lijken (en waar ik eigenlijk niet over durfde te beginnen omdat ik geen da ben en er niet alles van weet), Joshy begon ook met de genoemde klachten.
Sterkte ermee en geef hem maar een lekkere knuffel! :-*
Door Lizzy
#190680
Jeetje Ine, wat onwijs rot voor je zeg... En voor Oxo natuurlijk..... :'(. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat hij mankeert....
Door ine
#190697
Hitam schreef: Is er bloedonderzoek gedaan? Het kan zijn dat hij AIHA heeft, dan breekt hij zijn rode bloedcellen af en daardoor raakt zijn lever overbelast. Verder kan het nog een leverontsteking zijn, een tumor of FIP. De laatste twee hebben een slechte prognose, de andere twee een betere.
Er is bloed geprikt. De normale waarde hoorde rond de 115 te liggen en bij Oxo was die rond de 260. (ik hoop, dat ik het goed heb, die getallen in ieder geval wel, want daar schrok ik erg van)
Er is een prednisonspuit gegeven en vocht. We proberen nu via een spuit elk uur wat voer naar binnen te krijgen, maar het komt er na een tijdje weer uit. Hij had ook al in september, dat we zagen, dat hij wat moeilijk at. Hij liet brokjes enkele keren uit z'n bek vallen en met zacht voer likte hij meer, dan dat hij het oppakte.
Het gaat steeds slechter met hem, dus ik ga zo weer naar de da. Dit doet zo'n pijn om te zien, dit is zo naar....
Mijn dochter zei ook, dat hij moeite had met het gaan liggen. Hij ligt het liefst op z'n zij. Zij dacht, dat het hem daar ergens pijn deed.
Ik weet, dat ik m''n best voor hem doe, maar het voelt net, alsof ik tekort schiet....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door