Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yari
#189861
Yari krijgt over het algemeen kvv van Bibi en ik wil ook CB uit gaan proberen. Ook geef ik sinds kort zelf wat vlees e.d.

Nu is mijn vraag of het geen probleem is om regelmatig wat gekookte pasta (zoals macaroni, uiteraard zonder saus e.d.) erbij te geven. Of kleven daar op den duur ook nadelen aan?

De 750 gr van Bibi is nl. voor het mooie net iets te weinig, maar 1000 gr weer net iets teveel. Vandaar dat ik de 750 gr aanvul met wat pasta (en GF-mix, maar dat zet niet aan). Is dit gewoon prima of hebben jullie andere suggesties?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#189865
Pasta=zetmeel+ slechte verteerbare koolhydraten.

Erg not. In Bibi zitten ook al granen=koolhydraten, dus nog eens pasta erbij vind ik een slecht plan.

Je kunt toch ook 850 gram geven oid. ???
Door Peet
#189867
Pasta = granen....nutteloze koolhydraten. Vaak de oorzaak van vacht- en jeukproblemen. Ik zou het dus absoluut niet doen. In CB zit al rijst, dus je hond krijgt al koolhydraten binnen.

CB is - ook aangebroken - prima houdbaar in de koelkast. Eventueel kan je de worsten iets ontdooien en dan in porties snijden en weer invriezen. Altijd beter dan mengen met pasta. ;)
Door Lupa
#189898
ik kom uit het land van de pasta dus genoeg pasta hier in huis, maar mijn honden krijgen het niet
Door tieneke
#189916
Hier krijgen ze zelfs geen stukje brood!
Na Kobus heb ik er een echte afkeer van ;)
Door laura
#189918
Hier krijgt Tosca wel rijst. Geen macaroni oid.
Tosca heeft nergens last van.
Ze krijgt denk ik maar 250- 500 gram gekookt in de week.
Door An
#190087
Hier ook geen pasta of rijst of brood. Ik zou ookg ewoon 850 gram geven :)
Door Sander
#190118
Soms krijgen ze hier wel eens wat pasta, maar dan onder het mom van tafelresten. Op regelmatige basis zou ik het niet geven.
Door Helen
#190694
Ik geef ook af en toe een paar pastaatjes of een schepje rijst of een stukje brood. Balou is zonder koolhydraten slecht op gewicht te houden. Zolang het niet een groot deel van de voeding van je hond is, kan je het gerust geven. Het valt bij mij onder het kopje tafelresten.

groetjes Helen
Door Yari
#192450
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dus gewoon meer vlees geven, zodat ik het niet constant aan hoef te vullen met pasta! Ik dacht al dat het toch niet zo goed zou zijn elke dag! Bedankt hoor! Je leert hier elke dag weer wat bij! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door