Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1891543
Vanmiddag op de heide gewandeld, het was heerlijk weer.
Femke en Boris lopen zoals gewoonlijk te dollen met elkaar. Boris loopt en draait sneller.
Dus Femke vindt dat ze Boris de baas meot zijn en zit hem de hele tijd achterna.
Opeens begint Femke te gillen, vrij kort, en is het spel afgelopen. Ze stond  in elkaar gekrompen en toen ze wilde lopen deed ze dat op 3 poten.
het deed haar zichtbaar pijn. Ik heb aan haar knietje gevoeld en het kraakte daar een beetje, net alsof er iets overdie botjes kon bewegen.
Ik heb haar getild naar huis en af en toe even neer gezet om te kijken of ze alweer kon lopen. Dat kon, een klein stukje maar ze bleef hinken en keek me aan van HELP ME.
Dus weer getild. Het knietje lijkt nu dik aan te voelen. Ze blijft op haar plaats liggen en is echt niet lekker.
Ik hoop stilletjes dat het morgen over is, maar ik denk eigenlijk van niet.
Als het nog zo is, dan hang ik om 9 uur bij Tannetje aan de telefoon.
Maar...kan ik haar nu een pijnstiller geven? Of is het verstandig om het niet te doen.
Zelf nijg ik ernaar om het niet te doen, zodat ze har pootje rust geeft.
Maar om haar nu pijn te laten lijden. dat vind ik erg moeilijk.

Ik was er misselijk en naar van vanmiddag. Ze zit zo onder mijn huid dat kleine erwtje.
Gebruikersavatar
Door kira
#1891549
Ik zou zeker pijnstiller geven, en het klinkt mij alsof er iets is met de knie (bij een vlinderhondje denk ik gelijk, zou de knieschijf eruit liggen, maar kan net zo goed een scheurtje in een band zijn). Bij onderzoek aan de knie draait het niet alleen om geeft de hond pijn aan, je beweegt de poot op verschillende manieren en kijkt of er speling e.d. zit. Dus een pijnstiller geeft dan ook geen vertekend beeld.
Door *Natasja*
#1891553
Oh jee, dat klinkt niet best... Ik zou voor nu ook een pijnstiller geven hoor, en dan morgen even telefonisch met Tannetje overleggen. Ze zal vanavond haar gemak toch wel houden, ook met pijnstiller?

Sterkte  :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#1891573
Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga haar gelijk wat geven.
Ik ben er echt naar van  :'( Ze ligt nu stilletjes op haar kussen in de keuken.
Al zou ze nu gaan lopen en op de bank springen dan houd ik haar tegen. En vannacht liggen de honden in de keuken met het hek dicht en kan ze toch nergens op springen.
Of ze moet veranderen in een kangaroe en op het aanrecht springen, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
Door smulpaap
#1891683
Om de zwelling wat tegen te gaan kan je ook om de twee uur even 5 a 10 minuutjes koelen met een coolpack als je die hebt . Hopelijk valt het allemaal mee , sterkte in elk geval
Gebruikersavatar
Door Riek
#1891817
MarijeEnBoomer schreef: Och arme Femke!!
Ik zou ook pijnstilling geven!!
Hopelijk is ze morgen weer fris en fruitig!!!
i hope so.
Maar ik denk het niet. Ze ligt heel zielig te zijn en als ze heeft net een keer naar de deur gelopen, maar wel op 3 poten.
Ben bang dat het echt mis is.
Door Anthraciet
#1891837
Agut, het arme meisje.... :'(
Het is altijd verschrikkelijk je diertjes pijn te zien hebben, maar of het verstandig is haar iets te geven weet ik ook niet.

Geef haar maar een voorzichtig knuffeltje van me en ik hoop dat ze zich morgen toch beter zal voelen :-*
Door henneke
#1891916
oh jee dat klinkt me bekent in de oren  :'( :'( het is net het verhaal van Linga  :-\ jeetje ik hoop echt dat je morgen beter nieuws krijgt dan iik bang voor ben meid ! sterkte met je stoere meisje  :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Riek
#1892006
henneke schreef: oh jee dat klinkt me bekent in de oren  :'( :'( het is net het verhaal van Linga  :-\ jeetje ik hoop echt dat je morgen beter nieuws krijgt dan iik bang voor ben meid ! sterkte met je stoere meisje  :-* :-*
Het is jammer, ik kan dat topic niet meer terug vinden. Wel vanaf dat het bekend was dat haar kruisbanden gescheurd waren. Maar niet over het ' ongeluk'  zelf.
Heeft dat misschien in de bar gestaan, of kijk ik niet goed?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door