Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gotan
#188819
Ik heb dus mijn hond Gotan op de Duck overgezet. Hij moet minstens 500 gram per dag hebben.
Ik koop de Duck voor 3.10 Euro.
Nu wil ik eventueel mijn andere hond ook overzetten op Duck maar heb dus uitgerekend dat me dit dan rond de 90 euro per maand gaat kosten.
In tegenstelling tot de brokken die ze voorheen kregen wat 40 Euro per maand koste.
Ik vind dit helaas nogal een groot verschil.
Ik probeer het nu wat goedkoper te maken door de honden 2 keer per week vuile pens te geven en smorgens vinden ze groente en fruit hapjes heerlijk. Maar hoe doen jullie dat ?
Door Lizzy
#188825
Gotan schreef: Ik heb dus mijn hond Gotan op de Duck overgezet. Hij moet minstens 500 gram per dag hebben.
Ik koop de Duck voor 3.10 Euro.
Nu wil ik eventueel mijn andere hond ook overzetten op Duck maar heb dus uitgerekend dat me dit dan rond de 90 euro per maand gaat kosten.
In tegenstelling tot de brokken die ze voorheen kregen wat 40 Euro per maand koste.
Ik vind dit helaas nogal een groot verschil.
Ik probeer het nu wat goedkoper te maken door de honden 2 keer per week vuile pens te geven en smorgens vinden ze groente en fruit hapjes heerlijk. Maar hoe doen jullie dat ?
Je zou 's morgens bijv. 1 maal per week yoghurt met fruit kunnen geven en 's avonds een lap pens met wat groente. Je kunt ook 's morgens (1 maal per week) een bak kippennekken geven met bijv. wat kopvlees en 's avonds viskoppen met wat groente.

Want, kippennekken zijn dus goedkoop (meestal rond de 1 euro de kilo), pens is goedkoop, runderkopvlees is goedkoop en vissenkoppen zijn helemaal goedkoop en soms zelfs gratis.

Zou dat wat zijn, denk je? Voor een dag of twee per week kun je wel een beetje aanrommelen hoor. Wanneer je vaker als 2 dagen per week zou gaan zelfs samenstellen, dan moet je meer na gaan denken over percentages.
Door Peet
#188827
Ik probeer altijd "aan te sluiten" bij mensen hier op BP die in het groot inkopen. Dan betaal je minder per kilo. In mindere tijden geef ik ook wel eens Smuldier (het Opeltje onder de kvv's ;)) als ontbijt, dat scheelt weer een kilo CB per dag.
En 1 of 2 keer per week een penslap...scheelt ook weer. Slokje yoghurt en wat gepureerd fruit erbij, en de maaltijd is weer compleet....

Kvv is over het algemeen wat duurder dan een brok. Maar...ik realiseerde me gisteren dat ik al ruim 1 jaar niet meer bij mijn DA geweest ben! En ik had toch een behoorlijk "innige" relatie met hem ($$$$$$$$)!
Dat tel ik dus ook maar mee....aan het eind van de maand.... :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#188832
Ik weet niet waar je woont, maar je zou een ander merk kunnen overwegen, want €3,10 vind ik knap betaald. Ik kan Duck Uitmuntend hier in de buurt voor €2,30 p. kg kopen (bij afname van een doos van 16 kilo)
Als je bv Carnibest of Bibi samen met anderen inslaat of als je zelf een grote vriezer én vervoer hebt kun je qua kiloprijs flink minder gaan betalen. Ik meen Bibi €1,85 (bij afname vanaf 120 kilo) en Carnibest €2,30 (bij afname vanaf 100 kilo).
En als je dan ook nog een paar dagen zelf gaat samenstellen, zoals Lizzy al voorstelde dan kun je nog aardig voordelig uit zijn, al red je het vrees ik niet met 40 euro per maand, maar het moet toch een stuk voordeliger kunnen dan dat wat je nu voor Duck betaald ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op di 19 okt 2004, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#188837
3,10 voor een kilo Duck :o
Ik zou zeker een ander merk nemen zoals Carnibest,Bibi,etc.
Is goedkoper en zit ook veel minder graan in.
Van de Carnibest moet je meestal minder geven,als dat niet scheelt ;)
Door Audrina
#188843
Ik ben nu met vers met 3 honden ca 80 euro in de maand kwijt, met brokken was dat ca 35 euro. Maar met de brokken moest ik vaak de helft of meer weggooien omdat ze het niet wilden eten. En toen ze nog op brokken stonden zat ik veel vaker bij de DA dan nu. Dus als ik alles bij elkaar optel ben ik met vers eigenlijk niet duurder uit dan met brokken. ;)
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik het versvlees groot (en dus goedkoper) in kan kopen, dat scheelt ook een hoop.
Gebruikersavatar
Door Binno
#188849
Gotan schreef: Ik heb dus mijn hond Gotan op de Duck overgezet. Hij moet minstens 500 gram per dag hebben.
Ik koop de Duck voor 3.10 Euro.
Nu wil ik eventueel mijn andere hond ook overzetten op Duck maar heb dus uitgerekend dat me dit dan rond de 90 euro per maand gaat kosten.
In tegenstelling tot de brokken die ze voorheen kregen wat 40 Euro per maand koste.
Ik vind dit helaas nogal een groot verschil.
Ik vind 3.10 Euro wel enorm duur, als ik vertel hoeveel ik in België betaal dan verhuizen jullie allemaal... ::) ;D ;D

En de dierenarts verdient aan ons ook bijna niks meer sinds ze op vers staan, dus da's toch ook een groot voordeel! :D
Door yalla
#188867
Ja ik vind € 3,10 ook wel aan de hoge kant moet ik zeggen. Ik kan me voorstellen dat dat een dure grap wordt voor twee honden.
Door Gotan
#188869
Ik woon in de Wieringermeer Noord-Holland dus als er iemand in mijn buurt ook groot inkoopt houd ik me aanbevolen !
Gebruikersavatar
Door Angelique
#188998
Binno schreef:

Ik vind 3.10 Euro wel enorm duur, als ik vertel hoeveel ik in België betaal dan verhuizen jullie allemaal... ::) ;D ;D

En de dierenarts verdient aan ons ook bijna niks meer sinds ze op vers staan, dus da's toch ook een groot voordeel! :D
Voor de belgenprijs kun je het in Nederland in het grensgebied ook nog wel vinden ::)
Heb het overigens nooit een reden gevonden om te verhuizen ::) ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#189004
Gotan schreef: Ik woon in de Wieringermeer Noord-Holland dus als er iemand in mijn buurt ook groot inkoopt houd ik me aanbevolen !
Plaats anders een oproep in de Kant-en-Klaar afdeling van het forum ;), en volgens mij woont Jolly ook in de kop van Noord-Holland :-\, ik dacht dat zij Bibi of Carnibest gebruikte.
Door Jolly
#189246
Hai hai Gotan, hier Jolly die idd in de kop van Noord-holland woont, namelijk in Breezand.
Ik voer Bibi en wil je best eens kennis laten maken daar mee, waar precies in de wieringermeer woon je?
Mag ook per PB ( Prive Bericht) of Mail hoor.
[email protected]

Ik weet niet hoeveel kilo je normaal koopt, maar zelfs met bibi zit je met een zak van 12 kilo al op € 2,50 per kilo, wat dus al weer 0,60 per kilo scheelt met Duck.
Door An
#189249
Ik geef aan de 2 honden hier toch ook wel een 90 euro per maand uit aan voer. Ik vind het best meevallen eerlijk gezegd. Eigenlijk als je erover nadenkt. Brokken kosten je zo'n 40 euro in de maand. Dat is ongeveer 1 euro per dag voor 2 honden te voeren, geen wonder dat het troep is he die brokken?
Door Lupa
#189277
ze krijgen hier carnibest, a 2.30 per kilo
ben in totaal 700gr per dag kwijt
maar......
1 dag krijgen ze carni
1 dag kip
1 dag vis
1dag carni
1dag pens
1dag bot met veel vlees
1dag carni
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door