Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kick4Toi
#188011
Zoals jullie hebben kunnen zien op bericht "nieuwe hond erbij - ff checke" heb ik een nieuwe hond erbij. Ik had een overstapplan voerschema gemaakt, zoals jullie hebben kunnen lezen, maar de hond is een complete gierspuit! Jakkie bah wat er uit komt, chocolade mousse en stinken! Ik heb 250 gr. vis gekookt, maar hij eet nauwelijks. Ik heb vandaag zo'n 11 km met de honden gefietst, conditie heeft hij niet. Na 6 km was die eigenlijk al klaar, maar toch een tijdje doorgezet in zijn tempo. Laatste 3 km heb ik gewandeld met de fiets aan de hand. Toen ik thuis kwam, dacht ik dat die wel honger zou hebben. Maar nee hoor, laat het gewoon staan. >:(
Door casangio
#188041
Kick4Toi schreef: Zoals jullie hebben kunnen zien op bericht "nieuwe hond erbij - ff checke" heb ik een nieuwe hond erbij. Ik had een overstapplan voerschema gemaakt, zoals jullie hebben kunnen lezen, maar de hond is een complete gierspuit! Jakkie bah wat er uit komt, chocolade mousse en stinken! Ik heb 250 gr. vis gekookt, maar hij eet nauwelijks. Ik heb vandaag zo'n 11 km met de honden gefietst, conditie heeft hij niet. Na 6 km was die eigenlijk al klaar, maar toch een tijdje doorgezet in zijn tempo. Laatste 3 km heb ik gewandeld met de fiets aan de hand. Toen ik thuis kwam, dacht ik dat die wel honger zou hebben. Maar nee hoor, laat het gewoon staan. >:(
Goh, wat erg voor de hond. Ik denk dat je beter eens kunt neerzetten wat je allemaal de 1e dag hebt gevoerd (dat was dus zaterdag, neem ik aan). Dan wordt er een beter beeld verkregen wat misschien de reden kan zijn.
Door Lizzy
#188043
Wat at de hond eerst? En wat heb je hem gegeven? Misschien een tikki te snel overgeschakeld? Misschien at hij brokken en heeft hij met iets anders zoiets van "wat heb ik nu aan mijn fiets hangen?". En misschien is hij nu echt niet lekker.... volgens mij kun je hem maar het beste even laten vasten. En geef hem dan bijv. morgen een beetje rauwe honing + yoghurt + probiotica + een geprakt rijp banaantje.
Door Peet
#188049
en er heerst diarree...Beau is het hele weekend bezig geweest de boel onder te sch***ten .... :'(....gelukkig gaat het nu beter met hem....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#188081
Lizzy schreef: Wat at de hond eerst? En wat heb je hem gegeven? Misschien een tikki te snel overgeschakeld? Misschien at hij brokken en heeft hij met iets anders zoiets van "wat heb ik nu aan mijn fiets hangen?". En misschien is hij nu echt niet lekker.... volgens mij kun je hem maar het beste even laten vasten. En geef hem dan bijv. morgen een beetje rauwe honing + yoghurt + probiotica + een geprakt rijp banaantje.

Hij at bonzo en dat soort smurrie. Daar is een ander topic over geweest.

voor k4ti:
Ik denk dat je met zo'n herplaatser even op alle fronten rustig aan moet doen. Stress kan ook diarree veroorzaken en herplaatsen =stress, ook 11 km. willen gaan fietsen met een hond die volgens jouw eigen zeggen totaal gene conditie heeft is erg veel gevraagt en de hond kan dan ook ziek van vermoeidheid worden.
Laat 'm even rustig aan de nieuwe situatie wennen en dan op alle vlakken. Zoals je zijn voeroverschakeling hebt uitgepland zo zou je het ook met zijn conditietrainig moeten doen. Het zal allemaal wel goed komen, maar je moet het wel rustig de tijd geven.
Gebruikersavatar
Door Binno
#188086
Is de hond het trouwens gewend om zover mee te lopen?
Ik zou hem ook eerst aan zijn nieuwe voeding laten wennen en wachten tot alles goed gaat. Langzaam opbouwen.
Het is waarschijnlijk allemaal wat te veel ineens voor hem. :-\
Door jeanne
#188095
Sil heeft ook lang nodig gehad om aan ons te wennen (behalve aan het vlees, haha, iedere dag kijkt ie weer blij in zijn bak, maar hij is wel aan de dunne geweest de eerste dagen, en dat stonk ook vreselijk. :-X
Sil heeft de eerste weken veel door ons huis gedwaalt, blafte ons smorgensvroeg wakker en blafte als ie eventjes alleen was met Bes. Wilde niet spelen, vond wandelen ook maar zo zo.
Ik heb me best wel zorgen gemaakt, waar zijn we aan begonnen :-\
Ik heb hem maar laten begaan, heb nergens op gereageerd, ik dacht, hij moet het zelf maar uitzoeken wat zijn plekje is, en kijk nu, 3,5 maand later :D hij is blij, hij speelt, hij knuffelt en hij wandelt erg graag, het is echt een schat van een hond.
Dus wat ik je zeggen wil,
geef je nieuwe hond de kans om zijn plekje te vinden in je gezin, ik heb niet je hele verhaal meegekregen, maar het heeft gewoon tijd nodig. ;)
Door Kick4Toi
#188176
Jullie hebben helemaal gelijk. Hij verdient eigenlijk veel rust om aan de nieuwe situatie te wennen. Maar ik ben bang dat die met te veel rust het heft in eigen hand zal nemen. Het is een herplaatser met een reden. Was heel dominant in zijn vorige huis. Als hem iets niet beviel, ging die grommen en werd vervolgens met rust gelaten. Ik ben niet gediend van dat soort gedrag. Tegen de hond tekeer gaan werkt naar mijn idee ook niet altijd positief. Steeds met de roedel op stap en dingen doen, conditie, gehoorzaamheid en op zijn tijd beloning werkt naar mijn idee positiever. Maar jaar met veel dingen doen, moet die ook wel "brandstof" binnenkrijgen. Vanochtend heeft die wel wat yoghurt gegeten. Maar dat is natuurlijk niet voldoende ontbij van een beer van 72 cm. Ben net een uur in de polder met ze geweest. Van middag gaan we weer iets ondernemen. Heeft die vanavond hopelijk meer trek.
Door Peet
#188181
Tja, een beer van 72 cm moet idd geen praatjes krijgen... :P... Ik hoop dat hij vanzelf weer trek krijgt, met de beweging die jij hem biedt zal dat vast wel vanzelf komen! :D
Door jeanne
#188217
met rust bedoel ik niet dat ie alles mag hoor.(sil is een basset en is heel anders qua karakter dan jouw hond)
Maar ik vind het veel, om meteen zoveel van hem te verlangen wat fietsen betreft. Kun je niet apart met hem gaan trainen, eerst korte stukjes en die opbouwen? Je moet mij ook niet meteen een marathon laten lopen hoor, dan kun je me ook oprapen ;)]
Denk je eens, een hond met een verleden, veel meegemaakt, altijd brok gegeten, nu ineens zit ie in een totaal andere omgeving met totaal ander honden en mensen en dan ook nog eens totaal ander voer en dan moet ie nog meteen 11 km langs de fiets lopen wat ie niet gewend is. ;)
Door Kick4Toi
#188413
HIJ HEEFT GEGETEN!!! :D :D Bak vol vleespens compleet, dat KVV spul van AVH, met schapenvet, verse appels, zeewier. Zelfs de knoflookpillen waren op ;D
Door Francisca
#188421
Goed zeg!! 8) Ga zo door!! :D
Laatst gewijzigd door Francisca op ma 18 okt 2004, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#188479
Kick4Toi schreef: HIJ HEEFT GEGETEN!!! :D :D Bak vol vleespens compleet, dat KVV spul van AVH, met schapenvet, verse appels, zeewier. Zelfs de knoflookpillen waren op ;D
Hartstikke goed :D :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door