Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mayte
#18525
??? het duizelt me allemaal een beetje wat dat Barf betreft... helemaal omdat ik pas sinds eergisteren een beetje actief daarmee begonnen ben.

Nou hebben ze bij de dierenwinkel een soort Doghurt, das yoghurt voor honden. Is dat nou gezond of zit daar ook troep in?

mag mijn maltezer gewone yoghurt en melk of andere zuivel zoals kaas?????

ze heeft vandaag voor het eerst runderpoulette gehad met worteltjes, tomaat en brood, vond ze erg lekker. Het afgelopen weekend heeft ze spercieboontjes met brood en wat druppeltjes waterige jus gehad voor de smaak....

gr. mayte
Door Lupa
#18536
hoi,
ik denk dat je deze vraag op een andere plek moet zetten.
Deze afdeling is bedoeld voor artikelen of onderzoeken enz.Lizzy gaat het zo verplaatsen ;D
Is jou hond gewend aan deze soort eten? of ben je van de ene dag na de andere anders gaan voeren/
Wat je niet moet vergeten is dat jou hond alles binnen moet krijgen wat hij nodig heeft, was je al met bv vers vlees begonnen?
wat ik in begin deed was versvlees geven(bibi,) en daar er om heen exsperimenteren met andere dingen, dan weet je zeker dat hij zoizo de goede dingen binnen krijgt.
Waarom zou je de doghurt aanschaffen als je gewoon joghurt kan geven?
ik geef mijn honden yoghurt huttenkase gewonen kaas geef ik niet omdat ik het te vet vind.
Sperciebonen hebben weinig voedings warde dus als je hond dat te vaak zou geven zou die toch een te kort krijgen.
mischin kun je even je menu op de menu lijst zetten er zijn genoeg mensen die je op weg willen helpen
groetjes Lupa
Door Gijs
#18563
mayte schreef: mag mijn maltezer gewone yoghurt en melk of andere zuivel zoals kaas?????
Yoghurt kun je je hond prima geven. Melk moet je een beetje mee oppassen. Daarin zit namelijk lactose, waarvoor sommige honden intolerant zijn, waardoor ze diarree krijgen. In yoghurt zit geen lactose meer. Kaas is vaak nogal zout, wat niet zo goed is voor je hond.

Wat voor doel heb je eigenlijk voor ogen? Als je je hond zo natuurlijk mogelijk wil voeren, zul je waarschijnlijk geen (of nauwelijks) zuivel geven, omdat in het wild een hond dit ook niet zou eten.
Door jeanne
#18793
mayte schreef: ??? het duizelt me allemaal een beetje wat dat Barf betreft... helemaal omdat ik pas sinds eergisteren een beetje actief daarmee begonnen ben.

Nou hebben ze bij de dierenwinkel een soort Doghurt, das yoghurt voor honden. Is dat nou gezond of zit daar ook troep in?

mag mijn maltezer gewone yoghurt en melk of andere zuivel zoals kaas?????

ze heeft vandaag voor het eerst runderpoulette gehad met worteltjes, tomaat en brood, vond ze erg lekker. Het afgelopen weekend heeft ze spercieboontjes met brood en wat druppeltjes waterige jus gehad voor de smaak....

gr. mayte
Het duizelde mij in het begin ook hoor toen ik voor het eerst hier kwam ;)
Maar ik vraag me af hoeveel en hoevaak je brood geeft aan je hondje? Veel brood is nl. niet echt goed, en sommige honden krijgen er zelfs jeuk van.
Yoghurt kun je het beste de bio varianten van nemen, die zijn beter voor de darmflora. Ikzelf geef eigenlijk nooit zuivel, ja, af en toe een stukje kaas als snoeperijtje tussendoor.
Ik zou zeggen, lees eens op je gemak de berichtjes over vers vlees en kijk eens bij : Het menu van.....
Veel plezier.
groetjes Jeanne en Freule
Door mayte
#18801
hallo allemaal,

wat leuk dat ik al zo snel reacties heb... :D
Ik geeft haar elke middag om 12 uur een sneetje brood, soms met een beetje smeer worst soms met niks.

Ik ga vanmiddag boodschappen doen voor haar en dat maak ik dan in een keer klaar en doe dat in de vriezer, dan hoef ik het alleen maar te ontdooien.. das makkelijker , tot nu toe sta ik steeds als ze moet eten het te bereiden, Ze kijkt dan heel verlangend naar me op zo van 8) he krijg ik weer wat lekkers!!....hahaha

ik hoop dat ik het allemaal goed doe en dat ze er niet ziek van gaat worden als ik wat ga vergeten ofzo.... Ik las een stukje van een van de leden over vitamines die extra gegeven worden en ook iets over kruidenmixen...... daar ben ik nog niet helemaal wijs uit kunnen worden.

Haar darmpjes schijnen er goed tegen te kunnen want ze eet nu sinds zaterdag vers en sinds maandagochtend met vlees.... haar ontlasting is nog steeds goed, nog geen dunne poep. gelukkig

gr. bianca
Door Lupa
#18807
waarom set je je menu niet op? ;)
dan kunnen we er naar kijken, ik ben een beetje bang dat je mischin bv te veel brood geeft.
Schrijf op wat je deze week gaat geven bv.
Door jeanne
#18812
Ja, lijkt me een goed idee.
Kunnen we meegenieten wat jouw hondje allemaal voor lekkers krijgt. (maar nogmaals, wees zuinig met dat brood)
Die vierpoot van ons staat ook altijd te kwijlen als ik voor het aanrecht sta haar bak te vullen met vanalles en nog wat, heerlijk vind ik dat om te doen, en zij maar smullen. Vandaag trouwens weer gewoon carnibest.
Door Lizzy
#18851
Hoi Mayte, het zou inderdaad hartstikke handig zijn voor ons (om je van goede voedings ideeen te voorzien) wanneer je ons verteld wat je allemaal te eten geeft! Kunnen we onze adviezen een beetje aanpassen aan hoe je nu voert en waar je eventueel naar toe kan gaan opbouwen!
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door