Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door An
#187325
Mijn vriendin was Carnibest gaan halen voor haar honden en ik had gevraagd om een kilotje voor de poezen mee te brengen. Ikd acht dat dat net als Duck in schijfjes van 100 gram ofzo ging zijn. Is dat gewoon een grote homp van 500 gram. Heb ik dat net heftig moeten bewerken om dat in 2 te snijden want 500 gram voor 1 dag ontdooien is toch echt te. Wat een geklooi zeg. Ik blijf het in de toekomst gewoon lekker zelf maken denk ik. Veeeeel goedkoper en stukken handiger ;)
Door orion
#187574
ik koop de kilo verpakking
laat het 2 uur ontdooien en zaag het dan met een zaag in portie's, als je het 3 uur laat ontdooien kan het ook met een scherp mes
de plakjes verpak ik appart en gaan de vriezer weer in
Door An
#187595
Lekker vinden ze het iig wel, maar ze eten dan ooke cht alles ;)
Door Lizzy
#187782
An schreef: Mijn vriendin was Carnibest gaan halen voor haar honden en ik had gevraagd om een kilotje voor de poezen mee te brengen. Ikd acht dat dat net als Duck in schijfjes van 100 gram ofzo ging zijn. Is dat gewoon een grote homp van 500 gram. Heb ik dat net heftig moeten bewerken om dat in 2 te snijden want 500 gram voor 1 dag ontdooien is toch echt te. Wat een geklooi zeg. Ik blijf het in de toekomst gewoon lekker zelf maken denk ik. Veeeeel goedkoper en stukken handiger ;)
Ik weet precies wat je bedoelt! Ik neem tegenwoordig pakjes van 250 gram, dat bevalt me beter. En dan leg ik het een tijdje op het aanrecht en zodra het een tikje ontdooit is (minimaal ontdooit), snijd ik het met een scherp mes in vier porties. Deze gaan weer de vriezer in. Maar het is en blijft inderdaad een heel gedoe! (tenzij je katten hebt die in 1 dag zo'n pakje van 250 gram opeten....).
Door Loeka
#187808
Grappig, ik zit juist te overwegen om de kilopakken te nemen. Bij mij gaat een pakje van 500 gram ongeveer in een dag op.

Maar dat door midden zagen van die pakken vind ik een ramp :(

Wat voor zaag gebruiken jullie daar eigenlijk voor?
Door An
#187821
Mijn katten reageren er heeeeeel raar op ook ??? Vreselijk stinkende ontlasting...ik snap er niks van, het is in weze toch hetzelfde als het voer dat ik maak ???
Door Lizzy
#187828
Loeka schreef: Grappig, ik zit juist te overwegen om de kilopakken te nemen. Bij mij gaat een pakje van 500 gram ongeveer in een dag op.

Maar dat door midden zagen van die pakken vind ik een ramp :(

Wat voor zaag gebruiken jullie daar eigenlijk voor?
Ik gebruik een japans sushi-mes van Manna.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#187890
Als ik wel eens wat moet zagen dan neem ik een gewone zaag, gaat perfect, gewoon zo uit de vriezer en direct zagen.
Door Loeka
#187900
sylvia schreef: Als ik wel eens wat moet zagen dan neem ik een gewone zaag, gaat perfect, gewoon zo uit de vriezer en direct zagen.
Dat heb ik dus ook geprobeerd... :-\ Misschien heb je wel meer spierballen dan ik
Door laura
#187905
Loeka schreef:

Dat heb ik dus ook geprobeerd... :-\ Misschien heb je wel meer spierballen dan ik
of een scherpere zaag :P
Door Loeka
#187907
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dat wordt dus weer de Gamma voor een betere. Wat je al niet voor je poezenbeessies moet over hebben ;)
Laatst gewijzigd door Loeka op zo 17 okt 2004, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orion
#187980
Loeka schreef: ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dat wordt dus weer de Gamma voor een betere. Wat je al niet voor je poezenbeessies moet over hebben ;)
koop dan wel een groffe zaag, ik gebruikte de bomenzaag , voordat ik het met het mes deed ;)
maar nu ik de kilo verpaking in 5 delen snij vind ik het mes makelijker
Gebruikersavatar
Door sylvia
#188114
laura schreef:
of een scherpere zaag :P
Ja ik denk dat dat het is want sterk ben ik zeker niet ;D
Door Chezzies
#188382
Ik ben sinds kort over op de CB met mijn kat, eerst deed ik 125 gram...meneer schreeuwde het uit van de honger...oke 250 gram dan maar ..een hele verpakking dus.
Dat bevalt hem beter, ik had geen idee hoe zwaar hij was, vandaag is hij gewogen...7.3 kilo weegt hij...en is niet te dik ofzo...ik schrok me rot van zijn gewicht...
Nu snap ik wel dat hij te weinig had aan 125 gram... ;)
Vreetzak..
Door gonny
#188384
Loeka schreef: Grappig, ik zit juist te overwegen om de kilopakken te nemen. Bij mij gaat een pakje van 500 gram ongeveer in een dag op.

Maar dat door midden zagen van die pakken vind ik een ramp :(

Wat voor zaag gebruiken jullie daar eigenlijk voor?
cirkelzaag!!!! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door