Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#1872776
hallo allemaal

Reus (jackrussel) heeft vanmiddag een stuk reeën pees gehad om op te knagen, en sindsdien loopt hij de hele tijd een beetje raar te kokhalzen/keel schrapen, alsof er een stukje ergens nog in zijn keel zit. heb al gekeken en gevoeld, maar zie niks. hij spuugt wat slijm op, maar dat is echt alleen helder vocht, zelfs geen stukjes eten. als avond eten ging zijn konijnen ribbenkast (oid, dank miiik!) er wel goed in, maar daarna is het niet over gegaan. iemand een ideetje wat ik kan doen? het klinkt erg naar en hij heeft er ook wel last van, staartje laag enzo.

iedereen fijne kerst, hoop dat iemand dit nog leest en een huis/tuin/keuken middeltje weet!
Laatst gewijzigd door nienk op za 25 dec 2010, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#1872785
Als je over zijn strottenhoofd strijkt heeft hij dan ook meer die kokhalsneiging?
Mijn pup had het vanmiddag ook, hij is een beetje kucherig.
Dus ik houdt hem goed in de gaten, want het kan kennelhoest zijn, en het hoeft niet, maar ze kunnen er wel erg ziek van worden.
Hij was ook maar aan het schrapen en wat wit slijm wat ik uit zijn bek kon halen.

Ik heb een beetje kamillethee voor hem gemaakt en daar wat honing door gedaan.
Door nienk
#1872792
dankje voor je reactie, kennelhoest zou kunnen inderdaad, maar dan is het wel erg toevallig dat het na het eten van een (erg hard) knaagje begonnen is.. heb zelf het idee dat zijn keel een beetje geirriteerd is, als er een stukje vast zat moet dat wel los geraakt zijn met eten. zal kijken of ik morgen ergens aan honing kan komen. iemand anders nog een suggestie?
Door nienk
#1872809
hmm, ook vreemd, want dat is zonder stukken bot neem ik aan?

naja, ik kijk het even aan met Reus, ideeën zijn welkom!
Door Lizzy
#1872891
Als een keel al geirriteerd is, kan de laatste druppel het eten zijn om vervolgens echt over te gaan in een ordinaire kennelhoest. Ik zou wat schepjes rauwe honing geven, wat Tussistin en dan even kijken hoe het gaat. Er heeft een heel naar kennelhoest virus geheerst. Waarbij honden binnen no time van een beetje hoesten naar heel erg ziek gingen, gepaard met hele hoge koorts. Dus zodra je maar een beetje denkt "mmm, hij is niet lekker" raad ik je aan de koorts op te meten en zonodig naar de DA te gaan voor een AB.
Door nienk
#1872908
lizzy dankjewel voor je reactie, ik zal zo de DA bellen, want hij is nog steeds het zelfde als gisteravond. zou wel naar zijn als hij aan de AB moet nu het net zo goed gaat met het alternatieve dieet. nouja, ik ga bellen en we zien het wel. heb verder niet van zieken honden gehoord in zijn omgeving.
Door Netty
#1873012
zo is het vorige week ook bij Tof begonnen, net of ze wat in haar keel had
kuggen en kokken.....met slijm in plas en poep, en later bij het spugen
bij haar werd het vocht achter de longen en had ze kouwe koorts
ze is nu bijna een paar dagen aan het opknappen hiervan, met pillen
maar nog erg zwakjes, misschien toch een virus wat er heerst
ik zou die honing proberen en goed in de gaten houden
Door nienk
#1873111
ben net met Reus naar de dierenarts geweest, die zei gelijk dat het kennelhoest is, longen klonken wat naar, en zodra je aan zn keel zit hoesten. hij heeft een prik penicilini gehad en vanaf morgen ab. helaas, weer ziek. niets aan te doen voor nu, maar de DA zei inderdaad dat het wel lijkt te heersen, veel honden de laatste tijd. zou het ook een beetje aan het weer kunnen liggen? iemand een idee of het verstandig is Reus nu zijn jasje wat sneller aan te doen? (heb een bodywarmertje voor hem voor als we lang gewoon lopen, door de sneeuw)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door