Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#185472
omdat minx elke keer weer last van dr anaalklieren heeft,
wil ik bot gaan geven aan minx buiten de kvv zelf.

nu dacht ik zelf aan lamsribben,
gewoon 1 rib per keer want minx wil de botten niet goed kauwen,
en dit kan ik makkelijk vasthouden.

nu hebben wij hier een winkel die ze verkoopt,
maar we hebben geen idee hoeveel t ongeveer moet kosten?

er zit zeker ook genoeg vlees aan,
is denk 50-50
en misschien zelfs iets meer vlees dan bot.

hoeveel zou een kilo ong kosten.

we hebben wel een zak met afvalbotten gekregen,
maar we hebben geen flauw idee wat t allemaal is.

kunnen we t gewoon geven?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#185497
Bij CB betaal je dacht ik zo rond de 3 euro voor lamsribben. Meestal betaal je bij de islamiet veel meer, en dan in de orde van 8 á 9 euro per kilo.
Als er een CB-verkooppunt bijje in de buurt zit dan kun je vragen of je ze daar kan bestellen.
Door danielle1980
#185500
Angelique schreef: Bij CB betaal je dacht ik zo rond de 3 euro voor lamsribben. Meestal betaal je bij de islamiet veel meer, en dan in de orde van 8 á 9 euro per kilo.
Als er een CB-verkooppunt bijje in de buurt zit dan kun je vragen of je ze daar kan bestellen.
ok bedankt dan weet ik dat. :D

ik zal eens vragen of ik t bij de cb kan bestellen.
ze bezorgt bij me thuis,
dus misschien wil ze dat ook meenemen.
Door danielle1980
#185542
Audrina schreef: Ik betaal bij de islamiet in Rotterdam iets van 1 euro of 1,25 voor een kilo geitenribjes.
wauw.
en hoe zijn geitenribben,
net zo makkelijk als lamsribben te geven?

(je kan wel merken dat ik nooit vlees eet ::) :-[)
Door Audrina
#185547
Ik zag geen verschil tussen geitenribben en lamsribben. Ja, de geitenribben waren iets groter en misschien dat ze ook iets harder zijn (weet niet zeker). Bij de meeste islamitische slagers willen ze die ribben wel voor je snijden / zagen, zodat je er stukken van bijvoorbeeld 2 of 3 ribben van kan laten maken. Wel ff opletten hoe ze het snijden, want de meeste slagers snijden de ribben door de helft omdat mensen ze zo eten, maar voor honden kunnen die stukjes dan net ff te klein zijn.
Door danielle1980
#185557
Audrina schreef: Ik zag geen verschil tussen geitenribben en lamsribben. Ja, de geitenribben waren iets groter en misschien dat ze ook iets harder zijn (weet niet zeker). Bij de meeste islamitische slagers willen ze die ribben wel voor je snijden / zagen, zodat je er stukken van bijvoorbeeld 2 of 3 ribben van kan laten maken. Wel ff opletten hoe ze het snijden, want de meeste slagers snijden de ribben door de helft omdat mensen ze zo eten, maar voor honden kunnen die stukjes dan net ff te klein zijn.
ok heel erg bedankt,
ik zal morgen gelijk eens informeren :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door