Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danja
#185060
Hallo, bij ons woont een vrouw en had 3 cavilier king charles spaniels. Op een gegeven moment loopt zij nog maar met twee hondjes, dus ik vraag waar is de derde. Toen zei zij "dat hij was overleden aan Parvo". Mijn vraag meteen was "Ent je je honden wel". "ja, zei ze"
natuurlijk. Nu is mijn vraag omdat het waarschijnlijk maar om 1 geval gaat Kunnen ze ook Parvo krijgen van de inenting als de hond bijvoorbeeld niet lekker was op dat moment????? Hij zwemt niet en komt wel met andere honden in aanraking.

Groetjes Anneke ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#185080
In principe is dat wel mogelijk, want volgens mij zijn alle parvo entingen met levende entstof.
Maar heel vaak noemen ze alle soorten diarree met bloed erbij Parvo. Of het moet echt vastgesteld zijn met ontlastingonderzoek.
Door danja
#185281
Je wordt er dan wel angstig van om je hond te enten.
Danja wordt altijd ziek van de coctail, maar niet van de weil/parvo enting. Hoe zou dit dan komen???

Groetjes Anneke ??? ::)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#185413
Waarschijnlijk omdat het er teveel tegelijk zijn.
Door Lizzy
#185431
Veel honden worden ziek van een cocktail enting. Dat lijkt me ook logisch want je spuit tegen veel te veel ziektes tegelijkertijd in. Het lichaam komt normaalgesproken nooit in aanraking met zoveel ziektes tegelijkertijd en het lichaam kan onmogelijk (in mijn ogen) antistoffen tegen al deze ziektes tegelijkertijd aan maken. Het lichaam raakt wel totaal van slag van zo'n prik!
Door danja
#185451
Wat voel ik me schuldig en >:(.
Zijn er ook schema's van ziektes per regio van het land. Dat je daar kan kijken wat er zoal heerst in de buurt. Ik laat volgend jaar de kennelhoest vervallen van de enting, want dat is een onzin enting, daar de Rottweiler van mijn zus kennelhoest kreeg en er toch voor geent is. Mijn hondjes kwamen dagelijks in aanraking met haar en zij kregen het niet. Welke entingen(stoffen) zou je nog meer kunnen laten vervallen???

Groetjes Anneke
Door Peet
#185454
ik heb ze allemaal laten vervallen.... 8)
Door yalla
#185456
Maar één ding snap ik niet: hoe kan een hond overlijden aan Parvo als hij daar voor is ingeent ???
Door danja
#185463
Misschien was zijn immunsysteem op dat moment niet sterk genoeg ??? Ik weet ook niet of hij kort daarvoor geent was. Als ik die vrouw zie zal ik het aan haar vragen. Ik vond het ook zo raar. Hier bij ons in de buurt vlak bij zit een da nou dat is echt een kwakzalver. Ik hoor van iedereen dat hij niet deugt. En constateerde dus ook telaat dat het parvo was. Je neemt toch de ontlasting van je hond mee als daar bloed of wat ook bij zit. Terra had ook bloeddiarree voor er kanker werd geconstateerd. Met een bakkie naar het park en zodra ze ging zitten het bakkie eronderschuiven. Ze keek ons aan van voelen jullie je wel lekker, maar ja het heeft wel haar leventje geredt.

Groetjes Anneke :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#185467
Het is zowiezo raar dat een volwassen hond overlijd aan parvo, parvo is gevaarlijk voor honden onder het jaar, bij volwassen honden is het alleen gevaarlijk als het samen gaat met het coronavirus
Door yalla
#185469
Nou dus al met al een vreemd verhaal :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#185474
ja er zijn nog wel meer dingen die op parvo lijken waar honden aan kunnen overlijden .Er staat in de bieb een stukje over show scrud lijkt op parvo maar dient heel anders behandeld te worden en is wel dodelijk bij verkeerde behandeling.
Door qyan
#186626
sylvia schreef: Het is zowiezo raar dat een volwassen hond overlijd aan parvo, parvo is gevaarlijk voor honden onder het jaar, bij volwassen honden is het alleen gevaarlijk als het samen gaat met het coronavirus
dobers ouder dan 1 jaar sterven gewoon aan parvo, heb er al een aantal zien gaan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#186743
qyan schreef:

dobers ouder dan 1 jaar sterven gewoon aan parvo, heb er al een aantal zien gaan.
Dan ben je een echte pechvogel ik heb nog nooit een hond gekend die dood is gegaan aan parvo, wel 1 keer een pup en die is gelukkig genezen, onze bouvier die nauw met deze pup was opgetrokken heeft er niets van gehad.

Maar als jij er zat hebt gezien die er wel aan dood zijn gegaan hadden ze dus het parvo virus in combi met corona of ze hadden een zeer slecht imuunsysteem.
Door qyan
#186750
sylvia schreef:

Dan ben je een echte pechvogel ik heb nog nooit een hond gekend die dood is gegaan aan parvo, wel 1 keer een pup en die is gelukkig genezen, onze bouvier die nauw met deze pup was opgetrokken heeft er niets van gehad.

Maar als jij er zat hebt gezien die er wel aan dood zijn gegaan hadden ze dus het parvo virus in combi met corona of ze hadden een zeer slecht imuunsysteem.

Zat is ook wat overdreven, maar heb er toch al 4 meegemaakt helaas :-\
Hoe het kan en waar het aan ligt, ik durf het niet te zeggen, wisten ze het maar eens eigenlijk
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door