Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door yalla
#185268
Eigenlijk hoort deze vraag hier helemaal niet thuis, maar ik weet niet waar ik anders met deze vraag terecht kan.

Ik heb momenteel twee katten en die gaan binnenkort verhuizen. Hoe pak ik dat aan? Kunnen ze direct hun nieuwe omgeving verkennen of moeten ze eerst een tijdje binnen blijven? Ik heb me wel eens laten vertellen dat katten zich moeilijk aanpassen aan een nieuw territorium, maar is dat ook zo?

Als de beheerder ;) vindt dat ik deze vraag elders moet stellen, dan hoor ik graag waar ???
Door ine
#185276
Heb hier intussen 5 katten, die allen herplaatst zijn!
Alle katten hebben moeite gehad met het wennen aan het huis. De ene wat langer de ander wat korter!
Pas toen de katten zich echt helemaal op hun gemak voelden en zich dus echt thuisvoelden, toen ging de deur open, zodat ze naar buiten konden.
1 kat heeft daar 9mnd over gedaan en is na een paar jaar regelmatig een eind weg. Een ander was al buiten met 4 mnd, maar gaat echt niet verder dan de tuin!
Het is dus gewoon goed kijken en inschatten!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#185319
De minimum tijd die een kat binnen moet blijven in een nieuw huis staat op twee weken, maar met volwassen katten zou ik een iets ruimere marge nemen tot ze echt goed gewend zijn.

En de beheerder vind em hier wel goed staan hoor ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#185350
yalla schreef: Het gaat hier om katten van (dacht ik) 11 en 12 jaar, dus zeker niet meer de jongsten. :(
Misschien wil je de lieverds niet gewoon houden 8) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door