Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#184784
Ik heb op de markt een dealtje gesloten met de poelier, hij kan me gemalen kippenkarkassen leveren voor €0,75 de kilo.
Dit is natuurlijk een stuk goedkoper dan elke kvv, maar hoe maak ik hiermee een complete maaltijd??
Mijn ervaring is met zelfgemaakte groentemixjes dat Breezer er z´n neus voor ophaald. Ik heb dus al een paar keer de kippenvleugels onder de kraan staan afspoelen omdat meneer ze anders niet moest.
Maar kan ik bv de kruidenmix van Carnibest ipv groentemix gebruiken??
En wat moet ik er verder nog aan toevoegen??
Door karray
#184788
Zou je niet wat groenten of anderen dingen wat hij niet zo lust, kunnen mixen met de natuur mix????De geur van de Nattuurmix is heel sterk(pens) als hij verrukt op deze geur is zou je het een en het andere wat kunnen mengen. De meningen over de noodzaak van de toevoeging van groente kunnen variëren verschillende Verder aangevuld met verschillend orgaan vlees. het mooiste zou zijn als je dit zou kunnen afwisselen met vlees en/of botten van anderen dieren
Door Breezer
#184789
karray schreef: Zou je niet wat groenten of anderen dingen wat hij niet zo lust, kunnen mixen met de natuur mix????De geur van de Nattuurmix is heel sterk(pens) als hij verrukt op deze geur is zou je het een en het andere wat kunnen mengen. De meningen over de noodzaak van de toevoeging van groente kunnen variëren verschillende Verder aangevuld met verschillend orgaan vlees. het mooiste zou zijn als je dit zou kunnen afwisselen met vlees en/of botten van anderen dieren
Van de 3 verschillende groentemixjes die ik gemaakt heb moest ie er geen een hebben. En ik ben bang dat als ik de groentemix er door heen ga mengen dat ie het dus niet meer wil. En dat gemalen spul kan ik dus met geen mogelijkheid meer afspoelen, dus weggooien is dan de enige optie.

Wat ik van de poelier begreep is de samenstelling van de gemalen karkassen ong. 50%vlees en 50% bot. Dus wat dat betreft prima. Alleen zoek ik nu dus nog iets van een groentemixje of iets dergelijks om het een beetje compleet te maken. Zodat ik dit 3 dagen in de week kan gaan voeren en de andere dagen gewoon Carnibest.
Door laura
#184792
Misschien dat het gemengd met gemalen karkas wel lukt?
Tosca wilde in het begin ook geen groente eten, ik mengde het altijd met gehakt oid.
Nu eet ze het gelukkig uit zichzelf :D, misaschien dat jouw hond het ook moet leren eten??

Misschien kun je eerst een heeeeeeeeel erg klein beetje er door mengen en het steeds meer laten worden?

En tja, het geven van groente is nog steeds een discussiepuntje!

Succes ermee.
Door karray
#184793
Breezer schreef:

Van de 3 verschillende groentemixjes die ik gemaakt heb moest ie er geen een hebben. En ik ben bang dat als ik de groentemix er door heen ga mengen dat ie het dus niet meer wil. En dat gemalen spul kan ik dus met geen mogelijkheid meer afspoelen, dus weggooien is dan de enige optie.

Wat ik van de poelier begreep is de samenstelling van de gemalen karkassen ong. 50%vlees en 50% bot. Dus wat dat betreft prima. Alleen zoek ik nu dus nog iets van een groentemixje of iets dergelijks om het een beetje compleet te maken. Zodat ik dit 3 dagen in de week kan gaan voeren en de andere dagen gewoon Carnibest.

Ik kan alleen maar mijn ervaring weergeven. Als ik de groenten mixen niet meng eten ze het ook ECHT niet het zelfde geld voor het fruit, voor sommige honden althans. Ik moet het dus ook mengen :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#184796
Als je toch ook CB geeft hoef je toch geen groente meer bij te geven. Ik zou die karakssen no aanvullen met wat spiervlees(rund of lam) wat hart en dat soort dingen.
Honden van jouw formaat hoeven hooguit een eierlepeltje per dag aan groente en als je aan wat vuile pens kan komen voor bij de karkasen dan kun je omdat je ook CB voert de groentemix gerust achterwege laten.
Door Breezer
#184801
Nou dan ga ik gewoon nog es proberen met die groentemix er gewoon goed doorheen te mengen.
Fruit met yoghurt is overigens geen probleem, en gekookte groente ook niet. Volgens mij is het gewoon een zeurpiet.

We zien wel!!
Door karray
#184802
Angelique schreef: Als je toch ook CB geeft hoef je toch geen groente meer bij te geven. Ik zou die karakssen no aanvullen met wat spiervlees(rund of lam) wat hart en dat soort dingen.
Honden van jouw formaat hoeven hooguit een eierlepeltje per dag aan groente en als je aan wat vuile pens kan komen voor bij de karkasen dan kun je omdat je ook CB voert de groentemix gerust achterwege laten.

Je weet niet hoeveel zij nog CB wil gaan geven :-\..Is het meer CB of zelfmaken ???. Maar goed, dan nog kan je natuurlijk de vraag stellen over de toevoeging van groente .Zeker als je natuurkruiden er aan toevoegt, en je hond aan de toevoeging van groente er een punt van maakt
Gebruikersavatar
Door Angelique
#184812
karray schreef:


Je weet niet hoeveel zij nog CB wil gaan geven :-\..Is het meer CB of zelfmaken ???. Maar goed, dan nog kan je natuurlijk de vraag stellen over de toevoeging van groente .Zeker als je natuurkruiden er aan toevoegt, en je hond aan de toevoeging van groente er een punt van maakt
4 dagen zegt ze.
Door karray
#184816
Angelique schreef:

4 dagen zegt ze.

Dan zal ik er helemaal geen punt van maken !!!
Door Breezer
#184817
Idd 4 dagen carnibest en 3 dagen zelf samenstellen.

Eigenlijk dacht ik dat de kruidenmix van Carnibest ook een soort groentemix was, maar dat heb ik dus helemaal mis.

Ik denk dat ik anders maar wat tafelresten erbij doe voor het idee. Beetje gekookte groenten kan toch geen kwaad ook al heeft hij er waarschijnlijk niets aan.
Door Lizzy
#184822
Breezer schreef: Ik heb op de markt een dealtje gesloten met de poelier, hij kan me gemalen kippenkarkassen leveren voor €0,75 de kilo.
Dit is natuurlijk een stuk goedkoper dan elke kvv, maar hoe maak ik hiermee een complete maaltijd??
Mijn ervaring is met zelfgemaakte groentemixjes dat Breezer er z´n neus voor ophaald. Ik heb dus al een paar keer de kippenvleugels onder de kraan staan afspoelen omdat meneer ze anders niet moest.
Maar kan ik bv de kruidenmix van Carnibest ipv groentemix gebruiken??
En wat moet ik er verder nog aan toevoegen??
De vraag is of je wel moet proberen om er een complete maaltijd van te maken. Ik zou dat namelijk niet pogen. Je geeft tenslotte al een paar dagen per week compleet en een hond echt niet iedere dag compleet voer nodig. Dus, laat gewoon lekker je fantasie gaan! Probeer eens wat geplette kruiden (en geef een theelepeltje) en geef eens wat geplette/gepureerde alfalfaspruiten. Voeg er wat spiervlees aan toe. Of een keer pens. Of een keer niks. Geef er een keer visolie bij ook. Want, kip bevat veel omega 6 vetzuren en geen omega 3 vetzuren. Overigens is het jammer dat de kippenkarkassen al gemalen zijn. Als ik jou was zou ik vragen of je ze heel mag hebben. Dan heeft de hond nog wat te kluiven ook!
Door Breezer
#184946
Lizzy schreef:

De vraag is of je wel moet proberen om er een complete maaltijd van te maken. Ik zou dat namelijk niet pogen. Je geeft tenslotte al een paar dagen per week compleet en een hond echt niet iedere dag compleet voer nodig. Dus, laat gewoon lekker je fantasie gaan! Probeer eens wat geplette kruiden (en geef een theelepeltje) en geef eens wat geplette/gepureerde alfalfaspruiten. Voeg er wat spiervlees aan toe. Of een keer pens. Of een keer niks. Geef er een keer visolie bij ook. Want, kip bevat veel omega 6 vetzuren en geen omega 3 vetzuren. Overigens is het jammer dat de kippenkarkassen al gemalen zijn. Als ik jou was zou ik vragen of je ze heel mag hebben. Dan heeft de hond nog wat te kluiven ook!
Ik heb juist om gemalen gevraagd, omdat ik de vorige keer een doos met hele gehad heb. Ik heb er toen eentje gegeven, maar meneer kan er niet mee omgaan. Schrikt als er een scherp stukje in z´n wang prikt en wil het vervolgens gewoon niet meer eten.
Het is en blijft een raar mormel, maar goed.

Ik kan dus gewoon ipv 200gr. carnibest hem 200 gr. gem. kippenkarkassen geven. En that´s it!
Klinkt wel erg kaal hoor, maar het zal wel goed zijn zo.
Door Lizzy
#184971
Breezer schreef:

Ik heb juist om gemalen gevraagd, omdat ik de vorige keer een doos met hele gehad heb. Ik heb er toen eentje gegeven, maar meneer kan er niet mee omgaan. Schrikt als er een scherp stukje in z´n wang prikt en wil het vervolgens gewoon niet meer eten.
Het is en blijft een raar mormel, maar goed.

Ik kan dus gewoon ipv 200gr. carnibest hem 200 gr. gem. kippenkarkassen geven. En that´s it!
Klinkt wel erg kaal hoor, maar het zal wel goed zijn zo.
Nou, je moet niet drie dagen per week kale kippenkarkassen geven want da's wel weinig. Maar af en toe een maaltijd met alleen kipkarkas: niks mis mee!
Door Breezer
#185426
Lizzy schreef:
Nou, je moet niet drie dagen per week kale kippenkarkassen geven want da's wel weinig. Maar af en toe een maaltijd met alleen kipkarkas: niks mis mee!
Okay weet ik genoeg!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door