Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1844868
Vandaag kregen we bericht dat Che weer mag komen voor een enting en KC;

Rabies is trouwens tot 7 augustus 2011 geldig, en zal tzt opnieuw gegeven worden voor 3 jaar ivm buitenland reizen (Zweden e.d.).

KC heeft ze altijd gehad ivm verplichting hondenschool, Che is al meer dan een half jaar niet meer naar school geweest, de honden waarmee ze inaanraking komt ken ik en zijn allemaal gezond zover ik dat kan beoordelen/weet. En ik hoor het snel genoeg als die ergens last van hebben/zouden hebben.
Kortom die wil ik haar niet meer geven, reacties??

Dan de L-DHPPi, ik kom er niet achter waar dit nou voor staat???????
Lepto en .... ???
Enting van Nobivac (Intervet)

Dan nog iets, a.s. dinsdag gaat Che voor een CT scan (ivm onverklaarbare kreupelheid), net rond die datum verloopt deze L-DHPPi.... ik wil haar voor die tijd niet meer stress dan nodig bezorgen. Zou ik bijvoorbeeld voor volgende week vrijdag een afspraak kunnen maken voor de enting.... is dat wijzer?

Ben beetje het spoor kwijt wat de beste volgorde zou zijn.....
#1844877
Bien schreef: Vandaag kregen we bericht dat Che weer mag komen voor een enting en KC;

Rabies is trouwens tot 7 augustus 2011 geldig, en zal tzt opnieuw gegeven worden voor 3 jaar ivm buitenland reizen (Zweden e.d.).

KC heeft ze altijd gehad ivm verplichting hondenschool, Che is al meer dan een half jaar niet meer naar school geweest, de honden waarmee ze inaanraking komt ken ik en zijn allemaal gezond zover ik dat kan beoordelen/weet. En ik hoor het snel genoeg als die ergens last van hebben/zouden hebben.
Kortom die wil ik haar niet meer geven, reacties??

Strak plan :)

Dan de L-DHPPi, ik kom er niet achter waar dit nou voor staat???????
Lepto en .... ???

Distemper, Hepatites, Parvo, ParaInfluenza. Die laatste zit ook bij de KC in.

Enting van Nobivac (Intervet)

Dan nog iets, a.s. dinsdag gaat Che voor een CT scan (ivm onverklaarbare kreupelheid), net rond die datum verloopt deze L-DHPPi.... ik wil haar voor die tijd niet meer stress dan nodig bezorgen. Zou ik bijvoorbeeld voor volgende week vrijdag een afspraak kunnen maken voor de enting.... is dat wijzer?

Ben beetje het spoor kwijt wat de beste volgorde zou zijn.....
Verloopt de hele coctail L-DHPPI, of alleen de Lepto. De DHP is namelijk ook 3 jaar geldig, dus als je toch geen kennelhoest wilt enten, dan zou de Lepto afdoende zijn. Die kun je dan het best in het voorjaar laten zetten.
#1844884
Angelique schreef: Verloopt de hele coctail L-DHPPI, of alleen de Lepto. De DHP is namelijk ook 3 jaar geldig, dus als je toch geen kennelhoest wilt enten, dan zou de Lepto afdoende zijn. Die kun je dan het best in het voorjaar laten zetten.
eh.. ben hier niet zo in thuis....

in de brief staan L-DHPPi.... dat die verloopt rond 6 dec.

vorig jaar heeft ze nobivac pi en nobivac lepto gehad volgens haar boekje.

zegt dat je iets meer?

wat denk je van de enting en de CT scan (met narcose..) welke volgorde?
#1844967
Mevroi Kruim schreef: Niet. Althans niet in een behandeling. Zowel narcose als enting zijn een aanslag op het lichaam, ik zou dat nooit combineren.
Dus... enting uitstellen? Hoeveel tijd er tussen laten dan?
Tussen ct met narcose en die enting?
Betekent dus dat deze enting verloopt maar heeft niets met rabies, titergehalte en buitenland reizen toch?
Hoe erg is het dat we deze enting uitstellen?
#1845022
Bien schreef: Dus... enting uitstellen? Hoeveel tijd er tussen laten dan?
Tussen ct met narcose en die enting?
Betekent dus dat deze enting verloopt maar heeft niets met rabies, titergehalte en buitenland reizen toch?
Hoe erg is het dat we deze enting uitstellen?
Ik zou er zelf zeker een maand tussen laten (ik zelf zou helemaal nooit DHPPi + L in 1 keer vaccineren en zou liever nog 3 maanden wachten). Rabies is geldig tot 2011. En deze entingen hebben niks met rabies te maken. Ze zijn voor D van Distemper oftewel hondenziekte, H van HCC oftewel besmettelijke leverziekte, P van Parvo, Pi van Para-influenza en L van Leptospirosis (en die noemen we wel eens 'de ziekte van Weil' maar eigenlijk is dat niet correct, er zitten twee bacterie types in deze enting, waarvan de ziekte van Weil er 1 is). Dus nee, het is ook voor het buitenland helemaal niet erg om 'm uit te stellen.
#1845208
Bien schreef: eh.. ben hier niet zo in thuis....

in de brief staan L-DHPPi.... dat die verloopt rond 6 dec.

vorig jaar heeft ze nobivac pi en nobivac lepto gehad volgens haar boekje.

zegt dat je iets meer?

wat denk je van de enting en de CT scan (met narcose..) welke volgorde?
Ja, dat houdt dus in dat alleen je Lepto en Pi verloopt en dat je dus die Lepto kunt uitstellen naar het voorjaar en nu zonder extra belasting van vaccinaties die CT kan laten uitvoeren.

Als je da DHPPi + KC heeft gezet, dan was dat lekker dubbelop. Er is namelijk ook alleen DHP, die had die dan moeten zetten.
#1845211
Angelique schreef: Ja, dat houdt dus in dat alleen je Lepto en Pi verloopt en dat je dus die Lepto kunt uitstellen naar het voorjaar en nu zonder extra belasting van vaccinaties die CT kan laten uitvoeren.

Als je da DHPPi + KC heeft gezet, dan was dat lekker dubbelop. Er is namelijk ook alleen DHP, die had die dan moeten zetten.
Ja alleen mag je in een boekje de DHPPi niet voor 3 jaar aftekenen, omdat de Pi na een jaar niet meer geldig is.
#1845274
*Dorothea* schreef: Ja alleen mag je in een boekje de DHPPi niet voor 3 jaar aftekenen, omdat de Pi na een jaar niet meer geldig is.
Ja, is zo, maar vern**keratief is het vaak wel, omdat het volgend jaar in veel gevallen weer de hele coctail gezet wordt :-X
#1847500
Hitam schreef: Heeft ze die DHPPi twee of drie jaar geleden gehad? Titeren heeft pas zin drie jaar na de DHP(Pi). En zelfs dan zijn de meesten nog prima beschermd, dus ik zou me absoluut geen zorgen maken over die enting. Eerst die scan maar eens.
Che heeft vorige jaar alles gehad dat "nodig" was dus ook die DHPPi.
Ze is net 3 jaar ;)

Yep we gaan idd ook eerst voor de scan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door