Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danja
#184177
Hallo, ik las een stukje over het enten. Het staat ook nog hier, maar er heeft nog niemand echt gereageerd.

Mijn vraag is of het beter is om in het achterbeen te enten of tussen de schouderbladen. Daar ze tussen de schouderbladen het meest enten, maar daar ook vaak word gezien dat er gezwellen komen zeggen ze dat je beter in het achterbeen kan enten.

Mijn zuster haar Rottweiler heeft inderdaad tussen haar schouderbladen een bukt zitten en daar wordt zij ook altijd geent.

Waar geven jullie da de prik?

In hun achterbeen of tussen de schouderbladen ???

Groetjes Anneke
Door leonie
#184183
Ja dit klopt, Terra heeft inderdaad tussen haar schouderbladen een behoorlijke verdikking zitten ::), of het weer tot een kanker lijd, dat zal de tijd uitmaken, maar we zij er wel weer lekker mee ??? Terra zoals jullie al weten, is net geopereerd aan een tumor in haar mild, maar voor 6 maanden terug is zij ook al geopereerd aan een kanker bult in haar nek, net boven haar schouderblad! Denk je goed te doen, om te enten, betaal je nu de rekening voor kanker bulten, en de ellende die Terra heeft. :'(
Groetjes Leonie en een poot van Terra
Door lekker kort
#184291
enten en injectie's gebeuren inprincipe altijd tussen de schouderbladen, enkel de kennelhoest moet in een spier gegeven worden en dat gaat in de achterpoot
Door Bounty
#184317
Oja, dat is mijn DA zeker amateur, want hij heeft de prik tussen de schouderbladeren gegeven ???
Fritz schreef: enten en injectie's gebeuren inprincipe altijd tussen de schouderbladen, enkel de kennelhoest moet in een spier gegeven worden en dat gaat in de achterpoot
Door danja
#184345
Bij onze honden ook. En bovendien is kennelhoest enten onzin, want Terra is ook geent voor kennelhoest en kreeg het toch. Die prik wordt ook gegeven tussen de schouderbladen. Waarom moet ie in een spier gegeven worden ???

Groetjes Anneke
Door lekker kort
#184474
de kennelhoest enting is ook zinloos, maar de enigste keer dat mijn hond 20 jaar geleden tegen kennelhoest is ingeënt ging ie in de spier van het achterbeen, voor de rest zie ik injectie's altijd tussen de schouderbladen gaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door