Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#184377
Ik voer de dames hoofdzakelijk Carnibest. Ted krijgt in totaal zo'n 110 gram per dag, Sophie staat nu op 500 gram, maar dit wordt waarschijnlijk snel meer...
Nu geef ik Ted regelmatig ter vervanging van een maaltijd een vleesbot, iets zelfgevogelds, een penslap of noem-maar-op. Omdat Ted zo klein is, is het onmogelijk om haar dit als 'extra-tje' te geven, dan zou ze binnen no-time tonnetje rond worden.
Maar nu Sophie....geef ik die dit soort dingen ook ter vervanging van een maaltijd (ze krijgt nu 4 keer per dag eten, tussen de 100-150 gram per keer), of, omdat ze in de groei is, ter aanvulling? Nekken, ribben, kuikens, pens...alles gaat erin als koek, maar kan ze tekorten oplopen als ik dit tevaak ipv een maaltijd geef??
Door Lizzy
#184387
geer schreef: Ik voer de dames hoofdzakelijk Carnibest. Ted krijgt in totaal zo'n 110 gram per dag, Sophie staat nu op 500 gram, maar dit wordt waarschijnlijk snel meer...
Nu geef ik Ted regelmatig ter vervanging van een maaltijd een vleesbot, iets zelfgevogelds, een penslap of noem-maar-op. Omdat Ted zo klein is, is het onmogelijk om haar dit als 'extra-tje' te geven, dan zou ze binnen no-time tonnetje rond worden.
Maar nu Sophie....geef ik die dit soort dingen ook ter vervanging van een maaltijd (ze krijgt nu 4 keer per dag eten, tussen de 100-150 gram per keer), of, omdat ze in de groei is, ter aanvulling? Nekken, ribben, kuikens, pens...alles gaat erin als koek, maar kan ze tekorten oplopen als ik dit tevaak ipv een maaltijd geef??
Ik zou gewoon dit soort dingen als maaltijd geven aan Ted en Sophie. Ik ben van mening dat een hond niet zo snel te korten oploopt. Alles wat je noemt is prima voer. Ook voor een pup. Als je meer dan 2 a 3 dagen per week (dus 12 maaltijden) zelf gaat samenstellen, dan zou ik (als ik jou was) een beetje meer gaan kijken naar wat je nu exact voert. Zo zou je misschien wat meer spiervlees moeten gaan geven of botten waar echt ook ruim vlees aan zit (da's ook spiervlees). En misschien kun je ook eens vis introduceren aan ze. Want dat zit niet in CB. En een keer een lekker rauw ei er door. Ook niet te versmaden en zit ook niet in versvlees.

Je moet dus wel met dit soort maaltijden ook rond de 150 gram uit komen in totaal. En, als je meer CB gaat voeren, dan moeten ook deze maaltijden "groeien".
Door geer
#184389
Oh ja, vergeten...vis, eieren, karnemelk...krijgen ze al ;D Ik stond gister weer te neuzen voor een extra minivriezer...zucht...dan kan ik uitgebalanceerder gaan samenstellen, want nu zit mijn vriezertje met 2 kilo CB, twee rolletjes voor de katten, een paar nekken en een doos bitterballen 8), aardig vol :-\
Door jeanne
#184543
Bes krijgt nu ook op 500 gram, ze at voorheen iets van 750 gram. Ze krijgt nu net zoveel als Sil. Ik heb niet het idee dat ze te weinig krijgt, ik voer op het oog. Ze ziet er prima uit, niet te dik, en niet te dun.
Een paar keer per week krijgen ze iets extra's bij hun eten, en een paar keer krijgen ze een barfmaaltijdje.
Maar volgens mij is 500 gram voor een pup van 8 kilo voldoende? Heeft ze altijd 500 gram gekregen, of is dat sinds ze engels is?
Vind je haar te mager? Als ik zo je foto's bekijkt valt het reuze mee vind ik.
Door tieneke
#184613
In lamsribben zit veel calcium,niet te vaak geven dus aan een jonge hond.
Zelf geef ik ze maar 1 keer per week.
Van de Carnibest geef ik nog steeds minder dan nodig is,vindt ze zelfs nu nog aan de ronde kant.
Tussendoortjes doen we niet aan,hooguit een pensstaafje of heel soms een stukje brie of kaas.
Gisteren hebben ze een vismaaltijd op en ook een pensmaaltijd,heerlijk vonden ze het :P
Ben nog steeds op zoek naar de verse sardientjes,bij de Sligro kan ik ze hopelijk eerdaags bestellen.
Ben benieuwt hoe ze dit vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door