Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Astrid
#1842
Is vis bijvoorbeeld sardientjes goed als "beginnerskost" of is dit ook meer iets voor gevorderen?

Astrid
Door Janet
#1843
Een hond die van brokken wordt overgezet of een hond die al vers gewend is ???.
Sardientjes zijn wel ok. Zachte graatjes en zo (rauw gegeven). Maar je kunt ze de eerste keer natuurlijk ook ff in de blender gooien.
Door Astrid
#1844
Ja moet nog helemaal gaan beginnen, Jodi krijgt nu alleen Proplan brokken. Ben me een beetje aan het orienteren waar ik wat kan halen. Kan inmiddels al aan stapels kippennekken en vleugels komen en botten van jonge dieren, pens zo uit het slachthuis maar heb inmiddels wel begrepen dat ik heeeeel voorzichtig moet beginnen.
Door Lizzy
#1845
Ja moet nog helemaal gaan beginnen, Jodi krijgt nu alleen Proplan brokken. Ben me een beetje aan het orienteren waar ik wat kan halen. Kan inmiddels al aan stapels kippennekken en vleugels komen en botten van jonge dieren, pens zo uit het slachthuis maar heb inmiddels wel begrepen dat ik heeeeel voorzichtig moet beginnen.
Hoi Astrid, inderdaad, voorzichtig beginnen! Vleugels en nekken eerst bewerken met bijl of snoeischaar en liever niet in combi met brokken. Maar, met een rauwe sardien (heel) kan weinig mis gaan hoor! Wat je wel kunt doen (doe ik ook zo vaak) is de sardien in stukken knippen. Dat is wel een beetje behoorlijk smerig want alle ingewanden zitten er nog in... Brrr.... Maar, als je daar een groentepureetje bij doet en een schepje yoghurt, dan gaat dat erin als gesmeerde koek! Ook bij een hond die nog brokken eet. Tenminste, bij de meeste. Sommige honden die brokken eten, vinden de smaak van rauw vlees/vis nog niet lekker. Dus, als hij het laat staan: dan kun je beter hem laten wennen aan vis door eerst een blikje sardientjes te geven. Olie afgieten en dan zijn ze klaar voor gebruik.

Het kan zijn dat jouw hond (ik weet niet hoe gevoelig hij op de maag en darmen is) aan de diarree gaat. Daar hoef je niet van in paniek te raken, maar het is nooit fijn. Met andere woorden: ik zou eerst een klein beetje vis geven (rauw of uit blik) met een eetlepeltje of 2 maximaal aan groente en dan eens kijken hoe het gaat.

Groetjes, Lizzy
Door Sylvie
#1846
Ben het met Lizzy eens, als je in het begin wat al te enthousiast bent met sardientjes, dan kan je wat diarree verwachten. Had Laika eerst ook, maar dat was eigenlijk alleen maar de eerste keer en de tweede keer viel het al aardig mee ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door