Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danja
#183762
Wij spreken aan mensen helemaal over het land en verhalen van honden gehoord die ernstige problemen na wordt ingeënt hebben. Ik heb een hond die een anafylactische reactie op een inenting had en bijna stierf. Er waren zo vele verhalen dat wij begonnen om de kwestie te onderzoeken. Dit is wat wij hebben geleerd. De kwestie van de veiligheid van inentingen is bestudeerd in hoge mate bij katten. De veterinaire gemeenschap schijnt verenigbaar in hun aanbeveling dat te zijn de katten slechts eens om de drie jaar eerder dan elk jaar voor ziekte ingeënt zijn. Bovendien adviseren zij dat katten die geen kans dat aan katachtige leukemie moet worden blootgesteld niet tegen het worden ingeënt hebben. De reden voor deze verandering is de aantallen katten die sarcoom bij de inentingsplaats ontwikkelden. Het onderzoek naar de gezondheidskwesties met honden is niet zoals geavanceerd. Er zijn verscheidene zorgen die het overzicht van de inentingsprotocollen hebben gevergd. Vele honden hebben tumors bij de inentingsplaats ontwikkeld. De honden hebben ook ernstige anaphylaxic reacties op de vaccins. En er zijn rapporten van honden die agressief na het ontvangen van vaccins veelvoudige tijden worden. Deze reacties schijnen om door het immune systeem dat worden veroorzaakt door teveel virussen wordt gecompromitteerd die in het systeem worden geïntroduceerd. Zo gaat het immune systeem van kilter uit en valt de plaats van de inenting aan of veroorzaakt een allergische reactie in antwoord op het virus dat werd geïntroduceerd. Bovendien, ontwikkelen de honden die vaak over hun leven zijn ingeënt ziekte van het immune systeem later in hun leven. Rottweilers is zeer vatbaar voor parvo zodat de veterinaire gemeenschap hen typisch talrijke tijden als puppy in proberend entte om hen tegen de ziekten te beschermen. Nu zien de dierenartsen onevenredig grote aantallen van Rottweilers met beenkanker. Er zijn geen studies op dit moment die het verband tussen de inentingen en kanker hebben gevestigd maar vele werkers uit de gezondheidszorg denken dat een verbinding waarschijnlijk is. Een belangrijke immunoloog in de Verenigde Staten, Dr. Ronald Schultz van de Universiteit van Wisconsin, heeft geadviseerd dat de honden volgens het zelfde programma ingeënt worden dat voor katten wordt geadviseerd. Heeft de Veterinaire School van de Universiteit van de Staat van Colorado een nieuw inentingsprotocol uitgegeven dat met de aanbeveling van Dr. Schultz's verenigbaar is. De Veterinaire School in Manhattan, Kansas is ook met het verminderen van de aantallen en de soorten inentingen akkoord gegaan. Er is geen verenigbare aanbeveling over honden op dit moment zodat is het moeilijk om te weten wat om te doen. Ik kan u vertellen wat ik voor mijn persoonlijke honden doe. Dit is op volwassen slechts honden van toepassing. Ik ga hen voor ziekte/parvo inenten om de twee jaar. Wanneer er meer onderzoek is, zal ik me waarschijnlijk aan om de drie jaar bewegen. De vaccinbedrijven verkopen vaccins die vele virussen bevatten. Zij adverteren hen alsof de meer virussen in één vaccin beter behandelden. Maar de verscheidenheid van virussen in elk vaccin schijnt gedeeltelijk van de immuun systeemreactie de oorzaak te zijn. Ik zoek een vaccin dat slechts ziekte en parvo en niets anders - geen lepto, geen corona heeft. De leptospanning die momenteel in vaccins is is niet zelfs de spanning die in de meeste milieu's vandaag wordt gezien zodat het biedt hoofdzakelijk geen bescherming. Ik leef in een staat die hondsdolheidsvaccins om de twee jaar vereist zodat ik zal naleven die wet, maar als ik in een staat leefde waar het slechts om de drie jaar werd vereist, zou ik het om de drie jaar doen. Wij kennen van dierenartsen die hondsdolheidsvaccins elk jaar adviseren alhoewel zij drie jaar vaccins gebruiken! Wij weten ook de honden die belangrijke gezondheidsproblemen hebben gehad uit die praktijk voortvloeien. Ik zal mijn honden niet het bordetella of kennelhoestvaccin geven. Dit is om twee redenen. I don't willen hun immune systemen aan om het even welke grotere graad compromitteren dan wat door de andere vaccins is veroorzaakt die zij nodig hebben, maar ook omdat in onze ervaring om de Schuilplaats tien jaar in werking te stellen het vaccin van de kennelhoest niet werkt. Wij hebben 250 honden in om het even welke bepaalde tijd, is geen van hen ingeënt voor kennelhoest en wij zien het zelden. De honden hebben wij gezien wie kennelhoest hebben allen hebben uit andere schuilplaatsen komen waar zij ingeënt waren. Het vaccin beschermde hen niet tegen daar het worden van het. Als de honden gelukkig zijn, gezond en veel verse lucht en goede voeding krijgen zijn zij niet zeer vatbaar voor kennelhoest. Er zijn behandelingen voor kennelhoest als zij het krijgen. Wij denken het vaccin schadelijker is dan de ziekte. Ik zal mijn vaccins van de Ziekte van hondenlyme niet ook niet geven. De enige uitzondering zou zijn als zij uit in het hout vaak op een gebied waren dat een hoog teisteringstarief hertentikken had. Bovendien, zal ik verzekeren dat mijn honden hun inenting in hun achterbeen, nooit in hun rug tussen hun schouderbladen krijgen. Ik zal ook bepaald maken dat het gebied vóór, tijdens en na het schot wordt gemasseerd. Als de schoten in het schouderblad worden gegeven, blijft het vaccin te lang in één plaats veroorzakend de defensie body's om aan die vlek te komen en potentieel gezonde cellen aan te vallen veroorzakend een tumor. In het achterbeen wordt het sneller verdeeld door het lichaam. En ik zal dicht op mijn honden 24 uren na een inenting letten. Toen mijn Dachshund, Zola, een anafylactische reactie op een ziekte/parvoschot had, kreeg ik haar onmiddellijk terug naar de dierenarts. Als ik had gezien wat niet aan haar en gekregen haar behandeling gebeurde, zou zij gestorven zijn. Aangezien Zola een dergelijke ernstige reactie in plaats van het krijgen van haar ingeënt had had ik een titer die op haar bloed wordt gedaan. De dierenarts trok haar bloed en verzond het naar een kliniek voor een analyse van de immuniteitsniveaus in haar bloed. Hoewel Zola niet drie jaar was ingeënt, had zij nog een grote hoeveelheid immuniteit in haar bloed en had geen inenting nodig. De titer was enigszins duur (60 dollars) maar een inenting kan haar dood veroorzaakt hebben. Ik was altijd zeer zorgvuldig over het krijgen van mijn honden ingeënt wanneer zij gepast waren. Het dacht dat het aantoonde dat ik van hen hield. Nu weet ik dat de beste manier om van hen te houden zo veel informatie aangezien ik kan en een besluit op basis van goede informatie te nemen over hun gezondheid te verzamelen is. Gelieve te spreken aan uw dierenarts over vaccins. Uw leven dog's kan bij uw het nemen afhangen een pro-actieve tribune om hem te beschermen.
Door danja
#183764
Waar prikt jullie da de enting in???? ???
Ik weet nog een paar jaar geleden dat dat inderdaad in het been gebeurde, maar nu worden honden altijd tussen hun schouderbladen geprikt. Als ze dit weten waarom doen ze het dan ??? >:(

Groetjes Anneke
Gebruikersavatar
Door Nitus
#183781
Wie heeft dit verhaal geschreven (en vertaald)? want ik neem aan dat dit niet jouw eigen verhaal is. ???
Als je dit verhaal ergens anders vandaan hebt is het dan niet verstandig om de auteur te vermelden, en waar je het vandaan hebt (bronvermelding)?
Door danja
#183857
http://www.hua.org/

Hier heb ik de tekst vandaan. Mijn vertaalprogramma is niet zo denderend. Nu heeft mijn zuster een Rottweiler van 9,5 jaar en zij is twee keer geopereerd aan kanker. Nu heeft zij tussen haar schouderbladen een bult zitten. En de tekst zegt mij dan genoeg.

Groetjes Anneke
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door