Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#183667
Oké, misschien weten jullie het nog niet, maar mijn Siamees Nero is eigenlijk een Pitbull ;D. Als hij eenmaal iets in zijn bek heeft laat hij het heel moeilijk weer los. Ook eet hij alles wat los en vast zit (van hangertjes tot cassettebandjes), vandaar dat wij alle gevaarlijke dingen altijd opgesloten houden. Nu zijn er een aantal dingen waar meneer nog steeds zijn tanden in zet en die niet opgeruimd kunnen worden. Dat zijn de aluminium lamellen voor de ramen, mijn houten bed, en een aantal boekenplanken. Al deze dingen hebben duidelijke inkepingen van Nero’s tanden. Nu heb ik 4 weken geleden de tanden van mijn katten (vooral die van Dayna) met een tandenkrabber schoongemaakt. Toen zag bij Nero alles er nog heel mooi uit. Tot mijn grote schrik zag ik vandaag dat bij zijn eerste kiesje linksonder een stuk van af is (achter zijn hoektand,). Eerst dacht ik dat er wat donkere aanslag op zat, maar bij nadere inspectie bleek dat dit waarschijnlijk het binnenste van zijn kiesje is waar ik tegen aan keek (lijkt net alsof er een gat is ingeslagen). Hij eet goed en ik merk verder helemaal niets aan hem, maar het kan volgens mij niet anders dan dat het pijn moet doen :(. Nu is Nero altijd heel lief bij de DA dus mijn vraag is eigenlijk, kan het met plaatselijk verdoving getrokken worden? Zijn tandvlees is onder deze tand ook een beetje rood en ik denk dus niet dat ik het zo kan laten zitten. Wat denken jullie?

Groetjes Rosita
Door Truus
#183672
Hoi, nou...jij hebt wel een monstertje in huis he ;D. Over die kies...ik kan alleen maar spreken over mijn hond en die is er onder algehele narcose uitgehaald.
Ik zou het eens overleggen met je dierenarts. Misschien is er wel pijn en bijt ze daarom zoveel. Wie weet.
Succes!
Laatst gewijzigd door Truus op za 09 okt 2004, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door