Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Timmy
#183661
Uit de Dier en Arts van oktober:

M. Böhm et al. Serum antibody titres to canine parvovirus, adenovirus and distemper virus in dogs in the UK which had not been vaccinated for at least three years.

In 144 volwassen honden die niet gevaccineerd waren sinds 3-15 jaar werd getest op titers tegen CPV, CAV en CDV. Beschermende titers tegen CPV waren in 95% aanwezig, tegen CDV in 71,5% en tegen CAV in 82%. Er was geen verschil tussen korte of langere intervallen. Wel maakte het uit of honden een booster hadden gehad. Vooral bij puppies kon dat worden aangetoond. Een natuurlijke booster met CPV werd verondersteld, maar voor CDV zou dit niet het geval zijn.

Gr.
Linda
#183664
Timmy schreef: Uit de Dier en Arts van oktober:

M. Böhm et al. Serum antibody titres to canine parvovirus, adenovirus and distemper virus in dogs in the UK which had not been vaccinated for at least three years.

In 144 volwassen honden die niet gevaccineerd waren sinds 3-15 jaar werd getest op titers tegen CPV, CAV en CDV. Beschermende titers tegen CPV waren in 95% aanwezig, tegen CDV in 71,5% en tegen CAV in 82%. Er was geen verschil tussen korte of langere intervallen. Wel maakte het uit of honden een booster hadden gehad. Vooral bij puppies kon dat worden aangetoond. Een natuurlijke booster met CPV werd verondersteld, maar voor CDV zou dit niet het geval zijn.

Gr.
Linda
Wauw!
Met een booster bedoelen ze naar ik aanneem de enting op 1-jarige leeftijd?
Door Lizzy
#184155
Wel maakte het uit of honden een booster hadden gehad. Vooral bij puppies kon dat worden aangetoond. Een natuurlijke booster met CPV werd verondersteld, maar voor CDV zou dit niet het geval zijn.
Bedankt voor het plaatsen Linda :-*!

Deze snap ik niet. Wat bedoelen ze met "wel maakte het uit of honden een booster hadden gehad"? En wat bedoelen ze met "natuurlijke booster"?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#185084
Een booster is een herhalingsenting. Ik weet alleen niet of ze bedoelen met een jaar of die van 12 of 16 weken.

Met een natuurlijke booster bedoelen ze een natuurlijke infectie met het virus.
Het valt mij ook op dat de meeste honden een hele hoge antilichamentiter hebben tegen parvo. Waarschijnlijk komt dat doordat parvo nog geregeld voorkomt en als een geënte hond met het "wilde" virus in aanraking komt werkt dat als een herhalingsenting (een booster). Deze boosters met "wild" virus werken veel beter dan een enting.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door