Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vitess
#1835418
Sanne, onze golden, schiet net overeind en zet het op een ijsberen door de kamer, waarbij ze hevig begint te smakken. Ik heb haar naar buiten gelaten en daar begon ze als een koe gras te eten. Ze pakt alles wat ze krijgen kan, zelfs eikenbladeren en werkt dat naar binnen. Ze is overduidelijk niet zo lekker in orde, kan ik nu al Okugest geven? Zoja, hoeveel?
Door vitess
#1835432
Ja, ze is inderdaad echt niet lekker. Liggen, opstaan, liggen, opstaan, rondjes lopen, smakken.... ik ga nu de Okugest geven.
Door vitess
#1835467
Nee, er is helemaal niks anders dan anders. Vanochtend ook geen ander gedrag of onrustig. Zo ineens uit het niks schoot ze overeind.
Door Lizzy
#1835491
Ik denk dat ze last heeft van opkomend maagzuur. Misschien kun je haar een beetje yoghurt geven. Soms worden ze daarna rustig.
Door vitess
#1835518
Oke, ik heb haar een scheutje yoghurt gegeven. Kan dat maagzuur zomaar spontaan opkomen of heeft dat altijd een achterliggende oorzaak?
Door Lizzy
#1835529
vitess schreef: Oke, ik heb haar een scheutje yoghurt gegeven. Kan dat maagzuur zomaar spontaan opkomen of heeft dat altijd een achterliggende oorzaak?
Mijn ervaring is dat dat soms gewoon op kan komen. En dat gebeurd soms. Bij de ene hond vaker dan bij de andere. En bij sommige honden nooit. Ik zag het bij Whoofer standaard dat ze lag te slapen en opschoot alsof ze gestoken werd. Zij had het vaak. Pinkel heeft het HEEL soms. Meestal als ik laat ben met haar eerste uitlaatbeurt (heel vreemd). Linga heeft het ook 1 keer gehad in haar leven (afkloppen, ik hoop dat het daar bij blijft).
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1835678
Sanne heeft dit ook heel en af toe, bij haar helpt het om een volkoren boterham in stukjes te geven.
Yoghurt helpt bij haar niet.
Door vitess
#1836060
Sanne heeft het nu voor de derde keer, ze is ruim twee. Vanmiddag leek het beter, had haar om vijf uur wat eten gegeven en nu begint het opnieuw. Maar weer Okugest, en ook wat yoghurt. Ze is niet zo onrustig als vanochtend. Iemand ervaring met hoelang dit kan duren en of honden dan wel gewoon eten? Ik maak me niet zo ongerust hoor, ze is verder erg aktief en heeft trek in alles wat langs komt.
Door Irish
#1836066
Kaatje heeft dit regelmatig, al kan ik er geen vinger op leggen hoe vaak. Wel meestal savonds en als ze het eenmaal heeft, krijgt ze ook meerdere ''aanvalletjes''. Ik ga eens kijken of yoghurt voor haar verlichting kan geven. Okugest werkt ook wel redelijk.
Welke yoghurt zou ik het beste kunnen geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door