Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Netty
#182343
ik laat Tof al jaren niet meer enten, maar zoals een paar weten gaat ze eind van het jaar mee naar Maleisie.
nu moet ze daarvoor de hele rits entingen krijgen, wat eigenlijk logisch is vanwege dat ze daar met andere dieren in aanraking komt en met andere ziektes.
ze is 7 jaar geleden ook al mee gegaan daar naartoe, en ik weet het een en ander hoe ze denken en wat ze doen.
ze krijgt hier voor ze weg gaat al haar entingen en dan moet ze binnen 30 dagen in Maleisie aankomen, tot zo ver kan ik accepteren, maar.....wat ze 7 jaar geleden ook hebben gedaan en waar ik nu dus ook weer bang voor ben, is dat ze, als ze daar aankomt, gelijk een nieuwe rabies injectie erin schieten, dus heeft ze 2 rabies injecties binnen 1 maand.
ze laten in een soort van formulier weten dat ze daartoe gerechtigd zijn, anders komt ze het land niet in. daar kun je dus niks tegen doen, mijn vraag nu is of er een mogelijkheid is om dit te voorkomen, of hier niet te laten enten, wat ik weer erg link vind, en daar komen ze achter omdat ze de entpapieren vragen en helemaal uitpluizen. ze zijn er namelijk panisch voor rabies, wat logisch is.
wie heeft er info over wat te doen of is het niet echt ernstig 2 injecties in 30 dagen :-\, het lijkt me niet echt goed...
Door yalla
#182367
Jemig volgens mij sta je echt met je rug tegen de muur. Als je perse je hond mee wilt nemen naar Maleisie, zul je je toch aan hun voorwaarden moeten houden; ze zijn in dat soort landen helemaal niet makkelijk. Sterkter ermee :(
Door Netty
#182379
yalla schreef: Jemig volgens mij sta je echt met je rug tegen de muur. Als je perse je hond mee wilt nemen naar Maleisie, zul je je toch aan hun voorwaarden moeten houden; ze zijn in dat soort landen helemaal niet makkelijk. Sterkter ermee :(
dank je, ik heb ze al gemaild om dingen te vragen, maar ik krijg tot nu toe geen antwoord :-\
en ja ik wil mijn hond meenemen, buiten het feit dat ik haar bij me wil hebben, vind ze het daar heerlijk ;) ;D
Door Lizzy
#182461
Ik vrees ook dat je geen keus hebt. Je zult moeten enten. En nee, echt fijn is het niet, twee entingen in zo'n korte tijd.

Wat je zou kunnen doen is het truc-je van Juliette de Bairacli Levy (en neem Thuja mee en geef haar zeker Thuja!) Of het echt helpt weet ik niet, maar dit geval lijkt me in ieder geval niet schadelijk:

"To neutralize a vaccination shot. Sometimes during travel when one comes to compulsory vaccintion laws, one as to submit one's healthy dogs to the dangers and the uncleanliness of vaccination. When vaccination is to be given, take along a lemon cut into slices. Immediately the shot has been given take the dogs out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. The rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the bloodstream. Semi-fast the dogs immediately, for at least one day, giving watered milk and honey (note Lizzy: rauwe honing) only. Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative".
Door Netty
#182471
Lizzy schreef: Ik vrees ook dat je geen keus hebt. Je zult moeten enten. En nee, echt fijn is het niet, twee entingen in zo'n korte tijd.

Wat je zou kunnen doen is het truc-je van Juliette de Bairacli Levy (en neem Thuja mee en geef haar zeker Thuja!) Of het echt helpt weet ik niet, maar dit geval lijkt me in ieder geval niet schadelijk:

"To neutralize a vaccination shot. Sometimes during travel when one comes to compulsory vaccintion laws, one as to submit one's healthy dogs to the dangers and the uncleanliness of vaccination. When vaccination is to be given, take along a lemon cut into slices. Immediately the shot has been given take the dogs out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. The rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the bloodstream. Semi-fast the dogs immediately, for at least one day, giving watered milk and honey (note Lizzy: rauwe honing) only. Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative".
de pest is Lizzy, ze gaat direct na aankomst voor een week in quarantaine, dus eer ik haar weer zie is het een week verder, en het is geen optie om haar iedere dag te bezoeken, het is minimaal 3 uur rijden van mijn huis af....
Door yalla
#182732
Ja dan wordt het allemaal wel erg lastig. Ik zou niet weten hoe je dat dan op kunt lossen.....
Gebruikersavatar
Door chooky
#182880
Je zou die truc in ieder geval kunnen proberen bij de enting die je hier geeft (of je moet een hele aardige dierenarts vinden.....).
Je zou kunnen vertellen aan de DA die haar in Maleisie ent dat ze van de rabies inenting vaak een zwelling kreeg maar dat die citroen daar tegen helpt en vragen of je dat mag doen. Voor die week in quarantaine mag je dan zelf beslissen wat ze haar voor eten geven? Dan zou je voor de eerste dag een melk/honingoplossing met evt laxerende kruidenaftreksels erdoorheen (bij de groene winkel verkopen ze dat soort kruidenmixen) mee kunnen geven en voor daarna haar andere voer.
Je kunt in ieder geval kijken hoever je komt.
Door danja
#182933
je krijgt hier van de da toch zo'n rose brief van de rabies. Is dat niet genoeg. Of niet enten en je da lief aankijken dat hij de papieren inorde maakt dat ze geent is en op naar maleisie. Dan krijgt ze daar haar entingen.

Groetjes Anneke ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door