Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Bedankt voor de reacties m.b.t. mijn vraag over de 'snelheid wisselende ventilator'.

Vervolg vraagje: Ik heb gisteren een runderslokdarm gedroogd.
Deze eerst in stukken van een centimeter of 20 gesneden en vervolgens in de droger.
Wat ik overhield waren toch nog behoorlijk zachte 'worstjes' van een centimeter of 7.
Kortom: erg gekrompen in de lengte.

Droog ik net als jullie? Of had ik de eerst een keertje in de lengte moeten doorsnijden.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/methoden voor slokdarm.
Door Antonia
Slokdarm nog niet maar ik heb wel luchtpijp gedroogd. Dat lijkt een beetje op een stofzuigerslang  ;). Gewoon in ringetjes snijden, voor de variatie hier en daar wat zeewier erover en drogen maar. De doggies vinden het in elk geval wel lekker.
Door Nynke
ik heb weleens kippennekken gedroogd, maar ik had wel het vet van de "binnenbocht" eraf gesneden. Ik heb ze wel gedroogd in de vriezer liggen, want ik weet niet of ze buiten de vriezer niet alsnog gaan schimmelen  :-\ :-\
Door Xada
Ik heb kippennekken, lever en maagjes in de oven en koekepan gedroogd. Alles was goed droog maar na ca. 10 dagen kwam er toch schimmel op. Als ik mijn vriezer weer bij huis heb gaat ook het gedroogd spul in porties in de vriezer.
Ook zit ik te denken om een droogmachine te kopen of te maken. Voor de zomer wil ik er zeker één maken om vlees in de zon te kunnen drogen. Het ontwerp dat ik nu in mijn hoofd heb zitten is een la van gaas waarop het vlees kan liggen. Dan boven en onder een ruimte van ca. 5 cm en dat afdekken met horrengaas. Dan kunnen er ook geen vliegen bij komen. Het is heel simpel en volgens mij moet het werken.
Hier heb ik de kippennekken in 16 uur droog gekregen wel het vet eraf gehaald maar ik vond het veel uren drogen voor hap slik weg. Liever geef ik dan luchtpijpringetjes. Vinden ze heerlijk en snel droog.

Morgen ga ik kipfilet en nog een restje long drogen. Gaan ze vast heeerlijk vinden.  ::)
Door Lonaa
Heb mijn droogmachine nou 2 x gebruikt.

Hartjes, lever en niertjes gedroogd en wat kipfilet en springbok.

Heb Ziva voor het eerst een stukje orgaan zien eten! Konijnenniertjes, gedroogd. Niet van harte, maar het is het eerste echte orgaan dat erin ging. :D

Abby is er helemaal fan van, net als Mickey.

Catchie en Liza die halen hun neus op voor gedroogd spul, die willen gewoon vlees.  :biggrin2:
Door Nynke
ik heb gistermorgen 2 kilo eendenvoetjes gedroogd en ze net uit de droger gehaald. Ze zijn kurkdroog en knetterhard  :) :) als ze dat over 2 dagen nog zijn, laat ik het zo, als ze een beetje klam worden gooi ik ze terug in de droger voor een paar uurtjes  :) :)
Door lolpugz
ik wilde vanavond long in de droger doen want mn snacks zijn bijna op maar ben het helaas vergeten uit de vriezer te halen wat kan ik n het beste doen maar gewoon uitstellen tot morgen of is er een manier om het snel te ontdooien? long hoeft niet zo heel lang toch?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door