Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Pattie
#181750
goedenavond iedereen..!! Ik heb een vraag over de enting van mijn hond..

Hij komt uit het asiel en heeft van hun 1 keer een cocktail gehad met 8 maanden:

Parvo levend (verzwakt)
hondenziekte
leverziekte
weil
parainfluenza
kennelhoest

3 weken later is hij geent voor weil en parvo

Ik weet niet of hij als pup is geent..


Ik wil van het enten af maar wil weten wat jullie mening is over zijn entingen..?? zouden jullie hem nog 1 jaar laten enten en daarna niet meer of gewoon nu al niet meer..?? Hij is geent met eurican..
Door yalla
#181804
Pattie, Ik wil niet lullig doen maar hier over zijn al heel veel topics geweest. Ik zou je aanraden om deze eens op te zoeken dan kun je zelf een mening vormen ;) Boven in je scherm, de middelste knop 'zoeken', en je hebt zo heel veel informatie te pakken.
Laatst gewijzigd door yalla op wo 06 okt 2004, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pattie
#181823
als ik eurican intik bij zoeken komen er 2 berichtjes uit waar ik niet veel wijzer van word.. Op internet kan ik ook niet veel vinden over eurican..Ik vroeg me gewoon af wat jullie zouden doen als je hond geent was zoals die van mij.. :-\
Door Truus
#181829
Hoi Patty, dit is een afweging die je eigenlijk zelf moet maken en...je moet er wel volledig achter staan.
Lees maar eerst eens goed. Er staat veel over entingen en dan kun je de beslissing nemen.

Groetjes Truus.
Door yalla
#181834
Het maakt niet uit met welke enting hij gevaccineerd is. Het gaat om het principe: wel of niet enten. En daar moet je goed over nadenken en daar over kun je veel op BP vinden. Volgens mij is er zelfs wel eens een poll geweest: wel of niet enten en waarom?
Door Lizzy
#181836
Pattie schreef: als ik eurican intik bij zoeken komen er 2 berichtjes uit waar ik niet veel wijzer van word.. Op internet kan ik ook niet veel vinden over eurican..Ik vroeg me gewoon af wat jullie zouden doen als je hond geent was zoals die van mij.. :-\
Ik denk dat je er wel gevoegelijk vanuit kunt gaan dat de fabrikant 1 jaar bescherming belooft. Maar ja, of je hem nu volgend jaar ook nog moet enten... die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Want dat is best een moeilijke beslissing en de meningen zijn hier ook erg over verdeelt. Je zou ook een titersbepaling voor parvo en hondenziekte kunnen overwegen ipv een enting.

Overigens is het stukje tekst van Don Hamilton wel aardig om te lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=777
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 06 okt 2004, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pattie
#181845
yalla schreef: Het maakt niet uit met welke enting hij gevaccineerd is. Het gaat om het principe: wel of niet enten. En daar moet je goed over nadenken en daar over kun je veel op BP vinden. Volgens mij is er zelfs wel eens een poll geweest: wel of niet enten en waarom?
Ik wil niet meer enten maar bijna alle honden hier hebben hun puppyentingen gehad en na 1 jaar een herhaling.. Mijn hond heeft die pupyenting misschien niet gehad vandaar mijn vraag was of zijn entingen overeenkomen met die van de honden met een pupenting en een herhaling op 1 jarige leeftijd..
Door Lupa
#181849
ik zou me1 jaar herhalen
Door Pattie
#181852
Lupa schreef: ik zou me1 jaar herhalen
Met de enting die mijn hond heeft gehad..?? of bedoel je na een puppyenting?
Laatst gewijzigd door Pattie op wo 06 okt 2004, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#181861
met de enting die jou hond gehad heeft
Door Pattie
#181871
okee..! en welke moet ik dan herhalen..?? een cocktailenting..??
Gebruikersavatar
Door chooky
#181884
Ik zou op iets meer als 1 jaar (zeg zo 1,5 jaar, dit om genoeg afstand tussen de laatste 2 entingen te krijgen, zodat je zo min mogelijk kans loopt dat ze elkaar in de weg zitten) nog de belangrijkste entingen herhalen, parvo, hondenziekte en leverziekte, voorzover deze los verkrijgbaar zijn.
Hierna een aangepast schema of zelfs helemaal niet meer. Ik ent niet meer na de enting op 1 jarige leeftijd. behalve als dat perse moet. Die uitzondering maak ik dus voor de rabies ivm vakantie naar Frankrijk.
Door Truus
#181885
Pattie schreef: okee..! en welke moet ik dan herhalen..?? een cocktailenting..??
Ja, je zou nog één keer de jaarlijkse cocktail kunnen geven en dan niet meer ;).
Door Lupa
#181894
ik zou de cocktail geven, zonder kennelhoest
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door