Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door jess
#1789558
Volgende maand is mijn labrador 1 jaar en 3 maanden en is het dus tijd voor zijn 1e jaarlijkse enting.
Nu doe ik niet aan jaarlijkse entingen, vanwege de "houdbaarheid" van 3 jaar van de meeste entingen.
Maar eigenlijk wil ik helemaal van het enten af.

Nu is mijn probleem alleen dat bij ons in Vianen de dierenartsen niet titeren tegen parvo, hondenziekte, ed, maar alleen tegen rabiës.
En aangezien we zelf geen auto hebben kunnen we ook niet even naar Tannetje rijden.
Weet iemand of er in de omgeving van Utrecht een dierenarts zit die titert? Misschien dat ik dan iemand zo gek kan krijgen die ons er even heen wilt rijden.

En klopt het dat je kan titeren op Parvo, Hondenziekte en Hepatitus? Of zijn er nog andere ziektes waarop je kan titeren?
#1791486
Ik heb me al suf gebeld met mijn eigen dierenarts en andere in de buurt. Krijg overal dezelfde discussie helaas.
De uithof zal ik nog even proberen, want ik wil zeker vanaf volgend jaar titeren. Dat hij nu nog even een boost krijgt met een DHP vaccinatie vind ik op zich niet erg.
Maar daarna is het wat mij betreft toch eerst lekker titeren.

Zodra ik de Uithof heb gebeld laat ik het nog wel even weten hier.
#1803623
Hey, dat zijn goede berichten.
Heb net toevallig een afspraak gemaakt bij de da om te enten, kreeg gelijk de discussie dat alleen DHP wel kan, maar dat de PI ook belangrijk is. Tegen de griep. :-\

Fido, waar in de Meern is dat? Bij een praktijk daar? Want als dat zou kunnen zeg ik de afspraak af.

*edit* heb mn moeder even lief aangekeken of ze wilt rijden en dat was goed. Dus....Fido, wil je mij even het adres, tijdstip en de prijs laten weten? Dan kom ik graag langs met Brego.  :)
Laatst gewijzigd door jess op wo 27 okt 2010, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#1804543
jess schreef: Hey, dat zijn goede berichten.
Heb net toevallig een afspraak gemaakt bij de da om te enten, kreeg gelijk de discussie dat alleen DHP wel kan, maar dat de PI ook belangrijk is. Tegen de griep. :-\

Fido, waar in de Meern is dat? Bij een praktijk daar? Want als dat zou kunnen zeg ik de afspraak af.

*edit* heb mn moeder even lief aangekeken of ze wilt rijden en dat was goed. Dus....Fido, wil je mij even het adres, tijdstip en de prijs laten weten? Dan kom ik graag langs met Brego. :)
Datum en adres staat in het topic bloedonderzoek in de bar ;)
Voor de prijs ga ik eerst in overleg met Tannetje. Ben namelijk niet van plan dat wij elkaar beconcurreren ;)
#1804737
Chiron Zeist (Leida Visèe) titert en Den Hoek De Bilt. Bespaar je de moeite om verder rond te kijken, want er is geen enkele dierenarts die verder titert. Beide praktijken in V. hebben de DHP en die hoeft absoluut niet gezet te worden met de Pi. Mijn beide honden vaccineer ik niet meer, maar zijn wel deelgevaccineerd met zowel de DHP als Puppy DP en ik heb nooit discussies gehad dat de Pi 'moet', want dat 'moet' dus niet. Gewoon zeggen dat je die niet wilt, klaar. Jij bepaalt. ;)
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op do 28 okt 2010, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#1804795
Dank je Fido, heb het gevonden. Er staat alleen vanaf 12u op afspraak.
Als je de prijs weet, laat dan maar weten hoe laat het het beste uitkomt.

Dogsunlimited, dank je. Ik had me idd al voorgenomen dat ik toch echt bepaal wat er in mijn hond wordt gespoten.
En ik zal Leida in Zeist onthouden voor de volgende keer.

Ben wel heel benieuwd wat er trouwens nu uit gaat komen. Is de eerste keer dat ik zoiets doe en hoop echt dat de puppy entingen genoeg zijn geweest voor Brego.
#1805015
Grote kans dat jouw hond nog meer dan voldoende titers heeft. Ik zou ook titeren en niet laten boosten met een jaar. Mocht je wel besluiten een DHP in V. te laten zetten, let er dan op dat ze de datum doorschrijven naar drie jaar verder in het boekje. Dat begrip kennen ze nog steeds niet zo goed.
#1807565
Fido schreef: Wij zijn 14 november in de Meern om bloed te prikken voor ons onderzoek. Wat mij betreft kan je ook langskomen dat we wat bloed afnemen om te titeren ;)
Had ik gezien, maar helaaszijn wij dan net op familie weekend.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door