Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door inni
#1799463
Ik wil Berre's stoelgang daar  's laten onderzoeken op eventuele wormen. Is 't om te laten testen op giardia nodig om drie aparte monsters op te sturen of kan dat in 1 testkit?
Zou weet ik hoeveel stuks ik moet bestellen.
Door Lizzy
#1799472
Volgens mij testen ze standaard alleen spoel, lint, haak, zweepworm. Dus als je giardia wil, denk ik dat je even contact met ze op moet nemen.
Door inni
#1799478
Bedankt,
niks wijst op Giardia maar ik wil graag alles uitsluiten, "t blijft maar op en neer gaan (ineens in 't midden van de dag diarree, en dan weer dagen niks meer terwijl hij elke keer net 't zelfde eet) dan weer 's borreldarmen maar geen diarree,  niet willen eten en na uiteindelijk dan toch enkele voorzichtige hapje loopt hij dan weer de hele dag te bedelen of eet helemaal niks. Soms gaat 't een week heel goed, soms een dag of twee.  Ik kan in 't hele verloop geen lijn trekken :(

Na 't mestonderzoek eventueel nog 's een grondig bloedonderzoek maar daarvoor moet hij in slaap en dat stel ik dan maar zo lang mogelijk uit.

'k Moet wel zeggen dat 't na een dik jaar kvv in vergelijking met vroeger schitterend gaat met hem. :)
Door Deesje
#1800340
ze testen ook giardia erbij als je het vraagt (gewoon in de prijs) en dat is dus wel heel veel goedkoper dan bij de dierenarts..

ik heb er voor gevraagd en krijg nu alle reactie met giardia uitslag, en gewoon met de ontlasting van 1 dag..
Gebruikersavatar
Door pike
#1800390
inni schreef: Bedankt,
niks wijst op Giardia maar ik wil graag alles uitsluiten, "t blijft maar op en neer gaan (ineens in 't midden van de dag diarree, en dan weer dagen niks meer terwijl hij elke keer net 't zelfde eet) dan weer 's borreldarmen maar geen diarree, niet willen eten en na uiteindelijk dan toch enkele voorzichtige hapje loopt hij dan weer de hele dag te bedelen of eet helemaal niks. Soms gaat 't een week heel goed, soms een dag of twee. Ik kan in 't hele verloop geen lijn trekken :(

Na 't mestonderzoek eventueel nog 's een grondig bloedonderzoek maar daarvoor moet hij in slaap en dat stel ik dan maar zo lang mogelijk uit.

'k Moet wel zeggen dat 't na een dik jaar kvv in vergelijking met vroeger schitterend gaat met hem. :)
waarom moet hij daarvoor in slaap? da's toch niet nodig?
Door inni
#1800727
pike schreef: waarom moet hij daarvoor in slaap? da's toch niet nodig?
Qe aders in z'n pootjes zijn wat dun en hij laat onderrtussen ook niet lang meer prutsen aan z'n voorpootjes, daarom doet onze DA (t bij Berre in z'n nek en daarvoor heeft ze een roesje.
Door annielaumen
#1800877
inni schreef: Qe aders in z'n pootjes zijn wat dun en hij laat onderrtussen ook niet lang meer prutsen aan z'n voorpootjes, daarom doet onze DA (t bij Berre in z'n nek en daarvoor heeft ze een roesje.
Daarvoor hoeft hij toch geen roesje
Mijn dierenarts doet het ook in de nek
Beetje scheren en klaar veel minder pijnlijk voor de hond
Door inni
#1800896
annielaumen schreef: Daarvoor hoeft hij toch geen roesje
Mijn dierenarts doet het ook in de nek
Beetje scheren en klaar veel minder pijnlijk voor de hond
Ik kan 't haar volgende keer 's voorstellen, de laatste keer heeft ze twee pootjes geprobeert maar maar er kwam geen bloed door 't naaldje (Berre woog toen nog amper 2kg en inmiddels 3) nadien wilde de pootjes niet stoppen met bloeden en moest hij alsnog in slaap om in zijn nek te prikken. Als de Da nu naar z'n pootjes pakt hangt hij als een aapje in mijn nek ;)
Door mcSnurk
#1800900
volgens mij kan jouw DA gewoon niet goed prikken :-\. Hier wordt gewoon in de hals geprikt, 1x prikken en klaar, hoeft zelfs niet geschoren, en is in 3 tellen gebeurd.
Door Lizzy
#1800901
Linga is volgens mij een keer of 25 geprikt in haar nek. En Dorothea doet dat bijna met haar ogen dicht, zonder narcose hoor! (het zal me gebeuren, dat mijn DA bloed af moet nemen en eerst een roestje moet geven :o).
Door Truus
#1800906
Mila is ook zonder problemen een paar keer in het nek bloed geprikt. Zonder narcose en het ging heel makkelijk terwijl Mila toch echt een muts is op dat gebied.
Door inni
#1801111
'k zie 't alweer beter zitten, dat wringen en wroeten aan en in die pootjes was niet zo fijn, hem even stil houden is nog wel te doen maar minutenlang...... :-X
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1801632
Deesje schreef: ze testen ook giardia erbij als je het vraagt (gewoon in de prijs) en dat is dus wel heel veel goedkoper dan bij de dierenarts..
Ja klopt dat het goedkoper is, komt omdat ze bij het woud kijken naar wormeieren middels flottatie, zitten er toevallig een paar giardiacysten tussen dan zien ze die ook. Maar giardiacysten worden niet permanent uitgescheiden en makkelijk gemist.
Dat is een andere methode dan een snaptest die de dierenarts doet, die is namelijk veel gevoeliger. De snaptest toont giardia of delen van giardia aan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1801637
Lizzy schreef: Linga is volgens mij een keer of 25 geprikt in haar nek. En Dorothea doet dat bijna met haar ogen dicht, zonder narcose hoor! (het zal me gebeuren, dat mijn DA bloed af moet nemen en eerst een roestje moet geven :o).
Jij hebt natuurlijk een heel braaf prinsesje :-*
Door Fido
#1801690
inni schreef: Ik kan 't haar volgende keer 's voorstellen, de laatste keer heeft ze twee pootjes geprobeert maar maar er kwam geen bloed door 't naaldje (Berre woog toen nog amper 2kg en inmiddels 3) nadien wilde de pootjes niet stoppen met bloeden en moest hij alsnog in slaap om in zijn nek te prikken. Als de Da nu naar z'n pootjes pakt hangt hij als een aapje in mijn nek ;)
Ik wil het toch wel even opnemen voor je da ;)

Soms gebeurd het wel eens dat als een klein dier met hele kleine adertjes en/of zich heel moeilijk laat prikken dan het besluit genomen wordt om het dier onder een roesje te brengen zodat de huid open geprepareerd wordt om het piepkleine adertje te kunnen aanprikken.
Dit is veelal minder belastend dan een dier over de rooie vast te houden. Geen bloed eruit krijgen en daarna lekker lang doorbloeden is dan het gevolg.

Het is dus niet alleen een geval of een da wel of niet kan prikken. Zelfs een zeer geoefend da of paraveterinair maakt wel eens een diertje mee waarbij het gewoonweg niet gaat lukken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door