Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#179632
In de loop van enkele weken heb ik 5 schenkels verzameld.Natuurlijk voor de 5 Shelties.De 1 zei:goh,zonde,die doe ik in de soep,de ander:jeetje dat is een dure liefhebberij.Ja echt goedkoop is het niet,maar af en toe moet toch kunnen.Ik heb het superkleine mergpijpje er wel uitgesneden.Was bang dat ze er in zouden stikken.Dus alleen een puur lapje vlees.Oh, ze hadden er minder moeite mee het op te eten als ik het te verzamelen.Ik heb er enkele weken over gedaan en het was in enkele minuten echt verdwenen.De lekkerbekken.Maar ik heb er tot nu toe geen spijt van ze gekocht te hebben.Ik wil meer barf.Echt waar. ;D ;D ;D

Wat zal ik ze hier nog bij geven,want kompleet is het natuurlijk niet echt.
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 03 okt 2004, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#179709
Ik heb deze vraag even verplaatst. Misschien dat er dan meer reacties komen!

Je zou wat gepureerde of gekookte groente bij het vlees kunnen geven en daarna het botje toe. Ik zou trouwens niet te vaak mergpijpjes geven want dit zijn vrij harde botten en sommige honden slijten hun tanden daar te erg op.

Je kunt misschien aan goedkopere botten kopen bij een kalfsslachter/slagerij. Vraag dan om bijv. de wervels of ribben. Nou, als je dan vooraf wat groente + vlees of bijv pens geeft met een rauw eitje en daarna een botje: dan zijn ze daar vast ook weer heeeeel happy mee :D!
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 03 okt 2004, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#179713
Lizzy schreef: Ik heb deze vraag even verplaatst. Misschien dat er dan meer reacties komen!

Je zou wat gepureerde of gekookte groente bij het vlees kunnen geven en daarna het botje toe. Ik zou trouwens niet te vaak mergpijpjes geven want dit zijn vrij harde botten en sommige honden slijten hun tanden daar te erg op.

Je kunt misschien aan goedkopere botten kopen bij een kalfsslachter/slagerij. Vraag dan om bijv. de wervels of ribben. Nou, als je dan vooraf wat groente + vlees of bijv pens geeft met een rauw eitje en daarna een botje: dan zijn ze daar vast ook weer heeeeel happy mee :D!

Lizzy, ik heb die zeer kleine mergpijpjes eruit gesneden en niet gegeven.Dus ze hebben nu alleen maar een puur stukje vlees op.Ik was bang dat ze erin zouden stikken,vandaar dat ik die mergpijpjes heb verwijderd.

Het vlees is inmiddels al verteerd denk ik.Ik heb ze nog maar een gedroogt pensstaafje gegeven.
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 03 okt 2004, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#179715
Unique schreef:

Lizzy, ik heb die zeer kleine mergpijpjes eruit gesneden en niet gegeven.Dus ze hebben nu alleen maar een puur stukje vlees op.Ik was bang dat ze erin zouden stikken,vandaar dat ik die mergpijpjes heb verwijderd.
Oh sorry! Verkeerd begrepen!

Heb je ook het merg gegeven? Merg is erg gezond! (soms moet je het over meerdere dagen verdelen want van teveel merg aan ze weer aan de race).

Je zou het vlees + groente kunnen geven en dan toe een botje (kalfswervel of rib) of een paar kippennekjes.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#179779
Ja ja kalfswervel of rib.........................hoe kom ik daaraan. Hier zit niks in de buurt. :-\ Echt een gehucht.
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 03 okt 2004, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#179825
Lizzy schreef:

Oh sorry! Verkeerd begrepen!

Heb je ook het merg gegeven? Merg is erg gezond! (soms moet je het over meerdere dagen verdelen want van teveel merg aan ze weer aan de race).

Je zou het vlees + groente kunnen geven en dan toe een botje (kalfswervel of rib) of een paar kippennekjes.
sjips, ik heb de kleine mergpijpjes weggegooid.En het merg zat daar nog in helaas.Foutje.Dat was gister dus ik laat het maar zo.Nu zal dat niet echt gezond meer zijn,denk ik. ;D
Door 202spots
#179878
Als je de mergpijp toch uit de schenkel haalt,dan kan je eigenlijk net zo goed stukken soepvlees/hache vlees geven. ;)
Door Nelly
#184712
Het merg moet je niet weggooien hoor Lia, dat is supergezond, barst van de "kracht" . Misschien moet je, zoals Lizzy al zei in het begin niet alles in één keer geven, maar weggooien is echt zonde, en je zult zien dat ze er dol op zijn! 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door