Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lisa
#179250
Ik heb tig kilozakjes rundvleesprodukten gekregen, maar op het vlees zit best wat vriesbrandstukken. Buiten het feit dat mijn schoonmoeder zo ongeveer steigerde van dat ik het vlees rauw zou geven (ooit bij slager gewerkt, rauw bot en merg bla bla heeeeel slecht voor hond enz. enz. ::)), zei ze dat er vriesbrand op het vlees zat doordat het niet in goede diepvrieszakjes verpakt is. Ook zit er veel ijsschaafsel op het vlees. Is het inderdaad beter dat ik dit vlees weggooi? Het vlees is 7 maanden geleden ongeveer ingevroren.
Door Lizzy
#179352
Wat is vriesbrand? (rundvlees dat 7 maanden geleden is ingevroren zou ik dus gewoon aan mijn hond geven hoor).
Door Lupa
#179355
Lizzy schreef: Wat is vriesbrand? (rundvlees dat 7 maanden geleden is ingevroren zou ik dus gewoon aan mijn hond geven hoor).
het vlees is verbrand door de vries, dat komt volgens mee omdat het niet goed verpakt is geweest
je kan je verbranden aan hitte maar ook aan vries
Laatst gewijzigd door Lupa op zo 03 okt 2004, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#179570
Is uitgedroogd..droog gevroren vlees,wit/grijsachtig geworden,doordat de verpakking los was gegaan of beschadigd was is er lucht bij gekomen.
Meestal op 1 of verschillende plekken.
Is niet schadelijk of zo,maar wij als mensen vinden 't niet lekker smaken want er zit eigenlijk weinig of geen smaak meer aan.
Maar dat weet de hond niet en slikt het gelijk door.

JA je kan 't gewoon geven!
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 03 okt 2004, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#179640
jahoor, dat geef ik ook gewoon.
Gebeurd wel eens als bv de zakjes met bot of kippennekjes stuk zijn gegaan, dan krijg je vriesbrand, ziet er een beetje uitgedroogd wit uit. Niks mis mee ;)
Door tieneke
#179671
4 dagen terug had ik er een kleine kilo runderrollade uitgehaald,en ja hoor helemaal vergeten :-X
Gisteravond is ie met heel veel enthousiasme naar binnen gewerkt door het tuig ;)
Dus met vriesbrand zou ik persoonlijk ook niet veel moeite hebben hoor! ;D ;D
Door laura
#180014
202spots schreef: Is uitgedroogd..droog gevroren vlees,wit/grijsachtig geworden,doordat de verpakking los was gegaan of beschadigd was is er lucht bij gekomen.
Meestal op 1 of verschillende plekken.
Is niet schadelijk of zo,maar wij als mensen vinden 't niet lekker smaken want er zit eigenlijk weinig of geen smaak meer aan.
Maar dat weet de hond niet en slikt het gelijk door.

JA je kan 't gewoon geven!
Weer wat geleerd!!!!

Het ziet er niet smakelijk uit. Ik gooide het eerder altijd weg.
Tosca heeft laatst ook een stuk kipfilet gekregen, met vriesbrand dus.
Heeft ze niets aan over gehouden, het smaakte blijkbaar net zo goed ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door