Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#1783207
De DA tsen doen hier nogal moeilijk als ik vraag om de DHP en Weil (in het voorjaar) apart te geven. De DHP moet dan speciaal  bestelt worden. Is het dan zo bijzonder?  Of doe ik het verkeerd??  Of woon ik in de verkeerde hoek?? (oost-Groningen)
Lianne
Door Lizzy
#1783239
Nou, ik ben nog nooit een DA tegen gekomen die ze moet bestellen dus denk dat jouw DA's bijzonder zijn. Ze vaccineren teveel tegelijkertijd en gaat (in mijn ogen) niet lekker mee met de tijd. Mensen worden, terecht, kritischer tov vaccinatie. Dat zouden zij ook moeten zijn!
Door lianneke
#1783275
Ik heb nog eens rondgebeld en het blijkt dat ze hier allemaal alleen de coctail met nog andere entingen  geven.  Het is ook heel vervelend dat ik me iedere keer weer moest verdedigen waarom ik dit niet wil. Een keer werd ik ronduit grof behandeld en hoe ik wel niet op dat stomme idee gekomen ben!!

Nou ja, heb nu een afspraak gemaakt bij een DA wat verderop en hoefde niks uit te leggen...........
Ga nu lekker 2 verse pensen halen en versnijden.

Fijn weekend.
Lianne
Door DJ_Doerak_Tucker
#1783374
Ik had dat woensdag ook :(. Ik vroeg om DHP en Weil apart te laten zetten, maar Weil was de oplosstof voor DHP dus deze kon niet apart gezet worden. Kijk ik later in mijn boekje... DHPPi, ik wilde helemaal niet enten tegen kennelhoest! Kan daar toch zo woest om worden! Als ik bij de groenteboer om een appel vraag krijg ik toch ook niet een peer mee naar huis?? >:(
Door Lizzy
#1783396
Ik ben blij dat ik voor vaccinaties naar mijn vriendin Dorothea kan. Want ik heb het idee dat ik ook ooit 1 keer beduvelt ben hoor. Ja, je moet gewoon keihard vragen of je de flesjes mag zien die ze gebruiken. Maken ze de enting van de voren klaar, weet je dus al niet wat er in gaat.

Weil is een losse enting + oplos-stof. DHP komt zonder oplosstof. En daar gebruiken ze dan vaak de Weil enting als ook oplosstof voor de DHP. Als je niet tegen Weil wilt laten vaccineren maar wel tegen DHP, dan moeten ze een ander oplosmiddel gebruiken. Een los middel (of van een ander vaccin. Dat zij dan jou meestal in rekening brengen). En daar ga je gewoon vaak het schip mee in met een DA die dit niet serieus neemt.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1783504
Er zijn maar zo weinig DA's die dit serieus nemen, helamaal hier in noord-oost nederland. Ik heb er in ieder geval wel weer van geleerd, jammer dat dat op zo'n manier moet... :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1783514
Mijn Da zit in Zuidlaren en die doet wel een losse DHP en alleen Weil in het voorjaar.  ;)

Nu is Zuidlaren geen Oost-Groningen, maar toch ook niet zo heel ver weg.  :)
Door lianneke
#1783532
Heb er nu een in Rolde gevonden, maar Zuid-Laren had ook gekund.  Als dat een vrouw is denk ik wel dat ik weet wie dat is.  Die is ook pro-vers.  Was ook nog een optie geweest.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1783910
Lizzy schreef: Weil is een losse enting + oplos-stof. DHP komt zonder oplosstof. En daar gebruiken ze dan vaak de Weil enting als ook oplosstof voor de DHP. Als je niet tegen Weil wilt laten vaccineren maar wel tegen DHP, dan moeten ze een ander oplosmiddel gebruiken. Een los middel (of van een ander vaccin. Dat zij dan jou meestal in rekening brengen). En daar ga je gewoon vaak het schip mee in met een DA die dit niet serieus neemt.
Ja terwijl je bij een doosje DHP gewoon gratis een doosje met oplosmiddel kan bestellen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1785023
lianneke schreef: Heb er nu een in Rolde gevonden, maar Zuid-Laren had ook gekund. Als dat een vrouw is denk ik wel dat ik weet wie dat is. Die is ook pro-vers. Was ook nog een optie geweest.
Mooi! :)

Ik ga naar de dierenkliniek Zuidlaren. Daar doen ze dit niet standaard, de DHP (zonder Pi) en Weil los, maar als je het (van tevoren) vraagt kan het wel. Ze zijn niet pro-vers maar er wordt ook niet moeilijk over gedaan. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door