Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Pattie
#176992
Is er eigenlijk een dierenarts die wel je boekje bijhoud maar geen enting geeft..?? mijn dierenarts doet het namelijk niet zelfs niet als ik gewoon betaal..
Laatst gewijzigd door Pattie op wo 29 sep 2004, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#177126
Die zijn er wel maar gaan dat niet aan de grote klok hangen... ;)
Door Pattie
#177236
wauw...!! nee snappik..!! hoe kom ik er dan achter..!!! kan het niet naar mn mail gestuurd worden..!!??

Amsterdam woon ik :-\
Laatst gewijzigd door Pattie op wo 29 sep 2004, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#177245
Pattie schreef: wauw...!! nee snappik..!! hoe kom ik er dan achter..!!! kan het niet naar mn mail gestuurd worden..!!??

Amsterdam woon ik :-\
Wordt een beetje moeilijk. De naam van de desbetreffende DA komt wel in het boekje te staan. Als er iemand is die hierover gaat kwekken en het wordt doorgegeven dan wordt zijn vergunning ingetrokken dus... ;)

Wat je zou kunnen proberen is om tegen je DA te zeggen dat je hond zo gestrest wordt door het inentingsbezoek dat je hem liever zelf ent. Ze doen het niet allemaal maar soms is de kans dan groter als helemaal niet enten. Ik ent ook altijd zelf.. ;D
Laatst gewijzigd door Ordell op wo 29 sep 2004, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Pattie
#177322
"zucht" :'( ik begrijp het... Jammer.. ik ga wel ff verder zoeken dan..anders zit er niks anders op dan hem wel te enten.. :-\
Door Pattie
#177329
Heb gelezen dat ik hem ook naar jou kan opsturen ;)
Door Peet
#177492
Ahum....waarom zou je wel een stempel willen maar niet enten? Waarom gewoon niet niet-enten? Doe ik ook....maar niet enten en wel een stempel halen is bedrog.....
Laatst gewijzigd door Peet op do 30 sep 2004, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#177495
Ik ben er nog niet helemaal uit, het hele ent-verhaal. Maar als ik niet laat enten ga ik ook niet moeilijk doen over een stempel en handtekening.
Ik kan me wel voorstellen dat een stempel wel handig is in sommige gevallen. ;)
Door Lupa
#177516
Peet schreef: Ahum....waarom zou je wel een stempel willen maar niet enten? Waarom gewoon niet niet-enten? Doe ik ook....maar niet enten en wel een stempel halen is bedrog.....
daar ben ik niet helemaal mee eens. :-[
helaas door de erge burocratie vragen ze bij alles wat je doet papieren en entings boek, het maakt hun niet uit als het niet gezond is voor je hond maar de stempel moet er zitten.
Als de officiele medische wereld nog niet wil accepteren dat het te veel enten onnodig is en ongezond dan moet ik het wel zo doen.
Door Yari
#177651
De dierenartsen die up to date zijn enten niet meer elk jaar heel de cocktail (hondenziekte, leverziekte, parvo, weil, para-influenza), maar alleen elk jaar tegen de ziekte van Weil omdat die echt maar max. 11 a 12 mnd bescherming geeft en vaak voor de zekerheid toch ook tegen Parvo (alhoewel bekend is dat dat ook minstens 2 jaar een volledige bescherming geeft), maar dat komt gewoon nog vrij vaak voor. Om de 2 jaar wordt dan voor de zekerheid de volledige cocktail gegeven. Op deze wijze enten kan als de hond 3x de gehele cocktail heeft toegediend gekregen.
Het is gebleken dat het vele enten dus helemaal niet nodig is en zelfs juist allerlei gezondheidsproblemen zoals niet te genezen auto-immunziektes kan veroorzaken.
Helaas zijn er nog al te veel DA's die gewoon elk jaar die hele cocktail erin stampen... >:(
Door Pattie
#177668
Peet schreef: Ahum....waarom zou je wel een stempel willen maar niet enten? Waarom gewoon niet niet-enten? Doe ik ook....maar niet enten en wel een stempel halen is bedrog.....
Nou ik heb nou eenmaal een goed entingboekje nodig voor de hondensport..?? vandaar, dan maar een beetje bedrog..
Door Mayka
#177704
Pattie schreef:

Nou ik heb nou eenmaal een goed entingboekje nodig voor de hondensport..?? vandaar, dan maar een beetje bedrog..
En als je je hond hebt verzekerd bij Dier en Zorg staat in de voorwaarden:

"De verzekeringnemer is verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen.
Daartoe wordt tevens gerekend de preventieve gezondheidszorg op advies
van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties en parasietenbestrijding
(vlooienbehandeling en ontworming etc.)."

In hoeverre ze dit controleren weet ik ook niet maar:

"Het niet nakomen van deze verplichtingen kan verlies van recht op vergoeding tot gevolg hebben."
Gebruikersavatar
Door Nitus
#177741
Mayka schreef:

En als je je hond hebt verzekerd bij Dier en Zorg staat in de voorwaarden:

"De verzekeringnemer is verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen.
Daartoe wordt tevens gerekend de preventieve gezondheidszorg op advies
van de dierenarts
, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties en parasietenbestrijding
(vlooienbehandeling en ontworming etc.)."

In hoeverre ze dit controleren weet ik ook niet maar:

"Het niet nakomen van deze verplichtingen kan verlies van recht op vergoeding tot gevolg hebben."
Als je een DA vind die adviseert om niet elk jaar te enten zit je dus goed begrijp ik.
Door Lisa
#177759
Peet schreef: Ahum....waarom zou je wel een stempel willen maar niet enten? Waarom gewoon niet niet-enten? Doe ik ook....maar niet enten en wel een stempel halen is bedrog.....
Omdat het pension dat niet accepteert.....
Door Lupa
#177761
Mayka schreef:

En als je je hond hebt verzekerd bij Dier en Zorg staat in de voorwaarden:

"De verzekeringnemer is verplicht het verzekerde huisdier goed te verzorgen.
Daartoe wordt tevens gerekend de preventieve gezondheidszorg op advies
van de dierenarts, zoals jaarlijkse controle, vaccinaties en parasietenbestrijding
(vlooienbehandeling en ontworming etc.)."

In hoeverre ze dit controleren weet ik ook niet maar:

"Het niet nakomen van deze verplichtingen kan verlies van recht op vergoeding tot gevolg hebben."
en als mijn hond dood gaat aan teveel vaccinaties? wat staat er dan?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door