Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#176173
Ik krijg geregeld complimenten over Tommie´s gebit ;D Kan dan ook heel trots melden dat hij geen greintje tandsteen heeft. En dat allemaal dankzij BARF. Nouja, Tommie is pas 2, maar toch; er zijn genoeg brokken honden van 2 waar het gebit onder de tandsteen zit.
Hebben jullie honden ook zo´n mooi gebit dankzij het barfen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#176202
Marion schreef: Ik krijg geregeld complimenten over Tommie´s gebit ;D Kan dan ook heel trots melden dat hij geen greintje tandsteen heeft. En dat allemaal dankzij BARF. Nouja, Tommie is pas 2, maar toch; er zijn genoeg brokken honden van 2 waar het gebit onder de tandsteen zit.
Hebben jullie honden ook zo´n mooi gebit dankzij het barfen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Uhuh Ja ;D

Er zijn wel hier en daar wat stukken afgebroken...ook van het Barfen ::) :D
Gebruikersavatar
Door Binno
#176212
Ja hoor, en zelfs bij honden die al tandsteen hebben, verdwijnt dit snel als ze gaan Barfen. Hebben we hier gemerkt bij Binno (nu ongeveer 2,5 jaar), zij was nog geen jaar oud toen ze op versvoer overging en toen had ze al tandplak!
Een paar maanden geleden is ze ook parttime Barfer geworden en krijgt sindsdien ook regelmatig botten, ze heeft nu weer een mooi gebit. 8)
En voorlopig nog geen afgebroken tanden... ;D ;D
Door Marion
#176219
wow moet je zien hoe snel dat kan gaan, zo´n verbetering van het gebit ;)
Als dat mensen niet aan het denken gaat zetten dan weet ik het ook niet meer 8)
Door Lizzy
#176222
Ik krijg regelmatig complimenten op het gebit van Brutus. Schoon tot en met! Helaas ook 1 kies afgebroken... op een runderbot..... Pinkel heeft een mooi gebit alleen haar hoektanden zijn regelmatig wat vies. Zij gebruikt deze ook niet omdat deze hoektanden al behoorlijk afgesleten zijn (en volgens mij gevoelig zijn/pijn doen) bij haar voormalige eigenaar door gekookte mergpijpjes en tennisballen.....
Door Elvira
#176244
Zingaro krijgt Carnibest, maar wel regelmatig ribbetjes, kippenvleugeltjes e.d. en heeft ook een pracht gebit, de dierenarts vroeg of we de tanden poetste. Maar mijn vorige goldens hadden eerlijk gezegd ook een goed gebit, zonder aanslag, en zij kregen brokken. Ik denk dat het ook een kwestie van aanleg is. Zingaro had trouwens wel wat aanslag, maar na een ribbetje was z'n gebit weer als nieuw
Door Wil
#176249
Hoi,

Ja de dames hier hebben ook schitterende gebitjes. In vergelijking met jongere honden die soms al bruine kiezen hebben en die toch alleen brokken eten (had ik eigenlijk niet verwacht; je zou denken die brokken zijn toch hard) zijn de kiezen gewoon blinkend.
Alleen de grote snijtanden hebben bij allebei wat bruine randjes net langs het tandvlees en waar de tanden bij elkaar komen. Dat maak ik soms schoon met een beetje "smokers " (dat blauwe poeder)

Wil
Door Elise
#176255
Spike had ook wel wat aanslag op zijn tanden door het eten van brokken. Nu hij CB krijgt verdwijnt het als sneeuw voor de zon!!! Gister nog met een vriendin wezen lopen met ook twee dalmatiers. Haar honden staan ook op vers, en ook bij haar oudste hond verdwijnt de aanslag! Haar andere stippel is een zusje van Phoebe, dus die heeft nog nooit een brokje gezien ;D Wel grappig dat we het er gister net over gehad hebben, het valt echt op!
Door laura
#176516
Tosca heeft nog nooit aanslag op de tanden gehad. Nu niet en met de brokken ook niet....

Ze is toch al wel 7,5.
Ook een stukje van een kies af, maar dan door zo'n gerookt bot :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#176529
ook het gebit van Bas ziet er super uit ;D Hij heeft de eerste 2 jaar van zijn leven brokken gehad en eet nu (hij is nu 3,5 jaar) CB en krijgt regelmatig een lekker bot.
Door Lizzy
#176531
Elvira schreef: Zingaro krijgt Carnibest, maar wel regelmatig ribbetjes, kippenvleugeltjes e.d. en heeft ook een pracht gebit, de dierenarts vroeg of we de tanden poetste. Maar mijn vorige goldens hadden eerlijk gezegd ook een goed gebit, zonder aanslag, en zij kregen brokken. Ik denk dat het ook een kwestie van aanleg is. Zingaro had trouwens wel wat aanslag, maar na een ribbetje was z'n gebit weer als nieuw
Dat is ook wel zo hoor. De een heeft een beter gebit als de ander en de een heeft ook een andere zuurgraad in de mond dan de ander. Net als bij mensen.

Maar, Tom Lonsdale heeft erg veel onderzoek gedaan naar het gebit van de hond, hoe het schoon blijft en hoe het vuil wordt en wat een vuil gebit doet voor de gezondheid van de hond. En uit al zijn onderzoeken blijft dat je een hond moet voeren met hele prooidieren en karkassen, etc.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#176560
Omdat mijn vorige honden nooit tandsteen hadden heb ik er bij de boppers eigenlijk maar weinig aandacht aan besteed. Ik kende dat probleem immers niet. Totdat Broer (die grotendeels brok at) met 1,5 jaar een keurverslag kreeg met daarin de opmerking dat ik op zijn tandsteen moest letten. Zijn tanden waren prima, maar zijn kiezen zaten al volgeplakt met een dikke laag smurrie. Toen zijn de brokker er ook uitgegaan en nooit meer erin gekomen.
Door essie
#176654
Mijn Bobtail is ruim 9 jaar en en had toen ze brokken at best veel last van tandsteen, sinds een half jaar eet ze bibi (en af en toe een kafsribbetje).

Nu zit er helemaal geen tandsteen meer. Elke keer als ze een ribbetje gegeten had, zat er steeds minder tandsteen op haar tanden.
Je zag de stukken tandsteen er bijna vanaf vliegen ;D
Door An
#176789
Yeps! allebei hebben ze percies gloednieuwe tandjes :)
Door danielle1980
#176793
uh essie had nooit tandsteen toen ze op brokken zat en nu wel.
:-\

wat kan ik dan t beste geven?
een goed bot?
wat ze nu ook mag nu ze pupjes heeft. ???
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 29 sep 2004, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door