Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1753374
Net weer gebeld, er is 1 test meer binnen.
Ehrlichia is negatief. Ik hoopte eigenlijk dat dat het was omdat dat relatief makkelijk te behandelen is.
De uitslagen voor Babesia en Leishmaniose staan nog uit, ze gaan het lab bellen hoelang dit duurt.
Ze belt wat later in de middag terug. Dan wil ik ook verder overleggen hoe of wat, want ze is nu weer net zo ziek als die donderdag.
Een nieuwe bloedtest is wel mijn 1e gedachte, miss dat we dan ook meer te weten komen.

Als ik haar roep staat ze niet op, na heel lang aandringen staat ze moeizaam en als ze eenmaal staat dan loopt ze wel.
Maar dit klopt natuurlijk van alle kanten niet.
Ik denk miss zelf dat er iets in haar hoofd niet goed is omdat ze ook vreemde reactie's laat zien, wat miss wel weer zou kunnen voortkomen uit dat ze zich gewoon erg beroerd voelt. Dus ook dat gaan we overleggen met de da.

Ze krijgt een kuur van het breed-spectrum AB Doxycycline, maar deze doet dus niet.
Simpel gezegd zou ik dus kunnen denken dat we de ziektes waartegen dit werkt kunnen uitsluiten.
Nu heb ik dit opgezocht, maar kom niet zo wijs uit al die medische termen.
Is er iemand bekend met Doxycycline en kan die zeggen tegen welke ziektes dit zou werken?
#1753409
hallo,
ik ben nieuw hier.
voorstellen doe ik een volgende keer wel,want daar zit je nu niet op te wachten. :(
wat ik er over kon googlen is dat het voor infecties met bacterien is  (ziekte van lyme)
veel sterkte en succes met de hond.
#1753423
Sh*t Peggy, had echt gehoopt dat je een uitslag binnen zou hebben :-\

Balen dat je nu nog altijd niks weet.
Ik kan je ook niet verder helpen, heb even via google gezocht maar wat ik lees is zijn medische termen en daar kom ik ook geen stap verder mee :-\

Blijf voor je duimen hoor!
#1753448
the parsons schreef: hallo,
ik ben nieuw hier.
voorstellen doe ik een volgende keer wel,want daar zit je nu niet op te wachten. :(
wat ik er over kon googlen is dat het voor infecties met bacterien is (ziekte van lyme)
veel sterkte en succes met de hond.
Hoi welkom hier  :)
Aardig dat je even reageerd.
Je voorstel zie ik vanzelf ergens voorbij komen.
Idd met googlen was ik ook zover dat het voor de ziekte van Lyme kan werken, ook voor Ehrlichia.
Dat is het dus niet. Maar wat dan wel blijft de vraag.

Ik ben ook erg slecht in die medische termen, wel dat de AB werkt voor ontstekingen en bacteriën die gevoelig zijn voor Doxycicline, maarja wel zijn dat dan allemaal....
Een mogelijke optie is dus ook een virus want daar werkt AB niet tegen.
Gaan we daar maar eens naar zoeken  :-\
#1753584
hoi,

erg vervelend allemaal zeg, en zeker dat je eigenlijk nog niet weet hoe en wat... Maar zoals een ander iemand al zei: hernia?
Mijn JR ook spontaan hernia, maar hele bolle buik en noem maar op. Onderzocht niets kunnen vinden, en uiteindelijk begon hij slechter te lopen en bleek het dus in de rug te zitten ipv de opgezette buik. (echo, foto's en alles gehad en buik/darmen en de hele zantekraam was in orde, ja dat klopte dus als het in de rug zit) En ja ook hij ging met een hernia liggen rollen en gek doen dus het kan wel. Dit door de medicatie die hij gekregen had.

Ik hoop in ieder geval dat je gauw wat meer te weten krijgt en sterkte met alles
Door sella
#1753745
Doxy werkt voor de algemeen gevoelige bacteriën.

Vaak is dat wel genoeg, maar soms heb je een heel specifieke nodig.
Ik heb ooit een speciefieke na een bloedkweek gehad voor amber, mijn vorige hond.
Toen knapte ze wel snel op.

Is jou hond wel gecastreerd?
Veel drinken, pijn, koorts, zou ook nog baarmoeder kunnen zijn.


Diego is ook niet zo van de vlot reageren als hij veel pijn heeft.
Pijn maakt van de willigste honden twijfelaars heb ik gemerkt.

Sterkte met je grietje :-*
#1753849
Bedankt allemaal dat jullie zo meedenken en leven, dat doet goed  :-*

Vanmiddag zijn we toch weer naar de da gegaan, ik vondt haar niet goed genoeg om maar op de test te wachten.
Daar hoorde we dat leishmania ook negatief is.
We hebben weer een algemene bloedtest gedaan en hier kwam uit dat haar leverwaardes ook verhoogd waren en een andere waarde wat te laag.
Een ander beeld dus dan donderdag. Vanavond wist de da nog meer waardes en morgenvroeg hebben we weer een afspraak om die te bespreken en te kijken hoe ze dan is.
Ze heeft een spuit predison gehad, niet het meest geweldige middel, maar we moesten nu wat. Ik hoop dat het haar verlichting geeft.
Hij werkt maar kortdurend, vandaar ook de afspraak morgenvroeg.
Zijn we dan nog niet duidelijk wat wijzer geworden, dan worden we doorgestuurd naar een internist.
De dingen zijn nu iig goed in gang gezet en ik hoop nu snel wat meer duidelijkheid te krijgen.
Door sella
#1753864
Evt een afspraak in den hoek maken als er niet echt iets te vinden is?
Die kunnen vaak nog wel met het arsenaal aan therapieen die ze daar hebben nog wat voor een dier betekenen.
#1753883
dancingdaydream schreef: He bah, balen dat ze weer een "terugval" heeft.. :( hier wordt flink geduimd dat ze beter wordt!

Zijn haar nieren ook getest?
Ja, die waardes waren goed. (dacht ik idd ook aan ivm het vele drinken en plassen)
@ sella
Den hoek staat ook op het lijstje, maar ik wil eerst kijken wat er morgenvroeg uitkomt en wat een internist zegt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door