Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#175256
Hoi iedereen,


Ik heb hertenvlees op de kop kunnen tikken. Gebruik ik dat hetzelfde als rundsvlees?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#175293
Ooooh, dat wordt smullen voor jou honden :). Maar hoe bedoel je dat precies, hetzelfde gebruiken als rundvlees?
Volgens mij kan je het gewoon geven ipv elk ander soort vlees, ik weet niet of je er botten bij hebt, maar daar geldt dan volgens mij ook, geen dragende botten.
Maar volgens mij snap je dat zelf ook wel ;).
Door Peet
#175316
Ik denk dat hij bedoelt of je het net zo mag geven zoals je rundvlees zou geven.
Dus, anders gezegd, moet het wel of niet eerst ingevroren worden oid....En zijn hertenekken enzo ook goede botten....zoiets?? ???
Door Yorick
#176120
Peet schreef: Ik denk dat hij bedoelt of je het net zo mag geven zoals je rundvlees zou geven.
Dus, anders gezegd, moet het wel of niet eerst ingevroren worden oid....En zijn hertenekken enzo ook goede botten....zoiets?? ???
Idd, dat bedoel ik dus (ik ben wel een zij maar kom ;D )

Ik heb ongeveer 10kg hertenekken en ik vroeg me af of ik dat mag geven zoals ik een runderstrot geen en het vlees zelf: moet ik het eerst invriezen of mag ik het gewoon onmiddellijk geven?

Sorry voor de onduidelijkheid hoor!
Door Lizzy
#176525
Het is wild? (heb je ook tam hert?). Als het wild is, dan zou ik het inderdaad eerst 10 dagen invriezen.
Door Jolly
#176533
ja er bestaat ook tam ( mak) hert, dat zijn herten die in gevangenschap leven, maar die vallen alsnog onder het kopje "wild", dus ik zou het zowiezo even 2 weken invriezen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door