Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#1752487
Ik kijk tot mijn grote schaamte vrijwel nooit in deze categorie dus ik hoor het vanmorgen pas van Connie. Ben heel erg blij voor je dat het geen kanker is, wat een zorgen zullen dat geweest zijn. Desalniettemin is een ingreep aan een poot voor een Ier natuurlijk ook niet niks, er rust nogal wat op. Hoe lang zal ze moeten revalideren? Heel veel sterkte vrijdag, hoop dat ze geweldig door de operatie komt en dat ze heel voorspoedig zal herstellen. Knuffels voor je grote dame!! En neem er ook een paar voor jezelf!!!  :-* :-* :-*
Door sella
#1752499
Ik duim voor een geslaagde ingreep en een voorspoedig herstel van de mooie grote dame :-*
Heel fijn dat het geen botkanker is. Kan me voorstellen dat er een enorme last van je af is gevallen.
Enya wordt gewoon de uitzondering. Ze hersteld hier goed van, eet vers en wordt gewoon mininmaal 9
Door Antonia
#1752800
Joke I schreef: Jeetje Tonnie,

De opluchting zal enorm zijn! Wij zijn blij voor je en we gaan duimen voor de operatie. ou je haaks, want de zenuwen rodnom zoiets zijn slopend
Ondanks dat ik weet dat het moet gebeuren, zie ik erg op tegen de operatie van Enya. Ieren zijn heel gevoelig voor narcose en dat vind ik eng. Verder weet ik dat botoperaties erg pijnlijk zijn en daar ben ik dus ook bezorgd om.
Ik weet dat het niet te vergelijken is, maar de operatie van Brian speelt iedere keer weer door mijn hoofd. Brian is geopereerd door een hele goede chirurge en die operatie was succesvol, maar de combinatie van narcose en een voor hem verkeerde pijnstiller (Metacam) hebben Brian zijn ernstige hartproblemen opgeleverd. Overigens is het morgen alweer een jaar geleden dat mijn bink is overleden. Al met al is het een emotionele periode voor mij. Daar zal ik, samen met Enya en Socke even doorheen moeten.
Door sella
#1752857
Lieverd toch :bigarmhug: :bigarmhug:

Botoperaties doen pijn, maar met een opiaat is dat goed te doen, is de ervaring van vele mensen die aan hun botten geopereerd zijn voor tumoren.

Ik neem aan dat je meisje ook geopereerd wordt door een arts die weet welke narcose het beste te gebruiken voor een gevoelige Ier?

Ik zal voor jullie duimen 17 september :-*
Door Antonia
#1753198
sella schreef: Lieverd toch :bigarmhug: :bigarmhug:

Botoperaties doen pijn, maar met een opiaat is dat goed te doen, is de ervaring van vele mensen die aan hun botten geopereerd zijn voor tumoren.

Ik neem aan dat je meisje ook geopereerd wordt door een arts die weet welke narcose het beste te gebruiken voor een gevoelige Ier?

Ik zal voor jullie duimen 17 september :-*
Enya wordt geopereerd door Paul Groenestein van dierenkliniek de Waterpoort in Sneek. Daar heb ik een heel goed gevoel bij anders zou ik de zorg voor Enya niet aan hem overlaten. Maar ondanks de kundigheid en de ervaring van Paul blijft er altijd een risico, dat is nu eenmaal niet uit te sluiten. Juist daar maak ik me zorgen over. Ook Brian is destijds behandeld door een zeer ervaren en kundige chirurge en de operatie was heel succesvol. Alleen werden de effecten van de narcose in combinatie met de verkeerde pijnstilling Brian toen bijna fataal.

Voor zover ik weet mogen opiaten alleen door artsen worden toegediend en niet door particulieren. Mensen blijven na een dergelijke operatie een tijdje opgenomen en dan kan toedienen van opiaten onderdeel uitmaken van de behandeling.
Enya mag ik na de operatie weer ophalen en kan ik als particulier geen opiaat als pijnstilling mee naar huis krijgen.
Laatst gewijzigd door Antonia op di 14 sep 2010, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1753207
Antonia schreef: Enya wordt geopereerd door Paul Groenestein van dierenkliniek de Waterpoort in Sneek. Daar heb ik een heel goed gevoel bij anders zou ik de zorg voor Enya niet zijn zorgen overlaten. Maar ondanks de kundigheid en de ervaring van Paul blijft er altijd een risico, dat is nu eenmaal niet uit te sluiten. Juist daar maak ik me zorgen over. Ook Brian is destijds behandeld door een zeer ervaren en kundige chirurge en de operatie was heel succesvol. Alleen werden de effecten van de narcose in combinatie met de verkeerde pijnstilling Brian toen bijna fataal.

Voor zover ik weet mogen opiaten alleen door artsen worden toegediend en niet door particulieren. Mensen blijven na een dergelijke operatie een tijdje opgenomen en dan kan toedienen van opiaten onderdeel uitmaken van de behandeling.
Enya mag ik na de operatie weer ophalen en kan ik als particulier geen opiaat als pijnstilling mee naar huis krijgen.

Tjerk krijgt ook opiaten en mag dat evt ook in tablet vorm van ons krijgen. (de morfinepleisters zijn bij dieren denk ik niet een oplossing..)
Hoe de werking van morfine bij dieren is weet ik niet. Zijn er geen andere pijnstillers dan metacam die ook goed hun werk doen?
Door Borke
#1753234
Oef Tonny, wat een stress en zorgen allemaal.
Zoiets komt natuurlijk nooit goed uit, maar bij jou is het wel heel veel achter elkaar en door elkaar heen zo!

Als je met de chirurg de situatie bespreekt en hoe het met Brian gelopen is, zou er dan een andere tussen-oplossing te bedenken zijn? Te meer daar Izebel vertelt dat het met Tjerk wel mag?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door