Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1751448
Lizzy schreef: Balen, dat je nog steeds niks weet :-\. En ook balen dat ze nog steeds niet in orde is. Ze krijgt nu AB he? Je zou verwachten dat als het om een ontsteking gaat, ze zich beter zou gaan voelen... Waar kon die volle galblaas eigenlijk op duiden?
Ja ik hoopte dat AB wat zou doen, maar dan zouden we nu wel moeten zien. Dit is dag 4 dat ze AB krijgt.
Waar die volle galblaas op duidt, kan ik nergens vinden en de dierenarts kon daar ook niets over zeggen.
De wat stugge man die de echo maakte riep ergens dat ze al een paar dagen geelzucht zou moeten hebben, maar dat heeft ze zeker niet.
Andere gedachten die ik heb, is kan dit komen door zenuwpijn? (veroorzaakt door de spondylose, kan dat zo acuut zich voordoen)
En daarbij zou ik dan denken dat bij aanraken van de plekken in de rug, ik reactie zou zien.
Heeft ze miss een Tia of zoiets gehad, kan zo'n beeld dan voorkomen?
Heb half internet al afgezocht, zelfs naar zoonose's omdat wij beide ookal een ruime week ziek zijn.
Het enige beeld dat enigsinds overeenkomt is dat van ehrlichiose, maar ook daar heeft ze niet alle symptomen van.
Kortom veel vragen weinig antwoorden.
#1751642
May Linn schreef: Ja ik hoopte dat AB wat zou doen, maar dan zouden we nu wel moeten zien. Dit is dag 4 dat ze AB krijgt.
Waar die volle galblaas op duidt, kan ik nergens vinden en de dierenarts kon daar ook niets over zeggen.
De wat stugge man die de echo maakte riep ergens dat ze al een paar dagen geelzucht zou moeten hebben, maar dat heeft ze zeker niet.
Andere gedachten die ik heb, is kan dit komen door zenuwpijn? (veroorzaakt door de spondylose, kan dat zo acuut zich voordoen)
En daarbij zou ik dan denken dat bij aanraken van de plekken in de rug, ik reactie zou zien.
Heeft ze miss een Tia of zoiets gehad, kan zo'n beeld dan voorkomen?
Heb half internet al afgezocht, zelfs naar zoonose's omdat wij beide ookal een ruime week ziek zijn.
Het enige beeld dat enigsinds overeenkomt is dat van ehrlichiose, maar ook daar heeft ze niet alle symptomen van.
Kortom veel vragen weinig antwoorden.
Het is wel hetgeen ik denk dat er goed aan de hand kan zijn....
Ja, dat kan zich zo acuut voordoen, als door een bepaalde beweging de wervels iets schuiven en daardoor een zenuw bekneld raakt (of continu geirriteerd raakt, waardoor er zich een ontsteking kan voordoen)...
Heeft de da haar een pijnstillende injectie gegeven?? (met event. een ontstekingsremmer)??

Tannetje heeft me ooit iets aangeraden tegen zenuwpijn....zal eens even zoeken wat dat ook alweer was  :-\
(maar bij Yuki hielp een injectie vaak al wel, itt oraal toegediende NSAID's)
#1751799
Die donderdag heeft ze wel pijnstilling gekregen, rimadyl en daarna zagen we haar wel wat opknappen.
Helaas mocht dit middel niet met de AB die ze heeft omdat dan AB niet goed zou werken.

Vanavond tijdens het wandelen leek ze echt veel fitter en was ook weer vrolijk.
Binnen lijkt ze veel zieker dan zo buiten. Ze rolt op haar rug (wat ze altijd doet), pakt stokjes en maakt ommetjes van het pad af, eigenlijk gewoon zoals ze altijd doet. Je ziet er dan niet vanaf dat ze ziek is.
Zenuwpijn lijkt me dan nu gezien niet aan de orde, want welke hond met flink pijn in zijn rug gaat rollen en springt vrijwillig over een boomstam.
Maarja eenmaal thuis is toch echt niet ok, haar incontinentie wordt steeds erger, ze heeft gewoon weg niet in de gaten dat ze moet plassen.
Blijf raar, maar ik vindt het wel een goed teken dat ze buiten nu weer vrolijk is. (dat was ze donderdag en vrijdag niet).
#1752026
May Linn schreef: Die donderdag heeft ze wel pijnstilling gekregen, rimadyl en daarna zagen we haar wel wat opknappen.
Helaas mocht dit middel niet met de AB die ze heeft omdat dan AB niet goed zou werken.

Vanavond tijdens het wandelen leek ze echt veel fitter en was ook weer vrolijk.
Binnen lijkt ze veel zieker dan zo buiten. Ze rolt op haar rug (wat ze altijd doet), pakt stokjes en maakt ommetjes van het pad af, eigenlijk gewoon zoals ze altijd doet. Je ziet er dan niet vanaf dat ze ziek is.
Zenuwpijn lijkt me dan nu gezien niet aan de orde, want welke hond met flink pijn in zijn rug gaat rollen en springt vrijwillig over een boomstam.
Maarja eenmaal thuis is toch echt niet ok, haar incontinentie wordt steeds erger, ze heeft gewoon weg niet in de gaten dat ze moet plassen.
Blijf raar, maar ik vindt het wel een goed teken dat ze buiten nu weer vrolijk is. (dat was ze donderdag en vrijdag niet).
Dat lijkt me inderdaad ook een goed teken. Ik hoop dat je vandaag wat meer weet!
#1752587
Hm, hopelijk zijn dan vandaag de uitslagen binnen...
Van zenuwpijn krijg je toch geen koorts?  :-\ Koorts kan weer wel als gevolg van een ontstekingsreactie...
Van koorts gaat ze misschien meer drinken, waardoor ze misschien meer incontinent is?

Anyway.... Ik hoop dat je snel antwoorden vind op al je vragen. Sterkte en knufferd voor Kaya. :-*
#1752599
Malamoods schreef: Hm, hopelijk zijn dan vandaag de uitslagen binnen...
Van zenuwpijn krijg je toch geen koorts? :-\ Koorts kan weer wel als gevolg van een ontstekingsreactie...
Van koorts gaat ze misschien meer drinken, waardoor ze misschien meer incontinent is?

Anyway.... Ik hoop dat je snel antwoorden vind op al je vragen. Sterkte en knufferd voor Kaya. :-*
Idd veel vage aanwijzingen, maar geen antwoorden...
Helaas hadden ze de uitslagen vanmiddag nog niet binnen, jee wat duurt wachten lang met dit soort dingen  :-\
Tijdens wandelingen lijkt ze enorm op te knappen, maar eenmaal weer thuis is weer ziek, wil niet eten.
Vanmiddag haar eten meegenomen met wandelen en daar eet ze het dan weer wel, gekke vreemde meid.
#1752607
May Linn schreef: Idd veel vage aanwijzingen, maar geen antwoorden...
Helaas hadden ze de uitslagen vanmiddag nog niet binnen, jee wat duurt wachten lang met dit soort dingen  :-\
Tijdens wandelingen lijkt ze enorm op te knappen, maar eenmaal weer thuis is weer ziek, wil niet eten.
Vanmiddag haar eten meegenomen met wandelen en daar eet ze het dan weer wel, gekke vreemde meid.
Thuis niet willen eten.... Zou ze misschien een associatie gemaakt kunnen hebben tussen pijnklachten en thuis? Gezien haar vreemde gedrag?
#1752611
Malamoods schreef: Thuis niet willen eten.... Zou ze misschien een associatie gemaakt kunnen hebben tussen pijnklachten en thuis? Gezien haar vreemde gedrag?
Daar zit ik ook aan te denken omdat ze buiten vrolijk is  :-\.
#1752647
Lief dat jullie zo meeleven  :)
Malamoods schreef: Thuis niet willen eten.... Zou ze misschien een associatie gemaakt kunnen hebben tussen pijnklachten en thuis? Gezien haar vreemde gedrag?
Zou een gedachte zijn, maar de eerste 2 dagen was ze buiten ook erg angstig, pas op dag 3 knapte ze buiten op.
Ik denk eerder dat ze zich buiten gewoon erg vermand en weinig pijn laat zien en dat ze zich binnen wel veilig voelt om te laten zien dat ze ziek is.
Maarja het is wel 1 van de dingen die ik ook raar vindt, vandaar ook de gedachte aan een Tia ofzo, maar ook daar is weer te helder voor vindt ik.
#1752651
May Linn schreef: Lief dat jullie zo meeleven  :)

Zou een gedachte zijn, maar de eerste 2 dagen was ze buiten ook erg angstig, pas op dag 3 knapte ze buiten op.
Ik denk eerder dat ze zich buiten gewoon erg vermand en weinig pijn laat zien en dat ze zich binnen wel veilig voelt om te laten zien dat ze ziek is.
Maarja het is wel 1 van de dingen die ik ook raar vindt, vandaar ook de gedachte aan een Tia ofzo, maar ook daar is weer te helder voor vindt ik.
Ja, dat klinkt idd. logischer....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door