Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#173604
Mogen honden mosselen hebben?
En dan de mosselen die voor het koken al open zijn, dus niet meer voor menselijke comsumptie...

Denk het niet he?!?
Dus gewoon de prullenbak ingooien, of kan het toch wel?
Door Lizzy
#173616
Die mosselen zou ik al helemaal niet geven. Een mens kan er heel ziek van worden (van een rotte mossel) maar een hond ook. Een hond kan trouwens (net als een mens) ook allergisch zijn voor schelpdieren. Je zou dus een goede mossel kunnen geven, maar geef er eerst 1 en wacht dan eens een dagje af.
Door MarijeJoanne
#173636
Lizzy schreef: Die mosselen zou ik al helemaal niet geven. Een mens kan er heel ziek van worden (van een rotte mossel) maar een hond ook. Een hond kan trouwens (net als een mens) ook allergisch zijn voor schelpdieren. Je zou dus een goede mossel kunnen geven, maar geef er eerst 1 en wacht dan eens een dagje af.
Ok, dan weet ik genoeg ;D .
We hadden vanaaf mosselen, en er bleven er dus wat over, maar die gaan nu de prullenbak in.
Dacht al wel dat het niet kon, maar wist het niet zeker, en als het wel kon, was het natuurlijk jammer geweest als we ze weg hadden gegooid.

Maar weet genoeg, bedankt.
Door willieD
#174909
MarijeJoanne schreef: Mogen honden mosselen hebben?
En dan de mosselen die voor het koken al open zijn, dus niet meer voor menselijke comsumptie...

Denk het niet he?!?
Dus gewoon de prullenbak ingooien, of kan het toch wel?
ja hoor,mijn hond maakt ze zelf open op het strand en vreet de mossel eruit.doet ie al jaren en nog nooit ziek gewees.
thuis krijgt ie ook altijd mosselen,ook een paar gekookte lekker in wijn,vind ie zalig
en veel mosselen zijn voor het koken al open.effe tikken en ze gaan dicht :)
Door Lizzy
#174930
We hebben het hier over mosselen die niet geschikt zijn voor menselijke consumptie.
Door Lupa
#174996
Lizzy schreef: We hebben het hier over mosselen die niet geschikt zijn voor menselijke consumptie.
??? ???
even niet begrijpen. :-[
het gaat juist om mosselen die wel voor menselijk comsuptie geschikt zijn?(alleen met mosselen weet je nooit welke van de honderd net niet goed is)
de mosselen die open zijn voor het koken is geen probleem het gaat er om dat de mosselen na het koken dicht geblijven zijn die zijn niet goed.
Door MarijeJoanne
#175063
Ik hoef iig geen mosselen meer ;D .
En daar had ik geen hele dag de tijd voor nodig om dat te ontdekken... (wist ik ook nog niet, dit was de 1e keer dat ik mosselen at, maargoed, ben voor bepaalde dingen nou eenmaal gevoeliger en reageer er allergischer op dan andere).

Maargoed, de mosselen die vrijdag overbleven omdat we dachten dat die niet goed meer waren voor ons (oftewel, voor het koken al open, wij hebben er ook geen verstand van, was ons eerste keer dat we die thuis aten, hebben dat ook maar gehoord), hebben we weggegooid.
Dat bedoelde ik met niet geschikt voor menselijke compsumptie (ach, moeilijke woorden, het ging erom dat wij die niet aten :D ).
De rest die we in de pan hebben gegooid, zijn volgens mij allemaal open gegaan na het koken.

Kan ze nu iig niet meer geven, zelfs niet als ik nog in de prullenbak graai (bah) want die is al geleegd, haha :D .

Maargoed, de een zegt van wel en de ander zegt van niet dus?
Daar wij toch bijna nooit mosselen eten (en ik zeker niet weer), zal het vast niet vaker voorkomen.
Daarbij wil ik zeker met Gizmo het zekere voor onzekere nemen, die is voor meerdere dingen wat gevoeliger nl, terwijl je Max alles kan geven en hij er nooit problemen van krijgt.
En als niet iedereen op een lijn zit en sommige honden er behoorlijk ziek van kunnen worden mocht blijken dat ze er niet tegen kunnen, geef ik het dus maar niet.
Door Lizzy
#175176
Ik heb nergens gezegd dat je geen mosselen kunt geven. Ik zeg alleen, omdat jij van plan was de niet-goede mosselen aan je hond te geven: doe dat niet. Geef geen bedorven mosselen aan je hond. Je weet maar nooit of hij er ziek van wordt. En van 'gezonde/goede' mosselen zeg ik "probeer het eens maar geef er niet al te veel tegelijkertijd". Sommige mensen EN sommige honden zijn allergisch voor mosselen.
Door MarijeJoanne
#175395
Lizzy schreef: Ik heb nergens gezegd dat je geen mosselen kunt geven. Ik zeg alleen, omdat jij van plan was de niet-goede mosselen aan je hond te geven: doe dat niet. Geef geen bedorven mosselen aan je hond. Je weet maar nooit of hij er ziek van wordt. En van 'gezonde/goede' mosselen zeg ik "probeer het eens maar geef er niet al te veel tegelijkertijd". Sommige mensen EN sommige honden zijn allergisch voor mosselen.
Nee, dat had ik wel begrepen.
Maar het ging dus om de mosselen die wij niet gingen eten (van voor het koken dus al), en daarvan zegt de een dus van wel en de ander van niet.
De goede mosselen zijn door ons zelf wel opgekomen :) .
Die waren dus niet over.
Of ze er werkelijk niet tegen kunnen (of 1 vd 2), tja, daar kom je alleen maar achter door te proberen jah.
Maargoed, zoals ik al zei, bij dit spul neem ik liever het zekere voor het onzekere en probeer ik het dus ook maar niet uit.
Door jeanne
#175417
goh, toevallig
hebben gisteren net mosselen klaargemaakt thuis, in donker bier, jammie

ben nog niet ziek, dus het zal wel goed zijn ;D
Door Lupa
#175464
de kans op een allergische reactie is vrij klein voor mensen en ik denk ook voor honden en de kans dat je er een bedorven tussen vind is ook niet zo groot.
Maar omdat het om mijn hond gaat(of dus die van jou) zou ik het risico niet lopen.
Ik geef hier geen mosselen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#175476
Ik heb niet echt ervaring met mosselen voor de honden.Ik weet wel dat je een rauwe ui mee moet koken.En men zegt dat de ui zwart wordt als er een "verkeerde" mossel bij zit.Ik heb het nog nooit meegemaakt.Dus ik durf het niet te zeggen. :) ;)
Laatst gewijzigd door *Lia* op ma 27 sep 2004, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#175478
ik kook mijn mosselen altijd met uiene erbij, nooit zswart geworden, maar ik heb ook nog nooit een bedorven op
Door jeanne
#175492
Lupa schreef: ik kook mijn mosselen altijd met uiene erbij, nooit zswart geworden, maar ik heb ook nog nooit een bedorven op
twee dikke uien
flink wat wortelen
en wat prei
flesje donker bier
mosseltjes erin
15 minuutjes laten koken
tafel dekken
en smullen maar
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#175506
jeanne schreef: twee dikke uien
flink wat wortelen
en wat prei
flesje donker bier
mosseltjes erin
15 minuutjes laten koken
tafel dekken
en smullen maar
Oh Jeanne, ik proef ze al.Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr. ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door