Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Supermax
#172313
Hallo,
Ben dus driftig op de site aan het snuffelen en lezen. En nu heb ik al een paar keer gelezen dat een hond eieren mag hebben. Alleen bij het ene stuk staat dat je de schil niet mag geven en uit andere stukken begrijp ik dat je je hond gewoon een heel ei mag geven.
Dus mag ie nu wel of geen eierschaal hebben?
Door Lizzy
#172337
Ja, van een rauw ei mag je de schil gerust geven. Ik geef de eieren altijd buiten want mijn honden pakken het ei heel voorzichtig uit mijn handen, lopen ermee naar een (voor de andere hond) veilige plek en laten het ei daar storten! Vervolgens likken ze het ei op. Een van mijn honden vreet de schil op en mijn andere hond laat de schillen liggen. En deze worden dan weer op gegeten door de ander ;D.
Door margreet
#172365
Lizzy schreef: Ja, van een rauw ei mag je de schil gerust geven. Ik geef de eieren altijd buiten want mijn honden pakken het ei heel voorzichtig uit mijn handen, lopen ermee naar een (voor de andere hond) veilige plek en laten het ei daar storten! Vervolgens likken ze het ei op. Een van mijn honden vreet de schil op en mijn andere hond laat de schillen liggen. En deze worden dan weer op gegeten door de ander ;D.
Hier precies hetzelfde verhaal :-\
Door gonny
#172502
JaDi74 schreef: Onze hond krijgt een heel rauw ei met scheel en al en hij vindt het geweldig. ;D
met scheel en al!!!!!! ;D ;D
sorry kon t ff niet laten!! :-\ ;D
Door Peet
#172504
Beau vreet zijn ei ook met huid en haar...Tunja likt de inhoud op maar laat de schaal liggen (ben je gek!....dat eet een dame niet hoor....Beau blij...) ;D
Door Supermax
#172720
Ok, dus rauw mag het wel maar als het gekookt is dus niet. Er stond namelijk ergens hier op de site (dacht in de bibliotheek) dat de schaal niet mocht vanwege de scherpe randjes eraan en dat het eiwit niet vloeibaar mocht zijn (reden weet ik ff niet meer) en dat hardgekookte eieren niet mochten vanwege biotine (geloof ik als ik het goed onthouden heb....).
Maar mag Max dan wel zo'n vers eitje hebben als ie nog op de brokken staat?
Door Jacqueline74
#173949
gonny schreef: met scheel en al!!!!!! ;D ;D
sorry kon t ff niet laten!! :-\ ;D
Tja af en toe een beetje blond ;D, nee hoor typfoutje
Laatst gewijzigd door Jacqueline74 op vr 24 sep 2004, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Elly
#174588
Ik heb vorige week een doos eieren laten vallen toen ik het in de koelkast wilde zetten. En allemaal kapot natuurlijk. Ik heb 1 druipend ei mee naar buiten genomen en aan de hond gegeven, maar die vond het maar een eng ding. Hij stond naast me toen de doos op de grond viel, misschien is hij daarvan geschrokken. Ik heb later een ei door zijn eten gedaan en dat at hij wel.
Door Lupa
#174609
ze moeten er aan wennen, wat de boer niet kent.....
Lupa die wist ook niet wat ze er mee aan moest nu neem ze heel netjes haar hele ei mee naar de tuin om het daar kapot te gooien en op te eten.
Tika rold het ei tot dat het kapot is en Mintje zet heel subtiel de tanden erin.
ik heb het gewoon aangeleerd door eedere keer gewoon een ei mee te geven, eerst kapot en daarna heel, het ei gewoon laten liggen en uiteindelijk weten ze wat ze er mee aanmoten
Door Ilse
#174710
Nou mijn hondjes vinden het ook maar vreemd. Maar dat komt denk ik omdat zij van mij altijd op zondagochtend een gekookt ei kregen zonder schil. ;D
Maar nu eten ze rauwe eieren, de een eet wel de schillen op en de andere niet. Maar die wordt dan door de rest wel weer opgegeten :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door