Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door splin
#173686
Ook ik heb een hond met epilepsie. Onze Splinter is een grand basset griffon vendeen van net 3 jaar.Hij weegt ongeveer 23 kilo . Hij heeft nu twee aanvallen in 1 maand gehad. Daarvoor had hij 1 keer in de 3 of 4 maanden een aanval. Hoe kan ik een goed voedingsadvies krijgen ???
Door 202spots
#173691
splin schreef: Ook ik heb een hond met epilepsie. Onze Splinter is een grand basset griffon vendeen van net 3 jaar.Hij weegt ongeveer 23 kilo . Hij heeft nu twee aanvallen in 1 maand gehad. Daarvoor had hij 1 keer in de 3 of 4 maanden een aanval. Hoe kan ik een goed voedingsadvies krijgen ???
Wat zegd je DA er van?
Soms is de schildklierfuntie de oorzaak van de seizures
misschien kijken of er 'n bloedtest gedaan kan worden?
Wanneer de seizures korter op elkaar komen kan het zijn dat ie op meds gezet moet worden.
Rauwe voeding is wel belangrijk, maar is geen wondermiddel om epilepsy te stoppen.
Wat geef je Splinter nu te eten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#173692
splin schreef: Ook ik heb een hond met epilepsie. Onze Splinter is een grand basset griffon vendeen van net 3 jaar.Hij weegt ongeveer 23 kilo . Hij heeft nu twee aanvallen in 1 maand gehad. Daarvoor had hij 1 keer in de 3 of 4 maanden een aanval. Hoe kan ik een goed voedingsadvies krijgen ???
Door o.a eens rustig een aantal stukken in de bieb door te lezen.
Je hoeft in principe niet eens een heel speciaal dieet te maken voor je hond. De belangrijkste omslag t.a.v brokken is dat je je hond vanaf nu graanvrij en zonder conserveringsmiddelen, kleurstoffen e.d. gaat voeren.
Je kunt dus veel menu's nalezen, de meesten zijn al graanvrij, dus aan de hand daarvan kun je het een en ander gaan experimenteren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door