Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#172090
Nu ik dus zo beetje aan het barfen ben (nouja, mijn honden dan ;D ), wil ik langzaamaan toch ook eens botten gaan invoeren.
Nu vertrouw ik het iets meer dan een paar weken geleden, nu zijn ze versvoer gewend (vvv en zelf samen stellen), dus de ph-waarde in de maag zal gedaald zijn als het goed is, en het zal er toch eens van moeten komen :D .
Al vind ik het nog steeds een beetje eng.

Laatst al een kleine kippenpoot gegeven (kuiken nog wattes), helemaal in stukjes geknipt en geslagen.

En sinds vorige week zit ik weer op school, en als ik naar school toega, kom ik langs een Islamitische slager.
En nog steeds hebben we eigenlijk geen ruimte in de diepvries, maar ik kon het niet laten....
Dus even naar binnen gegaan en gevraagd of ze restafval hadden, botten met eventueel een beetje vlees.
En jahoor, dat hadden ze.
Hele plastic zak vol heb ik meegekregen.
Gratis, altijd (haha, ze praatten een beetje gebrekkig Nederlands).
Als ik het goed begrepen heb, was het van lam.
Er zit van alles in, grote botten, wat kleinere, aan sommige nog best een beetje vlees, de andere zowat kaal, paar kleine stukjes vlees.
Iets wat lijkt op een schouder, volgens mijn moeder nog een soort merg iets (voor mij niet defineerbaar, volgens mijn moeder merg), en iets wat volgens mij op een bekken lijkt.

Dat merg lijkend iets, heeft Max al op.
Beide honden ook een stukje vlees, Max was er gek op, wou nog wel meer (was alleen maar even om te kijken of ze het aten, geen maaltijd), en Gizmo at het met lange tanden (eerst helemaal niet, rook eraan en liep weg, toen ik het in kleine stukjes had gesneden, met moeite).
Nu zit alles in de diepvries.

Hoe/wat/waar ik dat met die botten ga doen, weet ik nog niet, vind die botten erg groot en ze lijken me niet met een hamertje kapot te slaan (en ook niet met een snoeischaartje kapot te knippen ;) , wat bij de kip nog wel lukte).
Moet dit trouwens enige tijd in de diepvries?
Of kan dat zo gegeven worden?
En wat kan er precies gebruikt worden en wat niet?

En hoe omschrijf je pens?
Ze kenden het niet, vroegen waar het zat in het dier en welk dier.
Nou, volgens mij zit dat in elk dier, maar waar precies?
Wat is het Islamitische (Turkse) woord ervoor?
Pens moeten ze toch ook hebben?
Want ze slachten zelf, dan komt de pens er toch ook uit?
En wat zou ik daar nog meer vandaan kunnen halen?
Hart hadden ze volgens mij wel.
Is dat goed te gebruiken?

Maargoed, ben al lang blij dat ik dit zo gratis heb meegekregen ;D ;D ;D .
Door karray
#172094
Vroeg mij al af waar je zit, begrijp nu dat dit Turkije is Kan wel voor je vragen wat pens is in het TurksAls je nog meer woorden wil weten dan hoor ik het wel dan vraag ik dit wel in 1 keer.Werkt een Turks meisje bij de Edah die perfect accentloos Nederlands praat en begrijpt.Ik denk dat zij het wel voor mij kan en wil vertalen.
Tof zeg dat je zoveel heb gratis gekregen. Ik heb al meer gehoord het zijn daar schatten van mensen
Door MarijeJoanne
#172122
karray schreef: Vroeg mij al af waar je zit, begrijp nu dat dit Turkije is Kan wel voor je vragen wat pens is in het TurksAls je nog meer woorden wil weten dan hoor ik het wel dan vraag ik dit wel in 1 keer.Werkt een Turks meisje bij de Edah die perfect accentloos Nederlands praat en begrijpt.Ik denk dat zij het wel voor mij kan en wil vertalen.
Tof zeg dat je zoveel heb gratis gekregen. Ik heb al meer gehoord het zijn daar schatten van mensen
Uh nee ??? , gewoon in Nederland hoor.
Zit in Enschede op school en als ik dus naar school toe rijd (of naar huis), rijd ik langs een Islamitische slager (annex winkeltje).
En daar ben ik dus vanmiddag na school langs geweest.

En als je zou willen vragen hoe pens heet, heel graag!
Dan weten ze misschien wel waar ik het over heb, en misschien blijken ze het dan wel te hebben ;D .
Door Peet
#172123
Hahaha....ik moest wel ff lachten hoor...Turkije...en dan die ??? smilie...

Maar super hoor, dat je zo'n goed adres hebt gevonden! Ik rij me af en toe helemaal suf om aan m'n spulletjes te komen!
Door karray
#172127
MarijeJoanne schreef:

Uh nee ??? , gewoon in Nederland hoor.
Zit in Enschede op school en als ik dus naar school toe rijd (of naar huis), rijd ik langs een Islamitische slager (annex winkeltje).
En daar ben ik dus vanmiddag na school langs geweest.

En als je zou willen vragen hoe pens heet, heel graag!
Dan weten ze misschien wel waar ik het over heb, en misschien blijken ze het dan wel te hebben ;D .
omdat je .tk achter je web side had staan dacht ik......
laat maar ;DIk vraag het wel voor je
Door ~anna~
#172130
Wat zou het handig zijn als meer vertaalt kon worden ik heb een keer in de bieb wat foto's gezien dacht er al aan om het uit te printen en mee te nemen.
Door MarijeJoanne
#172135
Ik weet dus ook nog niet of ik daar wel voor al mijn spulletjes terecht kan, iig voor lamsbotten dus (denk iig dat het lam is wat ik hieruit begrepen heb, maargoed, het is iig geen varkensvlees, want dat verkopen ze daar toch niet?).
En neem aan dat ze daar ook andere beesten slachten (zag er zo ff in 1 oogopslag wel kipfilet liggen, dus...?), dus straks ook wel andere botten voor mij hebben.

Ennuh, die ??? smilie was omdat ik me afvroeg waarom iemand anders zich afvroeg waar ik vandaan kwam.
Vind mezelf namelijk niet buitenlands spreken/gedragen of wat dan ook.
Dat was dus een grote vraagteken voor mij.

Iedereen kan zo een (gratis) .tk site krijgen.
Eerst je site bouwen en dan overzetten, alles blijft hetzelfde, het adres is alleen wat anders (oa korter en makkelijker), en als je op de site zelf bent, zie je in de adresbalk volgens mij het oude adres wel.
Door Peet
#172143
MarijeJoanne schreef: Ik weet dus ook nog niet of ik daar wel voor al mijn spulletjes terecht kan, iig voor lamsbotten dus (denk iig dat het lam is wat ik hieruit begrepen heb, maargoed, het is iig geen varkensvlees, want dat verkopen ze daar toch niet?).
En neem aan dat ze daar ook andere beesten slachten (zag er zo ff in 1 oogopslag wel kipfilet liggen, dus...?), dus straks ook wel andere botten voor mij hebben.
Lam, geit, kip, en soms ook rund hebben ze daar. Varken in geen geval, dus je zit goed hoor.
Ennuh, die ??? smilie was omdat ik me afvroeg waarom iemand anders zich afvroeg waar ik vandaan kwam.
Vind mezelf namelijk niet buitenlands spreken/gedragen of wat dan ook.
Ik ook niet hoor, en ook al was het wel zo, so what? Ik moest er gewoon om lachen.....kwam zo lekker droog over.

No hard feelings hoor, niemand bedoelde dit onaardig!
Door MarijeJoanne
#172149
Peet schreef: Ik ook niet hoor, en ook al was het wel zo, so what? Ik moest er gewoon om lachen.....kwam zo lekker droog over.

No hard feelings hoor, niemand bedoelde dit onaardig!
O nee, dat weet ik ook wel ;D , zo vatte ik het ook niet op.
Vroeg me alleen af waarom iemand dacht dat ik ergens anders vandaan kwam, maar dat kwam dus door mijn website adres ;) .
Door Netty
#172173
ik wil ff reageren, want ik ben een beetje jaloers :-\.
ik ben van de week bij onze enige poelier in het dorp gaan vragen naar kippennekken, op zich toch geen idiote vraag, toch?
kijkt die man me aan alsof ik vroeg of hij een string of zo aan had :o
spuit ie ineens zo van NEE, en gelukkig heb ik die zooi ook niet! dat mag niet eens verkocht worden die troep.
let wel een poelier he......
dus ik nog proberen dat het voor mijn hondje is, en dat hij toch poelier is......
nou meneer werd iets wat van kwaad, ik ben maar snel die winkel uitgegaan.
vandaar ik ben best een beetje jaloers dat je dit hebt gevonden en met vriendelijke mensen ???
Door MarijeJoanne
#172181
Netty schreef: ik wil ff reageren, want ik ben een beetje jaloers :-\.
ik ben van de week bij onze enige poelier in het dorp gaan vragen naar kippennekken, op zich toch geen idiote vraag, toch?
kijkt die man me aan alsof ik vroeg of hij een string of zo aan had :o
spuit ie ineens zo van NEE, en gelukkig heb ik die zooi ook niet! dat mag niet eens verkocht worden die troep.
let wel een poelier he......
dus ik nog proberen dat het voor mijn hondje is, en dat hij toch poelier is......
nou meneer werd iets wat van kwaad, ik ben maar snel die winkel uitgegaan.
vandaar ik ben best een beetje jaloers dat je dit hebt gevonden en met vriendelijke mensen ???
Nou, jaloers hoef je niet te zijn op mij hoor! Dat zeker niet.
Maar het zijn zeker hele vriendelijke mensen, al vraag ik me af of ze alles wel helemaal begrepen hebben ;) .
Maargoed, als ze het hebben, en aan mij willen geven/verkopen voor een klein prijsje, hoeven ze het van mij niet te begrijpen hoor ;D .

Wat rottig dat die poelier zo reageerde, hij had het tenminste toch nog netjes kunnen zeggen.
Misschien een dorp verderop proberen (wij hebben niet eens een poelier of slager in ons dorp), of een stad.
En misschien nog beter bij een Islamitische slager?

Maar weet iemand ook nog hoe/wat/wanneer je die botten moet voeren?
Dus hoelang in de diepvries voordat je het voert, of is dat niet nodig?
En hoe je zoiets veilig kan krijgen voor honden die net beginnende barfers zijn, oftewel, in gruzelementen?
En welke je wel kan geven en welke niet?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door