Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#171862
Dit kwam in tegen op een site:

De bekendste kauwbotten voor honden zijn de harde, geperste 'botten' van buffelhuid.
Ze zijn er in allerlei soorten en maten. Soms zijn ze heel creatief gemaakt, bijvoorbeeld in de vorm van een veterschoentje of een bijtring. EN NU KOMT HET: De meeste van deze botten komen uit China en dat is een minpuntje: er kunnen namelijk inlandse bacteriën
op deze botten zitten die maag en darmstoornissen bij de hond kunnen veroorzaken, zoals diarree en braken.
Laatst gewijzigd door casangio op wo 22 sep 2004, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#171863
:o bah!! mn moeder geeft altijd die dingen aan d'r hond, ze hebben nu van die ringen die bijna wit zijn....
ik houd daar niet zo van.... :-X
Door Francisca
#171879
Ik heb dat soort dingen gelukkig nooit aan mijn honden gegeven. Ik heb daar altijd al mijn twijfels over. :-\
Door Ollie
#171899
Nee dat wist ik niet, maar ik geef dat spul ook nooit, ivm taai en zacht worden, dat proberen ze dan zo heel in te slikken, met het gevolg dat het in de strot blijft hangen! :o
Door Lizzy
#171905
Ja, ik wist dit al wel ja. China maar ook andere Aziatische landen. De vraag is ook: welke conserveringsmiddelen gebruiken zij? Die middelen die in Europa goedgekeurd zijn of middelen die in Azie goedgekeurd zijn? Wie het weet mag het zeggen!
Door Peet
#171917
en waar wordt het van gemaakt?
Net zoals die zgn katte-speeltjes die van konijnebont zouden zijn gemaakt....maar het bleek later hondevacht te zijn.... :'( :'( :'(......
Door Supermax
#172298
Uh, die heeft Max ook en hij vind ze heerlijk. Wist helemaal niet dat die dingen uit China kwamen???
Ik houd het wel in de gaten dat als het bot er te vies uit komt te zien of dat ie het te klein maakt dat ik het dan weg doe. Maar onze oude hond heeft ook altijd van dit soort kauwstaven gehad, was ie gek op, liet je 'm zijn gang gaan dan was zo'n bot binnen een dag weg.....
Maar nooit last ermee gehad (wel altijd het laatste stukje weggegooid vanwege inslikgevaar).
Door casangio
#172461
Peet schreef: en waar wordt het van gemaakt?
Net zoals die zgn katte-speeltjes die van konijnebont zouden zijn gemaakt....maar het bleek later hondevacht te zijn.... :'( :'( :'(......
Van buffelhuid, zeggen ze ;) ;) ;)
Door An
#172625
Ja 9 kansen op de 10 geef je je hond idd honden of kattenhuid!! >:(

Om over de gevaren nog maar te zwijgen, die dingen kunnen alles blokeren! Dat is geen voeding!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door