Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#171366
Via de site van de dobermannvereniging kwam ik op de site van Natural Animal Consulting (www.naturalanimalconsulting.nl). Zij hebben onderzoek gedaan naar vaccinatie bij honden en katten en bieden de resultaten hiervan aan voor 5,-. Zij zijn ook van mening dat zoveel enten de gezondheid van het dier niet ten goede komt.

Ik heb bij hen zojuist een informatiepakket over de resultaten van dit vaccinatie-onderzoek besteld. Misschien dat jullie dit ook interessant vinden. Wanneer ik het ontvangen heb, laat ik het jullie weten.
Door Timmy
#171385
Maar als ze dat vinden, waarom vragen ze dan 5 euro voor die resultaten? 't Zou wat fijner zijn als ze dat gewoon beschikbaar stellen, tenslotte komt het alleen maar ten goede van de hond en kat. En wat is nou makkelijker dan het gewoon op internet te zetten...

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op di 21 sep 2004, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#171416
Evelyn schreef: Via de site van de dobermannvereniging kwam ik op de site van Natural Animal Consulting (http://www.naturalanimalconsulting.nl). Zij hebben onderzoek gedaan naar vaccinatie bij honden en katten en bieden de resultaten hiervan aan voor 5,-. Zij zijn ook van mening dat zoveel enten de gezondheid van het dier niet ten goede komt.

Ik heb bij hen zojuist een informatiepakket over de resultaten van dit vaccinatie-onderzoek besteld. Misschien dat jullie dit ook interessant vinden. Wanneer ik het ontvangen heb, laat ik het jullie weten.
Wat ik daar lees is dat zij nog bezig zijn met het onderzoek en dat je daaraan mee kunt doen door het invullen van een formulier. Het boekje wat je kunt bestellen is volgens mij niet de resultaten van dat onderzoek maar info op basis van gegevens die er al zijn. (misschien van onderzoeken uit Engeland/Amerika) Je krijgt er ook gelijk zo'n formulier bij waarop je jouw info over vaccinaties in kunt vullen.
#171490
Ja, ze zijn inderdaad ook nog bezig met onderzoek, maar er zijn ook al resultaten, ik weet eerlijk gezegd niet of die uit engeland/amerika zijn of dat dat de resultaten tot nu toe in nederland zijn, maar leek me sowieso wel interessant.

En dat geld is denk ik ook voor de kosten van het papier/drukken en de verzendkosten, want het is samen, incl verzendkosten, 5,-, en dat vind ik niet te veel. Het zou inderdaad handig zijn om de resultaten op internet te zetten, maar goed dat hebben ze dus (nog?) niet.

Misschien kan ik er meer informatie uithalen voor het (minder) enten van mijn honden, ik ben benieuwd.
Door 202spots
#171545
Maar wat voor onderzoek is er gedaan?
waar zijn ze naar aan 't zoeken met dit onderzoek?
Of gevacineerde honden gezonder zijn dan niet gevacineerde honden?? Of andersom?
Dat vaccinaties nadelen kunnen hebben?
Of juist geen nadelen hebben?
Hoe lang de vaccinaties goed zijn??

Hier staat ook 't een en ander over vaccinaties:
http://www.royalsharpei.com/vaccination_info.htm
Door 202spots
#171578
balupa schreef: In ieder geval is het toch positief ook al moet je ervoor betalen.
Maar WAT krijg je dan????
Het is toch al bekend dat TEveel vaccinaties niet nodig zijn en/of schadelijk is.....dus WAT zijn ze aan 't onderzoeken dan?
De nadelen van vaccinaties?
Ik heb dit van de site...is er iets wat ik mis dan?
En als je 'n onderzoek voor je eigen hond aanvraagd...WAT gaan ze dan onderzoeken????
de nadelen van vaccinaties in jou hond???
Is er iemand is die 't me kan uitleggen????

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Een belangrijk punt dat bij ons veel aandacht krijgt en waarover mensen goede informatie kunnen krijgen, is het vaccineren van dieren. Het is namelijk gebleken dat het inenten van dieren over het algemeen helemaal niet zo goed voor het dier blijkt te zijn als men al jaren doet voorkomen. Net als bij kinderen, komt bij dieren ook het Post Vaccinaal Syndroom (hierna te noemen PVS) voor en dat betekent dat een dier ziek kan worden ten gevolge van vaccinaties. Er zijn eveneens helaas genoeg gevallen bekend van dieren die zijn overleden aan de gevolgen van vaccinaties.

Onderzoek heeft uitgewezen dat er heel wat gevaccineerde dieren binnen korte of langere termijn ten prooi zijn gevallen aan het PVS maar dat de oorzaak hiervan over het algemeen niet toegeschreven wordt aan vaccinaties.

In Engeland en Amerika wordt overigens wel onderzoek verricht naar de gevolgen van inenten bij dieren en gelukkig voor een deel via dierenartsen. Dat is uiteraard een goede ontwikkeling. Tevens kunnen er in bepaalde gevallen goede natuurlijke alternatieven geboden worden voor vaccinaties.

Wij werken nauw samen met de Engelse instantie Canine Health Concern die al jaren actief is op het gebied van onderzoek naar de gevolgen van inenten bij met name honden.

Ook wij doen hiernaar onderzoek en gaan dit zeer binnenkort ook uitbreiden naar katten, konijnen en paarden. De Nederlandse onderzoeksresultaten zullen vergeleken worden met de Engelse en aan de hand daarvan kan er op den duur een rapport over de gevonden feiten worden opgesteld. Hiermee zou dan ook in Nederland een begin gemaakt kunnen worden om de gezondheid van dieren in deze veilig te stellen. Als er mensen zijn die graag mee willen doen aan het vaccinatieonderzoek, dan kunnen zij een Vaccinatie Pakket voor Dieren of alleen een onderzoeksformulier bij ons aanvragen.
Door Timmy
#171869
202spots schreef:Wij werken nauw samen met de Engelse instantie Canine Health Concern die al jaren actief is op het gebied van onderzoek naar de gevolgen van inenten bij met name honden.
Hm, ik zou een beetje oppassen met CHC... maar da's mijn mening.

Gr.
Linda
#171949
Je kunt een telefonisch consult of een consult via internet aanvragen wanneer je hond gezondheidsproblemen heeft, maar hier heb ik geen belang bij.

Ik weet niet precies wat ze onderzoeken, ik hoopte HOE en WAT je het best kunt vaccineren en hoe lang de vaccins werken etc. Tenminste, dat is wat ik graag wil weten. Ik wacht gewoon de informatie af en haal eruit wat mij nuttig/geschikt lijkt. Ik vind het namelijk moeilijk om te beslissen hoe ik mijn honden verder moet gaan vaccineren, ik wil niet dat ze ziek worden en ik wil ook niet dat ze te veel entingen krijgen. Vandaar dat me dit wel interessant leek.

Ik vind het geen punt dat je er iets voor moet betalen, je hoeft het niet te bestellen. En verzend- en drukkosten maken ze ook hiervoor.

Wat is er mis met CHC?
#172051
Hoi Evelyn,

Ook ik worstel met het vraagstuk over wel/niet enten.
Tannetje had me een en ander verteld over de nadelen en toen schrok ik best wel.
Helaas is het wel zo, dat mijn vaste dierenpension wel wil dat je dier geënt is.
Ik ben benieuwd wat je opgestuurd krijgt! Misschien wil je het wel op de site plaatsen?

We horen het wel,

Groetjes, Esther
Door Timmy
#172089
CHC is nou niet wat je noemt een betrouwbare bron. Let wel, ik spreek van enkele jaren terug en ik weet niet hoe het er nu aan toe gaat. Voor het schrijven van een scriptie heb ik met haar gesproken, heb haar boek gelezen en videoband bekeken. Op mijn vraag hoe ze aan haar (eerste) data kwam, was haar antwoord dat mensen gewoon konden opgeven dat hun hond ziek was na een vaccinatie. Met andere woorden: een turfsysteem, totaal niet gebaseerd op feiten of de zieke hond daadwerkelijk ook door de vaccinatie ziek is geworden. Dit ontkende zij niet.
Nogmaals: ik praat hier over enkele jaren geleden, echter als een "onderzoek" op zo'n manier wordt opgestart, lijkt mij het verloop niet erg betrouwbaar.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op wo 22 sep 2004, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#172108
Esther, Als het enigszins mogelijk is plaats ik natuurlijk de informatie op de site. Dan kan iedereen eruit halen wat ie wil. Ik zou graag willen dat er door goede dierenartsen een vaccinatieschema wordt opgesteld, eentje waarbij je dus niet elk jaar een coktail geeft, maar dus minder enten, zodat we daar vanuit kunnen gaan. Aangezien ik niet zoveel verstand heb van entstoffen en hun werkzaamheid, is het moeilijk om te beslissing hoe ik mijn hond zal laten enten. Ik zit gelukkig niet met verplichtingen tav een pensioen of iets dergelijks, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Jullie horen het wel, wanneer het binnen is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door