Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door An
#170794
Een reclamespotje zette me aan het tellen:

Laten we aannemen dat zo'n 80 procent van de honden op brokken of blik staat (lijkt me nog een voorzichtig getal). Laten we in ons achterhoofd houden dat brokken erg goed zijn voor de tanden.

Dan kijken we naar een spotje van pedigree voor ik geloof dentastix of iets dergelijks....waar men zegt: 4 op 5 honden ouder dan 3 jaar heeft tand-en tandvleesproblemen.....Hmmmm dat is...... ;D idd 80 procent.....Hmmmzzz toeval? ;D ???
Door gonny
#170810
jemig wat ben jij wakker!!!! ;D ;D
Door Francisca
#170912
;D ;D Is wel heel toevallig. ;D ;D
Door rob
#170922
En dan beweren ze ook nog dat de brokken tandsteen tegen gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Linda
Door Peet
#170947
marketing, marketing, marketing.....yeaahhhhh! >:(
Door Lizzy
#170959
Hahahaha, geinige berekening An! Maar het klopt zo ongeveer wel..... ik ken echt maar weinig honden die van brokken schone tanden houden. De hond van vrienden van mij is anderhalf en heeft nu al meer tandsteen (tegen het randje van het tandvlees) als mijn Brutus van 8.....

Het 'voordeel' van die Dentastix/Rask is dat ze zich niet erg lang hoeven te bewijzen. Want sorry dat ik het zeg, maar als je je hond elke dag zo'n ding geeft, dan leeft tie zeker een paar jaar korter.... Die dingen zijn in de botlek geconserveerd.... >:(
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 21 sep 2004, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#171272
Peet schreef: In de Botlek?
Meen je dat nou????
Nou.... niet echt natuurlijk, maar het is wel een metafor voor hoeveel gif ze gebruiken in die sticks! Of het nog steeds zo is weet ik niet maar die Rasks stonden echt stijf van de BHA!
Door Peet
#171275
ow ow ow... :o..die heb ik vroeger ook veel aan Beau gegeven....Het is toch eigenlijk godgeklaagd, dat je als onwetende consument denkt iets lekkers voor je hond te kopen, en dan blijkt het de ergste bagger te zijn......
....

.....ik ben zoooooo blij dat ik dit forum heb ontdekt....je leert elke dag wel weer iets nuttigs.....ggrrrrr.... >:( >:(
Door Lizzy
#171277
Peet schreef: ow ow ow... :o..die heb ik vroeger ook veel aan Beau gegeven....Het is toch eigenlijk godgeklaagd, dat je als onwetende consument denkt iets lekkers voor je hond te kopen, en dan blijkt het de ergste bagger te zijn......
....

.....ik ben zoooooo blij dat ik dit forum heb ontdekt....je leert elke dag wel weer iets nuttigs.....ggrrrrr.... >:( >:(
Ja, ik heb ze vroeger ook aan mijn honden gegeven. Wist ik veel... Het zou gewoon niet mogen gebeuren dat ze alle vuiligheid in hondenvoer stoppen >:(. Maar ja, helaas is de werkelijkheid anders....
Door An
#171426
ik heb het ooit 1 keer gegeven en Holmes zijn bek plaktte half dicht van die troep ('s nachts nog heftig gespuugd ook).

Op dat punt heb ik nogal slimme honden, al die troep eten ze wel (tja het zijn labs he??) maar het komt er geheid weer uit!


Nog ff bedenking, waarom maakt een brokkenfabrikant (brokken die zo goed zijn voor de tanden) een spul moet maken om de tanden te verzorgen....over jezelf tegenspreken gesproken.
Gebruikersavatar
Door Binno
#171452
An schreef: Nog ff bedenking, waarom maakt een brokkenfabrikant (brokken die zo goed zijn voor de tanden) een spul moet maken om de tanden te verzorgen....over jezelf tegenspreken gesproken.
En dat spul werkt dan ook nog niet...
Vroeger toen onze honden nog op brokken stonden hadden ze allemaal last van tandplak, zelfs Binno had er al last van en zij was toen ook nog geen jaar oud.
Af en toe zo'n Dentastick, Rask, of wat dan ook, had helemaal niks, nada, noppes resultaat. ::)
Sinds ze op kvv staat en parttime barft is alle tandplak verdwenen, al na enkele keren bot eten was het verschil al heel groot! :D ;)
Door Lizzy
#171503
An schreef: ik heb het ooit 1 keer gegeven en Holmes zijn bek plaktte half dicht van die troep ('s nachts nog heftig gespuugd ook).

Op dat punt heb ik nogal slimme honden, al die troep eten ze wel (tja het zijn labs he??) maar het komt er geheid weer uit!


Nog ff bedenking, waarom maakt een brokkenfabrikant (brokken die zo goed zijn voor de tanden) een spul moet maken om de tanden te verzorgen....over jezelf tegenspreken gesproken.
Ik vind 'm wel weer sterk ja! Ze spreken zichzelf zeker tegen.....
Door karray
#172194
Lizzy schreef: Hahahaha, geinige berekening An! Maar het klopt zo ongeveer wel..... ik ken echt maar weinig honden die van brokken schone tanden houden. De hond van vrienden van mij is anderhalf en heeft nu al meer tandsteen (tegen het randje van het tandvlees) als mijn Brutus van 8.....

Het 'voordeel' van die Dentastix/Rask is dat ze zich niet erg lang hoeven te bewijzen. Want sorry dat ik het zeg, maar als je je hond elke dag zo'n ding geeft, dan leeft tie zeker een paar jaar korter.... Die dingen zijn in de botlek geconserveerd.... >:(
Het is zo heftig dat je er maar hoogstens 1of2 mag geven moet het idd een lekker goedje zijn.Ze worden ook hier in Veendam gemaakt bij de aardappel meel/dextrine fabrieken
Door Elvira
#172889
ik denk dat tandplak ook wel een kwestie van aanleg is. Mijn vorige goldens hebben hun hele leven brokken gegeten met af en toe rodi en hadden allebei een pracht gebit zonder tandsteen. De oudste is bijna 17 geworden en had toen nog vrij goede tanden. Zingaro, die alleen KVV krijgt, kreeg onlangs wel wat tandsteen, maar na een lekker bot wat ik bij m'n leverancier van Carnibest gekocht had was z'n gebit weer prachtig schoon. Hij krijgt nu dus af en toe een lekker bot om te knauwen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door