Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1674630
ik merk dat mijn 2 katten en hond opeen echt heel veel vlooien hebben en ik heb ze een week gelden nog ontvlooit, ik doe dat elke maand dus ik snap niet helemaal waar het vandaan komt :-\

femke is daar bij echt heel alergies voor vlooien en zit nu weer onder de bultjes die ze kapot bijt van de jeuk :'(

wat kan ik doen?

nu nog een keer ontvlooien?
behandelen met antie-vlooien schampo?
vlooien band om doen?
of allen kammen met vlooien kam?

ik ben een beetje bang dat als ik ze nog een keer ontvlooi of zo dat ze dan een overdosis krijgen er van :-\

ze zijn ontvlooit met frontline ( de genen die ook teken en luizen dood )
#1674969
Je huis vlo-vrij maken, daar zitten ze nl. De eitjes en de larven zitten niet op de hond maar overal in huis en met warm weer gaat de ontwikkeling razendsnel. Er zijn sprays voor in huis en bij flinke invasies ook een soort rookbommen waarbij je een tijd je huis niet in mag. Grondig stofzuigen met een stuk vlooieband in de stofzak helpt, alle kieren en hoekjes waar eitjes of larven verstopt kunnen zijn grondig uitzuigen, liefst meerdere keren per dag, en de stofzak dichtstoppen of weggooien na het stofzuigen anders komen de eitjes gewoon in de zak uit en hopsen de vlooien alsnog de stofzuiger uit.
#1675019
Eens met mevroi Kruim. Goed volhouden een tijd. En dat spuiten herhalen als het is uitgewerkt!
Ik zou de volgende keer ander vlooienspul nemen. Ik was mijn honden altijd met Defencare shampoo en een dag of 1/2 erna druppel ik met Advantage. Dan is alles wel dood.
Nu gewoon elke dag goed kammen met een vlooienkam en vlooien vermoorden die je vind  :biggrin2:
#1675245
Hier ook ondanks de frontline hadden ze toch vlooien ( gelukkig dit jaar nog niets gehad)
Volgens mijn dierenarts zijn vlooien resistent tegen frontline en hij adviseerde ook om de ene maand bijv. Advantage te gebruiken en dan de maand er op een ander middel.
Je huis vlo-vrij maken, daar zitten ze nl. De eitjes en de larven zitten niet op de hond maar overal in huis en met warm weer gaat de ontwikkeling razendsnel. Er zijn sprays voor in huis en bij flinke invasies ook een soort rookbommen waarbij je een tijd je huis niet in mag. Grondig stofzuigen met een stuk vlooieband in de stofzak helpt, alle kieren en hoekjes waar eitjes of larven verstopt kunnen zijn grondig uitzuigen, liefst meerdere keren per dag, en de stofzak dichtstoppen of weggooien na het stofzuigen anders komen de eitjes gewoon in de zak uit en hopsen de vlooien alsnog de stofzuiger uit.
En voor de rest niks meer toe te voegen ;)
#1675285
bloemetje schreef: Eens met mevroi Kruim. Goed volhouden een tijd. En dat spuiten herhalen als het is uitgewerkt!
Ik zou de volgende keer ander vlooienspul nemen. Ik was mijn honden altijd met Defencare shampoo en een dag of 1/2 erna druppel ik met Advantage. Dan is alles wel dood.
Nu gewoon elke dag goed kammen met een vlooienkam en vlooien vermoorden die je vind :biggrin2:
NOOIT defencare gebruiken voor de kat!!
#1694532
Als je met je huis aan de gang gaat, vergeet dan gordijnen niet, manden, kleden, eigen kleding, slaapkamer... ALLE ruimten in huis.

Enne... de auto!!!

Vermijdt overigens even plekken met veel honden; dat je geen anderen "besmet"....

Op dit moment niet de honden zelf nog een keer behandelen; dat wordt teveel; wel evt wassen?

Suzanne
#1704671
Ik heb hetzelfde, alleen heb ik geen frontline gebruikt.  :-\
Vanavond ben ik Tilly aan het vlooien gegaan. Ondanks haar vlooiendruppels heb ik (na een avond zoeken) geloof ik wel 12 vlooien van dat klein lijfje gehaald. Bij haar kan ik het beste zoeken met haar witte vachtje. Het lijkt verdorie wel alsof die druppels voedingsstoffen voor vlooien bevatten.  >:(
Stronghold heb ik nog nergens kunnen vinden trouwen. Ik zal eens bij zooplus gaan kijken.  :-\
#1716542
De stand van zaken hier.  >:(
Op 31 juli hebben de honden en kat een druppeltje gekregen. Een paar dagen later zie ik vlooien.
Het huis stofzuigen en spray, alle kussens in de wasmachine en deze week de honden met vlooienshampoo gewassen.
Vanmorgen vond ik weer drie vlooien op Tilly.
Het huilen staat me inmiddels nader dan het lachen. Ik ben zelf niet gebeten, maar loop de hele dag met jeuk, omdat ik alleen nog maar aan vlooien kan denken.
Ik weet het echt niet meer.  :'(
Ik denk er over om vanmiddag bij de dierenwinkel van die vlooien anticonceptie te kopen.  :-\ Hoe lang leeft een vlo eigenlijk en bestaan er onsterfelijke vlooien?  :-X
#1716619
nou.. het zijn er iig minder dan 12.. :)
zijn ze nog erg actief? die vlooien?
ik had voor kiek nog bolfo gold liggen.. een tijdje terug vond ik bij haar in een half uurtje tijd ook 15!! vlooien!
ik denk dat ze bij mijn moeder uit de tuin gekomen zijn..  :-\ zij hebben geen last van vlooien, ook niet of nauwelijks op de katten..
die bolfo gold had ik nog staan.. ik heb 1 van de katten ook gegeven..
die heeft t meest last van vlooien..

nu merk ik dat het wél minder vlooien worden.. én dat ze makkelijk te vangen zijn..
maar echt dood gaan ze niet zomaar..
dat zal wel met de resistentie te maken hebben..
ik blijf ze hier gewoon maar kammen en goed opletten..
het huis enzo heb ik niet gesprayed.. ik zit met sanootje die over de grond kruipt..
ook met pipetjes ben ik voorzichtig.. want ondanks dat hij even van de beestjes af moet blijven, onthoud hij dat niet lang genoeg om dat ook daadwerkelijk te doen.. :P

sterkte meis..  :-*
#1716625
er bestaan geen onsterfelijke vlooien, gelukkig. Helaas kunnen ze zich redelijk snel voortplanten.

Ik zou je aanraden om bij de dierenarts stronghold te kopen, ideaal spul, ook nekdruppels. deze doden vlooien, eitjes en larven. en ook meteen een scala aan wormen, waar je met vlooien ook verhoogde kans op hebt.
niet meteen geven, omdat je pas nog een andere hebt gegeven... welk merk was dat trouwens?

wat je vaak hebt bij een "actieve" vlooienplaag, is dat ook ná het druppelen er wel vlooien op je beestje kunnen zitten, maar na het bijten gaan deze dus uiteindelijk dood. Vandaar dat je nog beestjes op je katten kan vinden.

misschien een idee om een omgevings-spray te gebruiken voor de "lastige" plekken, zoals onder/achter meubulair en plinten..?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door