Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bas rouge
#169156
Ik geef de honden zalmolie van Henne door hun voer. Ik meende nu ergens gehoord te hebben dat je beter visolie kan geven. De zalm is gekweekte zalm en daarom minder goed..?
Waarom minder goed? en waar kun je dan visolie kopen?
Door Lizzy
#169180
Ja, er zijn inderdaad berichten geweest dat gekweekte zalmen niet gezond zijn. Dat komt (volgens mij - zover ik me kan herinneren - ik heb er een keer iets over geschreven geloof ik. Zoeken we op) door de voeding die de gekweekte zalmen krijgen. Zalm zou daardoor kankerverwekkend zijn.

Om die reden zou ik zelf nooit elke dag zalmolie geven. Ik denk dat 1 a 2 keer per week zalmolie niet veel kwaad kan hoor trouwens. Maar visolie is gewoon te koop bij de HEMA, ETOS en de meeste drogisten. Helaas staat op deze visolie nooit gespecificeerd van welke vis ze is gemaakt. Dat staat wel weer op de visolie van Solgar maar die is in mijn ogen echt belachelijk duur.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 18 sep 2004, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#169191
Geef je als vloeibaar olie of in capsules?
Ik geef afwisselend Zalm olie in capsules en Vis olie in capsules,dus 3-4 x per week zalm caps...
Laatst gewijzigd door mahuni op za 18 sep 2004, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#169201
Ik kan niks meer terug vinden over die gekweekte zalm.... Maar ik kan ook terug vinden dat de visolie capsules van onbetrouwbare kwaliteit zijn omdat er niet op wordt gecontroleerd en men grote partijen goedkope visolie koopt, dit een beetje mengt en in capsules stopt en er veel geld mee verdient... Tja, wat is wijsheid he...? Je kunt zo langzamerhand niets meer nemen of eten!
Door 202spots
#169205
???

http://qualitycounts.com/fptoxins_in_fish_oil.htm

http://www.grinningplanet.com/2004/02-2 ... bs-eco.htm


b.t.w
What are PCB's?
"PCB" stands for "polychlorinated biphenyls". PCBs are man-made chemical pollutants produced between the 1930s and the 1970s for a variety of industrial purposes. However, PCBs linger and may still be released into the environment during the disposal of materials and obsolete equipment.

Which foods contain PCBs?
PCBs are detectable in almost all types of foods and are present in some foods more than others. About 80% of exposure to PCBs comes from foods of animal origin meat, eggs, milk and fish. PCBs get concentrated in the fatty tissues of beef and dairy cattle, poultry, pork, fish and seafood. In general, fish oil, an ingredient in salmon feed, contains higher levels of PCBs than most other foods.
Laatst gewijzigd door mahuni op za 18 sep 2004, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#169465
[quote="Lizzy"]
Nah, als ik dit gelezen heb: http://www.divebelgium.com/zalm.htm
heb ik al weer gegeten en gedronken...... >:(
[/quote]

Ik was er al lang van overtuigd, maar na dit alles nog eens te hebben doorgelezen wordt mijn conclusie toch maar weer eens bevestigd. De GROOTSTE VERGISSING die er ooit is gemaakt is dat de mens op de wereld is gekomen. Denk eens na: We hebben het zelf ontdekt Het dierenRIJK, het plantenRIJK en het mensDOM. Beter kan het niet worden omschreven. Ik schaam me soms dat ik mens ben
Laatst gewijzigd door casangio op zo 19 sep 2004, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#169486
[quote="CaSanGio"]
[quote="Lizzy"]
Nah, als ik dit gelezen heb: http://www.divebelgium.com/zalm.htm
heb ik al weer gegeten en gedronken...... >:(
[/quote]

Ik was er al lang van overtuigd, maar na dit alles nog eens te hebben doorgelezen wordt mijn conclusie toch maar weer eens bevestigd. De GROOTSTE VERGISSING die er ooit is gemaakt is dat de mens op de wereld is gekomen. Denk eens na: We hebben het zelf ontdekt Het dierenRIJK, het plantenRIJK en het mensDOM. Beter kan het niet worden omschreven. Ik schaam me soms dat ik mens ben

[/quote]

IJZERSTERKT. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel van schaamte ook herken.... wij mensen zijn zulke machtswellustelingen en zulke veelvraten dat we alles kapot maken wat mooi en zuiver is.....

Maar goed, de discussie was: is zalmolie geschikt. Ik zet daar dus wel mijn vraagtekens bij. Gekweekte zalm bevat ook 30% minder omega 3 vetzuren als wilde zalm. Gaat wilde zalm in die capsules/olie? Nou nee.
Door bas rouge
#169516
Hmmm... die zalmolie die ik geef is vloeibaar en ik geef het dagelijks over hun eten 's avonds.

Ik zal dat in elk geval gaan minderen.
Is er een reden dat jullie liever capsules geven?
Laatst gewijzigd door bas rouge op zo 19 sep 2004, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#169518
Persoonlijk geef ik liever de zalmolie van Henne omdat ze 100% zuiver en gemakkelijk te geven is. Maar ik geef het ook niet alle dagen, een paar keer in de week vind ik meer dan voldoende. ;)
Door Helen
#170452
Ik schaam me er niet voor om mens te zijn, om te beginnen. Het mensenras ontwikkelt zich als alle andere door schade en schande.
Verder geef ik iedere dag 1 capsule visolie. Voor mij wegen de zichtbare voordelen op tegen de mogelijke nadelen. Balou's vacht is zonder de dagelijkse portie visolie toch echt minder. Daarnaast neem ik zelf ook dagelijks visoliecapsules en heb ik het verdwijnen van mijn kattenallergie teruggetraceerd tot ongeveer de periode dat ik hiermee begon. Placebo-effect??? Weet ik veel wat voor effect, ik weet het niet. Feit is dat ik niet meer zo heftig allergisch ben voor katten.
Verder heb ik zelf gezien hoe bij een goede (mensen ;D)kennis de gewrichtsklachten enkele weken na gebruik van visolie sterk afnamen. Nee, voor mij heeft visolie zich bewezen. Ik koop het bij de Hema en heb daar vertrouwen in.

groetjes Helen
Door Paul_Barte
#170799
Een GOEDE visolie is gemaakt van haring en makreel en NIET van zalm.......deze vissen zijn namelijk altijd 'wild'.
Door Lizzy
#170957
Eens Paul. De pest is alleen dat het op bijna geen enkele olie staat wat voor vissen erin verwerkt zitten. Ja, wel die van Solgar, maar nogmaals, die gebruiken waarschijnlijk gouden vissen ofzo ;D. Heb jij enig idee wat voor visolie er in de Etos/Hema capsules zit?
Door Kaar
#196124
Hi Helen,

Ik geef Abbaio idd geweoon mijn visoliecap[sules. Ik heb die gekregen ivm gewrichtsproblemen en ontstekingen en zo en het werkt wel redelijk. Ik bestel ze bij Sinecura en krijg dan een heel pakket met van alles en nog wat thuis gestuurd.


[quote="Helen"]
Verder heb ik zelf gezien hoe bij een goede (mensen ;D)kennis de gewrichtsklachten enkele weken na gebruik van visolie sterk afnamen. Nee, voor mij heeft visolie zich bewezen. Ik koop het bij de Hema en heb daar vertrouwen in.

groetjes Helen
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door