Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door An
#168238
Ik weet allemaal niet zo goed het uit te leggen maar hier komt dus een poging. Ik merkte vandaag bij Lilly dat haar anus een beetje uitpuild en rood ziet nadat ze heeft gepoept. Na een paar minuutjes is alles weer normaal hoe het was ??? Is dit voor ook maar iemand herkenbaar?

Ook heeft ze een beetje diarree en wat slijmerig einde bij de ontlasting...dat slijm is denk ik wat van de darmpjes? Net als bij honden soms die barfen? De DA stelde al voor om effe alles wat af te koken en dat ga ik nu maar effe doen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#168249
Dat eerste is niet abnormaal, dat kan en hoeft niets te zijn. De diaree kan makkelijk komen van het verhuizen en andere voeding maar daar hoef je ook niet echt van te schrikken of het moet bloederig zijn dan is het een infectie, dat slijmerige is denk ik wel na gewone ontlasting? of eerst diaree en dan slijm?
Dat slijm komt van de darmen af, ik denk dat de darmen van je kitten even moeten wennen aan het rauwe voer.
Door Lizzy
#168518
Ja, ik herken dit inderdaad van het hebben van de diarree. Je moet het natuurlijk wel in de gaten houden en zorgen dat de diarree snel over gaat. Ik denk dat de diarree inderdaad van het verse vlees.
Door An
#168890
Vandaag was het nog erger...het was echt bruin water. En gekookte kip met pasta? niet te vreten according to Lilly :-\

Bij der thuis kreeg ze Whiskas, zou het zinvol zijn om Whiskas terug te beginnen geven en dat dan heel langzaamaan met rauw te mengen tot ze volledig op rauw staat zonder diarree? Want zo'n kleintje moet toch echt wel eten en zo'n diarree mag toch niet blijven duren he ???

Of ben ik te bezorgd?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#168899
Nee katten eten geen pasta , rijst ook niet.....

je kan het proberen met whiskas, ik zou haar alleen even vandaag niets meer geven.

Wel opletten dat ze voldoende vocht binnen krijgt, en anders even wat gaan halen bij de da als het blijft duren.
Door An
#168903
Nee vandaag geef ik niks meer. Mijn mannetje is toch weg met de auto dus ik kan zelfs niks halen ;)

Morgen vind ik wel ergens wat open en die troep van een Whiskas hebben ze toch overal! En daarmee krijgt ze dan toch op zijn minst vocht binnen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#168907
Ik weet niet wat okugest is , ik weet alleen wel dat je zulke jonge kittens niet zomaar wat kan geven.
Door gonny
#168908
okugest is van vsm en kun je best een half tabletje van geven hoor! tegen maag en darmproblemen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#168915
gonny schreef: okugest is van vsm en kun je best een half tabletje van geven hoor! tegen maag en darmproblemen.
ahhh oke.
Door Lizzy
#168922
Geen idee of je in BE aan Okugest kunt komen. Het is inderdaad van VSM: http://www.vsm.nl

Belangrijk bestanddeel van Okugest is Okoubaka aubrevillei D3 en dat kun je bij iedere apotheek bestellen.

Okugest helpt inderdaad vaak heel goed bij voedselveranderingen enzo.

Misschien ook geen verkeerd idee om de kleine wat probiotica te geven!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 18 sep 2004, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#168937
Oh ik heb een pot biogarde staan!

(je weet niet half hoe blij ik ben dat jullie me helpen :-*)
Door An
#169612
Het gaat beter met Lillytje! Ze heeft van de kip gegeten dus ik hoef gelukkig niet aan de Whiskas. Ze drinkt ook weer goed! Ze heeft vandaag nog niet gepoept maar dat beschouw ik maar als een goed teken!
Laatst gewijzigd door An op zo 19 sep 2004, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door