Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danja
#167950
Bij welke dierenarts kan je de titertest laten doen?
Wat kost het?
Wanneer kun je zo'n titertest laten doen. Is dit als je hond nog geent is of meteen na een jaar als de entstof niet meer werkt of pas na een paar jaar als je je hond niet meer ent. Ik lees ook dat de meeste entingen zo'n 5 jaar geldig zijn. Is er een overzicht hoelang entingen hun werk doen.

Groetjes Anneke ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#167960
Volgens mij is Tannetje Koning de enige DA waarbij je een titertest kan laten doen :-\. Zij zit in Almere en Amsterdam website: http://www.holistischedierenartsen.nl/ . Wat het kost weet ik niet, en ik denk dat je zo'n test op z'n vroegst een jaar na de laatste enting moet laten doen. :-\
De geldigheid van een enting wordt volgens mij bepaald door de fabrikant van de entstof en de geldigheid moet in de bijsluiter genoemd worden, of daar lijstjes van zijn weet ik eerlijk gezegd niet, misschien dat iemand anders daar een antwoord op weet.
Laatst gewijzigd door Nitus op do 16 sep 2004, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#168157
Hoi Anneke, ik heb een sneltest in huis waarmee ik de hondenziekte en parvo titer kan bepalen. Dat zijn de enige titers die ik op die manier kan bepalen.
Kosten €42,00
Ik raad aan die te doen een of twee jaar na de laatste enting, omdat ik ik vrijwel zeker weet dat ze wel twee jaar werken. Af en toe kom ik een hond tegen die geen goede titer heeft, maar de meeste honden die ik test zijn goed.

De werkingsduur van de entingen, dat is de grote onbekende. Niemand weet het precies, waarschijnlijk de fabrikanten wel, maar die willen het niet zeggen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#168187
Hitam schreef:
De werkingsduur van de entingen, dat is de grote onbekende. Niemand weet het precies, waarschijnlijk de fabrikanten wel, maar die willen het niet zeggen.
Ik denk dat dat al een indicatie is dat ze heel lang beschermd zijn, misschien wel levenslang.

Ik moet zeggen dat ik dat zelf geloof en dus mijn honden ook niet meer ent als ik de entingen niet meer nodig heb (om te kunnen overleggen)
Door Eef+Stippels
#172832
Ik wil nog even reageren op de kosten. Mijn dierenarts zei dat het doen van een titertest erg duur is (naast dat er bij ons "in de buurt" niemand dit doet), maar ik vind 42,- helemaal niet duur, dat kost een enting ook!

Erg jammer dat de fabrikanten niet mee willen werken aan de gezondheid van de dieren.

Hoe vaak moet je een titertest doen? Een a Twee jaar na de enting en wanneer dan weer?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op do 23 sep 2004, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door