Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Indy
#167478
Ok hier dan nog een keer mijn vraag, maar op de goeie plek (??)

Vanavond op cursus werd er een heel verhaal afgestoken over kennelhoest, omdat 1 hond uit mijn groep dat misschien heeft (hond was er niet bij)

Nou werd er door de instructrice aangeraden om alvast een neusspray tegen kennelhoest(?) in huis te halen omdat het vooral in de maanden September en Oktober veel voor schijnt te komen ???

Ik ben eerlijk gezegd niet van plan zo'n neusspray aan te schaffen, maar heb er nog nooit van gehoord en vraag me dus wel af hoe het werkt en of het werkt etc??
Door oebaya
#167506
Neusspray is gewoon een soort enting. Hij beschermt sneller dan een prik en wordt dus meestal gegeven voor honden die naar pension moeten en snel ge-immuniseerd moeten worden. Zo is in elk geval mijn ervaring van vroeger toen ik nog braaf alles in mijn honden liet stoppen.
Waarom je in godsnaam zo'n spray in huis moet halen, als de hond al kennelhoest heeft opgelopen, dan zal het weinig helpen. Haal liever een goede kinderhoestsiroop op tijmbasis en zonder suiker (kruidvat b.v.) in huis. In de meeste gevallen is dat afdoende om kennelhoest te bestrijden. En anders naar de dierenarts voor een AB-kuurtje, maar dat alleen in ernstige gevallen.
gr.
Nicolette
Door Indy
#167770
Dankjewel voor de informatie

Nu ben ik helemaal overtuigd dat het onzin is om dat van te voren in huis te halen.
Nogmaals dank
Door 202spots
#167798
Is de spray niet net als 'n "vaccinatie"?
en kan daarom toch alleen door de DA worden gegeven?
Hoe kan je 't dan van te voren in huis halen?
Of mag dat zelf gedaan worden?


(Bij mij krijgen ze 't niet)
Door lekker kort
#167898
202spots schreef: Is de spray niet net als 'n "vaccinatie"?
en kan daarom toch alleen door de DA worden gegeven?
Hoe kan je 't dan van te voren in huis halen?
Of mag dat zelf gedaan worden?


(Bij mij krijgen ze 't niet)


Met de spray bedoelen ze de neusenting tegen kennelhoest, en ja september en oktober worden aangemerkt als de maanden voor kennelhoest, echter een neusenting helpt daar niet echt tegen, ten tweede het is niet leuk voor het dier
Door Indy
#168013
202spots schreef: Is de spray niet net als 'n "vaccinatie"?
en kan daarom toch alleen door de DA worden gegeven?
Hoe kan je 't dan van te voren in huis halen?
Of mag dat zelf gedaan worden?


(Bij mij krijgen ze 't niet)
Geen idee..???
Ik had er nog nooit van gehoord, wat ik schreef is dus puur wat ik van de instructrice heb gehoord..
Ze kan zich misschien beter gewoon met lesgeven bezighouden ???
Door 202spots
#168159
Fritz schreef: Met de spray bedoelen ze de neusenting tegen kennelhoest, en ja september en oktober worden aangemerkt als de maanden voor kennelhoest, echter een neusenting helpt daar niet echt tegen, ten tweede het is niet leuk voor het dier
Ja Fritz,dat begrijp ik dus wel, ;)
maar ik vroeg of je dat ZELF die spray mag toedienen...of dat 't alleen door 'n DA gedaan mag worden.

Tannetje?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#168168
Nee, dat mag absoluut niet zelf. Alle entingen alleen door de dierenarts.
Door 202spots
#168174
Hitam schreef: Nee, dat mag absoluut niet zelf. Alle entingen alleen door de dierenarts.
Thanks Tannetje!!!

't verhaal in 't eerste bericht,
Nou werd er door de instructrice aangeraden om alvast een neusspray tegen kennelhoest(?) in huis te halen omdat het vooral in de maanden September en Oktober veel voor schijnt te komen
Waneer je dit zo leest dan denk je dat je de spray zelf moet aanschaffen en dat je 't zelf kan geven toch?
Maar 't betekend dat de instructrice niet weet waar ze 't over heeft... ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door