Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#167644
Begin van de week heb ik me voorgesteld en kon jullie laten weten dat een van mijn poezen al stukjes verse kip uit haar eten aan het peuteren was.
Ze is nu zo ver dat ze al aardig wat rauwe kip eet, maar heeft er vrij snel genoeg van. Dan strooi ik er wat droge brokjes of wat whiskas-blik overheen, en eet ze rustig weer verder ;D
Mijn vraag is echter: tot nu toe wil ze alleen vlees eten, als er botjes inzitten laat ze die liggen, want dat vindt ze toch maar raar, die harde stukken.
Hebben jullie suggesties hoe ik nu verder moet met haar?

Alvast bedankt!!
Liesbeth
Gebruikersavatar
Door sylvia
#167646
Het eten van vers is vaak al een hele overschakeling die niet zonder slag of stoot te doen is bij poezen, maar botten is ook nog weer even een stapje verder.
Gewoon blijven aanbieden en wat ook vaak wil helpen is de botten aan gruzels slaan met een hamer of bijltje.
Dus heb je een kippenvleugel leg hem neer en bewerk hem met de hamer zodat het bot is verbrijzeld.
Door jasmijn
#246740
hoe zo geen botten eten al kippen neken geprobeerd het is heel goed om daar mee te beginen.
ik heb 3 katten en een lust geen kip en de anderen twee eten echt alles wat ik ze voor zet(helen kippen vlugels met bot en al ) , ik ben nog niet zo heel erg ver met het barfen ze hebben tot nu toe allen maar kip en rund gehad en verschilend soorten vis ( ze moeten van mij ook nog even de katten brokken op eten die ik nog heb daar na gaan ze echt barfen), moet nog wel even een goedkopen slager of poelier vinden.
ze krijgen morgen kalkoen ( het was in de aanbiding )
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door